اشتراک‌گذاری بدون وقفه اطلاعات به کمک فن‌آوری آل‌شر سامسونگ

  • 1390/4/6
  • ITTeach
  • 12

برقراری اتصال بی‌سیم در خانه بیش از پیش ساده شده است. فن‌آوری آل‌شر (AllShare) سامسونگ به سهولت هرچه بیشتر اشتراک‌گذاری محتوا بین دستگاه‌های الکترونیکی خانگی کمک می‌کند. از طریق اتصال نت‌بوک و تلویزیون خود می‌توانید فیلم٬ موسیقی٬ عکس و بازی‌های موجود در کامپیوترتان را به صورت بی‌سیم به تلویزیون انتقال دهید.

وقتی اولین بار درباره این فن‌آوری مطالبی شنیدم٬ بلافاصله به یاد چندین ساعت عذابی افتادم که جهت ایجاد یک تجربه چند رسانه‌ای در اتاق نشیمن منزلم صرف کرده بودم و به نتیجه‌ای نرسیده بودم. باید بگویم که من نه علاقه‌ای به سیم و کابل روکار دارم و نه دوست دارم وقتم را صرف ور رفتن با این سیم‌ها کنم. وقتی به یاد چیزهای جالبی که ذخیره کرده‌ام می‌افتم – فیلم٬ موسیقی٬  فیلم‌هایی که خودم گرفته‌ام٬ عکس‌های مسافرت و …٬ افسوس می‌خورم که چرا امکانات فنی لازم را برای لذت بردن کامل از آن‌ها در اختیار ندارم. آل‌شر این مشکل را برطرف کرده و کاربر را قادر می‌سازد که به همراه دوستان و خانواده از محتوای آنلاین خود لذت ببرد.

 

به این ترتیب٬ وضعیت خیلی بهتر می‌شود. اگر شما هم مثل من باشید٬ گوشی هوشمند جایگزین اوقاتی شده است که پای لپ تاپتان صرف می‌کردید. این یکی دیگر از دلایل کاربردی بودن فن‌آوری آل‌شر است – اگر یک گوشی یا دوربین سامسونگ داشته باشید٬ می‌توانید محتوای آن را به تلویزیون٬ لپ تاپ یا نت‌بوک خود منتقل کنید. به عنوان مثال٬ تصور کنید که جاستین بیبر (خواننده کانادایی) یکی از ویدئوهای خود که در سایت یوتیوب قرار دارد را در توییتر ارسال می‌کند ولی شما ترجیح می‌دهید که این ویدئو را در تلویزیون بزرگ خود مشاهده کنید. به کمک فن‌آوری آل‌شر سامسونگ به جای اینکه ویدئو را در گوشی همراهتان ببینید٬ به سادگی می‌توانید آن را به تلویزیون خود ارسال کنید. فوق‌العاده است.

 

برای کار کردن با فن‌آوری آل‌شر سامسونگ به چه چیزهایی نیاز دارید؟

دستگاه‌‌هایی که از استاندارد DLNA پشتیبانی می‌کنند٬ به کمک نرم‌افزار آل‌شر٬ می‌توانند در یک شبکه خانگی باسیم یا بی‌سیم یکدیگر را یافته٬ وصل شده و به تبادل اطلاعات بپردازند. نیازهای اولیه به این شرح است:

 

  • تلویزیون کیفیت بالای سامسونگ با فن‌آوری آل‌شر (و گواهی DLNA)
  • شبکه خانگی باسیم یا بی‌سیم
  • کامپیوتر (دارای گواهی DLNA) جهت دسترسی به ویدئوهای شخصی٬ فایل‌های موسیقی و عکس
  • برای اتصال و کارآیی بهتر می‌توانید از گوشی همراه یا دوربین دارای گواهی DLNA خود نیز استفاده کنید

در سیستم‌ عامل‌های ویندوز مایکروسافت نیاز است که نرم‌افزار PC Share Manager شرکت سامسونگ را دانلود کنید. این نرم‌افزار به عنوان واسطه میان تلویزیون و کامپیوتر شما عمل می‌کند. تنها با فشار دادن دکمه‌ای روی دستگاه کنترل از راه دور تلویزیون خود قادر خواهید بود به فایل‌های روی کامیپوتر (ویدئو٬ موسیقی و عکس) دسترسی داشته باشید و در یک رابط کاربری زیبا و خوش‌ساخت به گشت و گذار بپردازید. ممکن است برای اتصال بی‌سیم برخی محصولات نیاز داشته باشید که یک آداپتور USB لینک‌استیک (LinkStick) شرکت سامسونگ را به تلویزیون خود متصل کنید. درایورهای مورد نیاز از قبل روی تلویزیون‌های کیفیت بالای سامسونگ که از آل‌شر پشتیبانی می‌کنند نصب شده است.

نظر شما درباره فن‌آوری آل‌شر چیست؟ آیا آمادگی دارید که با سیم و کابل وداع کرده و اطلات خود را مستقیما ارسال کنید؟ نظر خود را از طریق کامنت با ما در میان بگذارید.

توجه شما را به ویدئوی معرفی فن‌آوری آل‌شر جلب می‌کنم: لینک مشاهده ویدئو

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 12 دیدگاه
  1. آقا منم مثل شما میونه خوبی با سیم ندارم پشت کامپیوترم شده پر از سیم خواستم با سیم جمع کن دسته بندیشون کنم ولی اینقدر این شاخه اون شاخه هستن که نمیدونم چیکار کنم؟! این روزها رفتم تو فکر موس و کیبورد بی سیم که البته علاقه ای به هزینه های بیجا ندارم. مطلب بسیار خوبی بود اما در مورد گواهی DLNA میشه بیشتر توضیح بدید و اینکه چطوری متوجه شویم تلفن و یا دستگاه هایمان دارای این گواهی هستند یا خیر؟
    با تشکر فراوان

  2. ba salam mikhastam bedonam emkane vasl shodan nba mobil va tv ya tv ba mobil ham hast? modele mobile man sony arc s hast. ba tashakor

  3. آقا من هر وقت وارد آلشر گوشیم میشم ازم wi fi میخواد نمیدونم باید چیکار کنم..لطفا جوابمو بدید tnx

  4. سلام
    واقعا حرف نداره اصلا فکرشو نمیکردم که به این خوبی جواب بده در این تکنولوژی دیگه خبری از سیم و کابل نیست کیفیت هم خیلی خوبه .
    با ال شر روی تی وی برای دوستام فیلم پخش کردم کفشون برید خیلی حال کردن .

  5. خوبه که یک نمونه آموزش تصویری در دوحالت سیم دار و بی سیم آموزش دهید ممنون

  6. salam, man harkari mikonam nemitunam vasl besham,
    in vasat niaz be router, access point ya modem hast?
    tv ye porte usb bisim poshtesh vasle ke be modem vasl mishe vase internet tv,
    narm afzare
    samsung pc share manger ro nasb kardam ama all share az content ru controle tv faghat serch mikone
    lotfan age hosele dashtid rahnamayee konid

  7. با سلام لطفآ اموزش کامل اتصال به تیوی سامسونگ رو بزارید البته با گوشی های همراه خیلی لازم دارم نتونستم وصل شم مرسی در صورت لزوم به ایمیل ارسال شود

  8. سلام.من با گوشی میتونم برای تلوزیون فایل شیر کنم ولی با لپ تاب نمیتونم فایل شیر کنم .برای این کار نرم افزار خاصی نیاز هست؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *