جایگزین هایی برای افزونه های فایرفاکس 3.6

جایگزین هایی برای افزونه های فایرفاکس 3.6
  • 1391/3/28
  • علیرضا
  • 3

هنگامی که نسخه های جدید برخی نرم افزارها ارائه میشوند ، ممکن است برخی قابلیت های قبلی خود را از دست بدهند و یا کاربران با طراحی جدید احساس راحتی نکنند . در این مواقع کاربران ترجیح میدهند تا از همان نسخه ی قدیمی نرم افزار استفاده کنند . در صورتی که پشتیبانی از نسخه قدیمی نرم افزار به عمل بیاید شاید بتوان از ارتقا به نسخه جدید صرف نظر کرد . اما اگر شرکت سازنده دیگر از آن نسخه قدیمی پشتیبانی نکند و بروز رسانی های خود را برای آن ارائه ندهد ( مخصوصا بروز رسانی های امنیتی ) ممکن است پس از چندی شما را به دردسر بیاندازد .

این مشکل به سراغ کاربران قدیمی مرورگر محبوب و پر طرفدار فایرفاکس نیز آمده است . همانطور که میدانید فایرفاکس دارای تعداد بسیار زیادی افزونه متنوع است که فایرفاکس را تبدیل به یک مرورگر همه فن حریف میکنند . برخی از این افزونه ها از نسخه 3.6 به بعد دیگر با فایرفاکس سازگاری ندارند که یکی از دلایل آن را میتوان تغییرات عمده فایرفاکس از نسخه 4 به بعد عنوان کرد .

مدتی قبل نیز فایرفاکس اعلام کرد که دیگر از نسخه 3.6 پشتیبانی نخواهد کرد و کاربران باید مرورگر خود را به نسخه های بالاتر ارتقا دهند . برخی کاربران که استفاده از افزونه های مورد نظرشان یکی از ملزومات کارشان به حساب می آید ، از ارتقا فایرفاکس خودداری کرده اند و اگر از آنها دلیل این تصمیم شان را بپرسید ، حتما یکی از دلایل شان همین قضیه ناسازگاری افزونه ها است .

اما به تازگی آقای Jorge Villalobos در بلاگ افزونه های فایرفاکس پست جدیدی ارسال کرده است که در آن به معرفی افزونه های معادل برای افزونه های نسخه 3.6 پرداخته شده است .

در ادامه افزونه های نسخه 3.6 و جایگزین های آن ها در نسخه بالاتر را خدمت شما کاربران عزیز عرض خواهیم کرد . پس با گویا آی تی همراه باشید ………

نکته : ابتدا نام افزونه سازگار با نسخه 3.6 نوشته خواهد شد و سپس نام افزونه جایگزین آن را مشاهده خواهید کرد . توجه داشته باشید که نام افزونه جایگزین به صورت ضخیم ( Bold ) نمایش داده خواهد شد . همچنین لینک به صفحه افزونه های جایگزین نیز قرار خواهد گرفت . بعضی از لینک ها نیز مربوط به صفحاتی حاوی چند افزونه هستند که در این موارد انتخاب به عهده خود شما گذاشته میشود تا هر افزونه ای را که خواستید نصب کنید .

Snap Link = Snap Link Plus

 Gmail Notifier = WebMail Notifier , GMail Checker

RapidShare Download Helper = ReapidShare Helper

Youtube Download Helper , 1-Click Youtube Video Download , Youtube Download , Flash Video Resource Downloader = Video DownloadHelper

Minimize To Tray Plus = Minimize To Tray Revived

Update Notifier = Add-on Update Checker

Full FullScreen = Kiosk applications

Noia 2.0 ( eXtreme ) = Noia 4

PDF Plugin for Firefox on Mac OS X = PDF Viewer

Cacher Viewer = Cache Viewer Continued

Customize Google = Google Minimalist , Search Tweaker

Ad Blocker = Updated Ad Blocker , Ad Block Plus

Cute Menus – Crystal SVG = Menu Icons Plus

Mouse Gestures Redox = All-in-One Gestures , Fire Gestures

WeatherBug , Forecastbar Enhanced , 1-Click Weather = Forecastfox Weather

Easy Drag To Go = DragIt

Chromifox Basic = FXChrome

Fox Splitter = Fox Splitter

Smart Bookmarks Bar = Roomy Boockmarks Toolbar , Smartest Bookmark Bar

Clipmarks = Evernote Web Clipper

Auto Shutdown = Auto Shutdown NG

AnyColor = Colorlicious

Print Preview = Print Preview – Updated

اگر شما هم معادلی برای افزونه های نسخه 3.6 سراغ دارید ، در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید .

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 3 دیدگاه
    1. سلام نگار جان .
      خواهش میکنم ……

      موفق باشی …..

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *