معرفی دوربین فوق پیشرفته DSLR نیکون مدل D4

معرفی دوربین فوق پیشرفته DSLR نیکون مدل D4
  • 1390/11/18
  • محمدرضا ارجمندی
  • 4

 

 

شرکت نیکون استاندارد های جدید خود را در زمینه دوربین های دیجیتال حرفه ای با معرفی مدل D4  که از بسیاری توانمندی های جدید و امکانات مدرن برخوردار است و جایگزین مدل های  D3،D3X وD3S خواهد گردید به رخ رقبا کشیده است. برای ارائه تصاویر با کیفیت  فوق عالی، D4  مجهز به سنسور تصویر CMOS 16.2 مگاپیکسلی اف ایکس فول فریم و موتور پردازش تصویری جدید موسوم به EXPEED 3 می باشد. این موتور  طیف گسترده ای از تنظیمات ISO از 100 تا 204800، ارائه می کند که برای بهبود خارق العاده کیفیت تصاویر در نور بسیار کم تائیر بسزایی دارد. همچنین سیستم اندازه گیری ماتریکس رنگ RGB  سه بعدی جدید که رزولوشن 91000 پیکسلی دارد قادر است با دقت بسیار بالا هر صحنه را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و عواملی از جمله رنگ و روشنایی تصویر را با دقت بی سابقه ای شناسایی کند.

 

دوربین D4 از ویژگی های پیشرفته ای همچون سیستم فوکوس خودکار Multi-Cam 3500 AF  برخوردار است و در مجموع 15 نوع سنسور روبروی هم در مرکز دوربین جهت تشخیص کنتراست دیتا در هر دو صفحه افقی و عمودی تعبیه شده است. این دوربین از عکسبرداری پیوسته تا  11 فریم بر ثانیه در فرمت FX پشتیبانی می کند که حداکثر دقت ان 200 فریم است دوربینDLSR  جدید نیکون همچنین دارای سیستم پیشرفته تشخیص منظره می باشد، که نتیجه اش دستیابی به استانداردهای جدید و بسیار دقیق تری در زمینه فوکوس خودکار، نوردهی خودکار، فلاش i-TTL، D-Lighting فعال و وایت بالانس خودکار است. حالت فوکوس خودکار دوربین به طرز بسیار دقیقی چهره انسان را شناسایی نموده و عکاس را قادر به گرفتن عکس های فوق سریع و باکیفیت می نماید و همچنین زمان آماده به کار دوربین برای گرفتن عکس عدد ناچیز 0.12 ثانیه وتاخیر زمانی بین هر دو عکس عدد باورنکردنی 0.042 ثانیه می باشد! همچنین توانمندی دیگر این محصول وجود HDR (محدوده دینامیکی بالا) است که تصاویر را برای تولید یک تصویر واحد با محدوده پویای گسترده تر ترکیب می کند، و دیگری مدت زمان (Time Lapse) عکسبرداری می باشد.

 

نیکون D4  قادر به ضبط ویدئو به صورت فول اچ دی با کیفیت استاندارد 1080p  با دو نرخ 24 و 30 فریم بر ثانیه می باشد که بهفرمت هایH.264 / MPEG-4 AVC می توان آن را ذخیره کرد و دارای خروجی HDMI برای نمایش تصاویر و ویدئو ها روی صفحه نمایش بزرگتر نیز هست. صفحه نمایش 3.2 اینچی و ال سی دی دوربین 921 هزار پیکسل رزلوشن دارد. در زمینه پشتیبانی از لنزهای متنوع، دوربین نیکون از سیستم تعویض لنز NIKKOR که استاندارد نیکون در این زمینه است پیروی می کند که این به معنای امکان استفاده از بیش از 50 لنز با انواع فواصل کانونی و امکانات، از جمله لنز های کاهنده لرزش  VR II می باشد. علاوه بر  حافظه فلش کامپکت UDMA-7، D4  جدید از کارت های حافظه جدید XQD نیز پشتیبانی می کند.

 

این دوربین که در ماه جاری میلادی، فوریه، عرضه می گردد قیمتی گزاف برابر 5999.95 دلار خواهد داشت.

 

منبع: Nikon

 

 

 

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 4 دیدگاه
  1. دست شما درد نکنه.
    واقعا دوربین عالی و کم نظیریه…
    خوش بحال کسی که پول خریدنشو داره ! 🙁

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *