کشتیهای بی گانه (معرفی بازی Battle Ship 88)

  • 1389/6/21
  • ميثاق جراحي
  • 0

کشتیهای بی گانه

معرفی یک بازی کم حجم ولی جذاب

Battleship 88:Iron Hero

جنگ جهانی دوم جنگی بود که خسارت‌ها و ویرانی‌های زیادی ایجاد و بعد از آن هم تبعاتش ادامه پیدا کرد و تاثیرات عمیقی در زمینه های مختلف به وجود آورد. این جنگ یکی از دستمایه‌های سازندگان بازی‌های ویديویی در سال‌های اخیر بوده و هنوز هم بازی‌هایی با مضامین مرتبط با آن ساخته می‌شود و معلوم نیست کی دست از سر این واقعه برداشته می‌شود. بازی Battleship 88:Iron Hero هم یکی از این بازی‌ها است که به این جنگ از دیدگاه دریانوردی می‌پردازد.

در این بازی شما فرماندهی یک ناو جنگی از نیروهای متفق را بر عهده دارید که باید با نیروهای دشمن به مبارزه بپردازید. گرافیک آن به صورت ایزومتریک و دوربین به صورت زاویه دارد و از بالاست.

قواعد باز هم ساده است: 1-شلیک کن. 2-زنده بمان. دشمنان دو نیرو دارند، نیروی هوایی و نیروی دریایی. نیروی هوایی شامل تعدادی هواپیمای ملخی است که بالای سر شما می‌چرخند و هر از چندگاهی یک بمب هوا به دریا به سمت شما رها می‌کنند. نیروی دریایی آنها هم شامل ناو، ناوچه، زیردریایی و کشتی هواپیمابر است.(گویا ای تی)

کشتی‌های هواپیمابر در هر بازه زماني، یک هواپیمای جدید به هوا می‌فرستند تا عرصه را بر شما تنگ‌تر کنند و معلوم نیست این همه هواپیما چگونه در آنها جای گرفته است! سایر شناورهای دشمن هم با توپخانه و اژدرهای خود به حساب شما می‌رسند. شما نیز برای دفاع، دو نوع سلاح در اختیار دارید، یکی ضدهوایی 20 میلیمتری و دیگری توپخانه 15اینچی که اولی با کلیک راست و دومی با کلیک چپ کار می‌کند.

نشانه‌گیری را هم با ماوس می‌توانید انجام دهید. شلیک مداوم با این سلاح‌ها باعث گرم شدن آنها خواهد شد که علاوه بر از کار افتادن، رادار شما نیز خاموش می‌شود و باید مدتی را منتظر خنک شدن آنها بمانيد.

به ازای سرنگون کردن هر 15 هواپیمای دشمن، 5 هواپیمای خودی وارد کارزار خواهند شد تا به شما یاری رسانند. بازی در مجموع 25 مرحله دارد که همه مراحل آن شبیه به هم هستند و در آنها شما تحت محاصره نیروهای دشمن هستید که باید آنها را نابود کنید.

این بازی مانند بسیاری از بازی‌های کوچک دیگر، داستان ندارد و به شکل «نشانه و شلیک» است. کشتی شما از شش قسمت اصلی تشکیل شده است که هر قسمت سلاح و کارایی خاص خود را دارد و اگر دشمن بتواند آن قسمت را از کار بیندازد، آن سلاح یا کارایی نیز از کار خواهد افتاد.(گویا ای تی)

کشتی شما در ابتدا با یک سرعت ثابت و کم در حال حرکت مستقیم است اما با کلید های w و s می‌توانید سرعت آن را کم و زیاد کنید و با کلیدهای a و d دور بزنید.

در منوی بازی قسمتی به نام cheats وجود دارد که اگر وارد آن شوید و موس را بر روی هر یک از آنها ببرید، توضیحی کوتاه برای فعال کردن آنها می‌دهد، مثلا رد کردن مرحله فلان با فلان زمان که با انجام آن دستور‌العمل، آن cheat آزاد می‌شود و می‌توانید با کلیک روی آن، استفاده کنید.

حجم این بازی در حدود 55 مگابایت است و آدرس وب سایت آن:

http://www.gamecreation.org/games/battleship-88-اااiron-hero.htm

(گویا ای تی)

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *