نگاهی مختصر به بازی Deadly premonition

  • 1389/9/4
  • ميثاق جراحي
  • 0


این بار می خواهم در مورد بازی ای صحبت کنم که ممکن است برای خیلی از شماها نا اشنا باشد . این بازی که به نوعی می توان ان را در سبک بازی های ترسناک-ماجراجویی قرار داد  Deadly premonition نام دارد .

این بازی یک بازی کلاسیک با گرافیکی ضعیف است که داستان و گیم پلی خوب ان باعث شده به مطرح کردن این بازی و معرفی کوتاه و مختصری از ان بپردازم.

این بازی یک بازی انحصاری برای کنسول ها  Xbox360  است که توسط شرکت Ignition عرضه شد  و توانست امتیاز 7 از 10 را به خود اختصاص دهد .

داستان بازی در مورد یکی از پرونده های پیچیده و عجیب جنایی است که به کاراگاه حرفه ای و متخصصی به نام Francis York Morgan داده می شود تا به دنبال حل معماهای موجود در این پرونده بپردازد . محتوای اصلی در این پرونده مربوط به قتل هایی زنجیره ای می شود که همگی با ترتیبی خاص و حرفه ای انجام شدند  که عوامل فرا طبیعی در کنار عناصر واقعی  موجود در این پرونده دیده می شوند.

سبک گیم پلی و کنترل بازی کاملا کلاسیک است و شما را به دورانی می برد که بازی Resident evil 1  برای کنسول سونی عرضه شد . شیوه ی حرکت بازیکن و نشانه گیری نرم نیست و مبارزات بی روح و خسته کننده هستند . گرافیک ضعیف  و بافت ها ابدا خوب و با دقت کار نشده اند , اما  وجود داستان خوب بازی و گیم پلی منحصر به فرد ش باعث شده, بتوان از برخی ضعف ها  چشم پوشی کرد

سازندگان برای تنوع بیشتر در گیم پلی ,  مراحل رانندگی را  در  بازی قرار دادند . شما می توانید برای رفتن به مسیر های مختلف درون شهر (مثلا از اداره ی پلیس تا هتلی که در ان اقامت دارید از وسیله ی نقلیه استفاده کنید )

وجود دموهای میان پرده ای در بازی بسیار به چشم می خورد  و همین امر ممکن است بازیکن را خسته کند  . معمولا این نوع بازی ها که بیشتر وقت بازیکن صرف صحبت  کردن و بازجویی از افراد مختلف می شود و وجود گزینه هایی برای تصمیم گیری در بازی که در نوع خود تنوعی ایجاد می کنند  , طرفداران خاص خود را می طلبد(گویا ای تی)

دیالوگ ها نقش مهم و اساسی را در بازی ایفا می کنند پس به نفع بازیکن است که به بیشتر مکالمات در بازی توجه کند تا به ابهاماتی که با ان برخورد کرده است , پاسخ داده شود

سلاح های موجود در بازی به دو قسم سلاح های گرم و سرد  تقسیم میشوند  و شامل : کلت , شاتگان ,   چاقو و …. می شوند. بازیکن در حمل وسایل و سلاح ها محدود است

بازی مشکل نیست و هوش مصنوعی دشمنان ضعیف است . عکس العمل های انها از دویدن و ایستادن در مقابل شما بیشتر نخواهد شد و گاهی اوقات هم ممکن است دستی به طرف شما دراز کرده و شما را نوازش کنند !

وجود محیط ها ی فانتزی و موسیقی  فوق العاده زیبا ی بازی از ویژگی های خوب و مثبت بازی به حساب می ایند . ابهام موجود در داستان بازی و حس کنجکاوی برای شناختن هر چه بیشتر  شخصیت های عجیب  در بازی در کنار معماهای بس اسان  ان, این بازی را به یک بازی نسبتا خوب و راضی کننده تبدیل کرده است .

این بازی یک بازی ساده و معمولی است که در مواقع بیکاری بسیار به دردتان خواهد خورد !

(گویا ای تی)

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *