عرضه ی نسل بعدی APUها و CPUهای AMD تا سه ماه دیگر

عرضه ی نسل بعدی APUها و CPUهای AMD تا سه ماه دیگر
  • 1391/4/28
  • عليرضا شیری
  • 1

بنابر گزارشات AMD تصمیم گرفته است که عرضه‌ی نسل بعدی APUهای (ترکیب CPU و کارت گرافیک) خود را به ماه اکتوبر موکول کند. قرار بود این محصولات در ماه آگوست روانه‌ی بازار شوند. این تأخیر در مورد بیشتر مدل‌های سری Trinity که برای سوکت FM2 طراحی شده‌اند، مصداق دارد. قوی‌ترین APU از این سری نیز با تأخیر به بازار می‌آید، نام این مدل A10-5800K است.

 

و نکته‌ی دیگر این است که AMD تصمیم گرفته که عرضه‌ی APUهای جدیدش را به همراه CPUهای جدید سری FX انجام دهد. سری جدید FX با کد Volan (تولید توسط سیلیکون‌های Vishera و با معماری Piledriver) شامل مدل‌های 8 هسته‌ای FX-8350 و 6 هسته‌ای FX-6300 می‌شود.

پردازنده‌هایی ارزان قیمتی که برای سوکت AM3 طراحی شده بودند نیز به تدریج از خط تولید خارج خواهند شد. پردازنده‌هایی سری Athlon II AM3 و یا Phenom II AM3 از این دست هستند. در واقع این مدل‌ها توسط مدل‌های جدیدتر Athlon II FM2 و Phenom II AM3+و همچنین مدل‌های رده متوسط سری FX برای سوکت AM3+ جایگزین می‌شوند.

منبع: techpowerup

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. همیشه معتقد بودم سی پی یوهای AMD به نسب قیمتی که دارند بهترین کارایی رو از خود نشان می دهند.سالها است که از پردازنده های این شرکت استفاده می کنم و همواره راضی بودم.سری Trinity/FM2 که شاهکار به حساب می آیند اما متاسفانه به دلایلی در ایران این سری به همراه مادربوردها قیمت بالایی دارند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *