اخراج ۱۷ هزار نفر از پاناسونیک و تمرکز این شرکت روی بازارهای کلیدی

  • 1390/2/15
  • ITTeach
  • 0

پاناسونیک٬ غول الکترونیک ژاپنی٬ هفته گذشته اعلام کرد که این شرکت در میانه یک «بازسازی عمده» قرار دارد و این موضوع ممکن است منجر به تعدیل حداقل ۵ درصد از نیروی کار این شرکت ظرف ماه‌‌های آینده شود. بر اساس آماری که هم اکنون تعداد کارکنان این شرکت را ۳۶۷ هزار نفر اعلام می‌کند٬ این تعدیل ممکن است به اخراج ۱۷ هزار نفر بیانجامد که احتمالا بیشتر آن‌ در ژاپن خواهد بود. مقامات پاناسونیک می‌گویند که این شرکت٬ در نتیجه تغییرات جهانی که در شرایط تجاری پدید آمده‌ است٬ از پنج حوزه‌ بازار که هم اکنون در آن فعالیت می‌کنند٬ روی سه حوزه کلیدی تمرکز خواهند کرد. به گفته پاناسونیک٬ علاوه بر سامان‌دهی مجدد اولویت‌ها٬ بخش کمی از این تعدیل نیرو به این دلیل است که این شرکت پس از خرید شرکت‌های سانیو (Sanyo) و پاناسونیک الکتریک ورکز (Panasonic Electric Works) دارای نیروی کار مازاد است.

فومیو اوتسوبو٬ مدیر عامل پاناسونیک٬ می‌گوید که این تعدیل نیرو باعث کاهش ۲ میلیارد دلاری در هزینه‌های این شرکت می‌شود. با این حال٬ انتظار می‌ورد که این موضوع باعث افزایش سود سالانه این شرکت به میزان بیش از ۷۳۹ میلیون دلار شود. پاناسونیک٬ علی‌رغم این اقدامات٬ به دلیل دستاوردهای جدیدی که در صنعت باتری٬ سلول‌های خورشیدی و لامپ‌های  LED داشته٬ به آینده امیدوار است. در نتیجه٬ این شرکت پیش‌بینی کرده که میزان فروشش تا سال ۲۰۱۳ به ۱۲۰ میلیارد دلار آمریکا خواهد رسید. نظر به اینکه میزان رشد پاناسونیک در سال گذشته تنها ۱۷ درصد بوده٬ این پیش‌بینی کمی بلندپروازانه به نظر می‌رسد اما یک هدف کاملا غیرواقع‌گرایانه نیست.

یوشیهارو ایزومی٬ تحلیلگر شرکت J.P. Morgan Securities در توکیو می‌گوید: «علت تعدیل نیروها جلوگیری از کار موازی است. مثلا٬ پاناسونیک و سانیو هر دو ماشین لباسشویی تولید می‌کنند و حالا می‌خواهند خط تولید خود را با یکدیگر ادغام کنند. پاناسونیک٬ سانیو را به دلیل باتری و سلول‌های خورشیدی آن خرید و نیازی به سایر بخش‌ها ندارد».

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *