فروشگاه کتاب الکترونیکی گوگل (Google Editions)، قبل از 2011 شروع به کار خواهد کرد

  • 1389/9/14
  • ITTeach
  • 0

عملگر خرده‌فرشی کتاب الکترونیکی گوگل، با نام گوگل ادیشنز، ممکن است تا آخر امسال به کاربران عرضه شود. بنا بر گزارش مجله وال استریت ژورنال، علی‌رغم اینکه گوگل نتوانست به هدف خود در راه‌اندازی این قابلیت‌ها در تابستان 2010 برسد، اما توافقات اخیر با ناشران و فروشندگان مستقل کتاب حاکی از آن است که این سرویس، تا آخر امسال در آمریکا به بهره‌برداری خواهد رسید و در سه ماهه اول سال 2011 به طور بین‌المللی فعال خواهد شد.

عملگر گوگل ادیشنز، با تمرکز بر روی یک مدل کتاب الکترونیکی مبتنی بر وب و با قابلیت خواندن در همه جا، به طور بالقوه می‌تواند سایت آمازون را با بحران و خطر ورشکستگی روبرو کند. گوگل به جای تاکید بر ابزارهای خواننده اکترونیکی بخصوص، نظیر دستگاه کیندل(Kindle) ساخت آمازون، و آی‌پاد(iPad) کمپانی اپل، قصد دارد کتاب‌های خود را به گونه‌ای طراحی کند که در هر مرورگری قابل خواندن باشد. گوگل ادیشنز همچنین به افراد مجزا امکان خواهد داد، پیشنهادها و لینک‌های مربوط به کتاب‌های الکترونیکی پشتیبانی شده توسط گوگل را  در سایت‌های خودشان قرار دهند و حق‌الزحمه‌های ناشی از این کار را با گوگل شریک شوند(که این ویژگی شباهت بسیار زیادی به برنامه مشارکت(affiliate program) سایت آمازون دارد).

علاوه بر این، بنابر گزارشات، بیش از 200 فروشنده مستقل کتاب با عملگر گوگل ادیشنز همکاری تنگاتنگ دارند. این رویداد برای فروشگاههای کتاب بریک(brick) و مورتار(mortar) که تاکنون در حوزه کتاب‌های الکترونیکی و توسعه آن کاملاً ناموفق عمل کرده‌اند، خبر خوشی است. اگر چه گوگل یک راه میان‌بر را برای بدست آووردن کتاب‌های الکترونیکی ایجاد خواهد کرد، اما دست کم خرده‌فروش‌های کوچک‌تر راه ساده‌تری برای انتقال کتابهای دیجیتال به مشتریان‌شان خواهند داشت.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *