3 سرویس آپلود و به اشتراک گذاری فایل با امکاناتی جالب

3 سرویس آپلود و به اشتراک گذاری فایل با امکاناتی جالب
  • 1391/4/31
  • عليرضا شیری
  • 1

حتماً تاکنون برایتان اتفاق افتاده که بخواهید فایل‌های خود را با دوستانتان به اشتراک بگذارید. اگر تنها یک فایل مورد نظر شما بود، به راحتی آن را به همراه یک ایمیل برای دوستانتان می‌فرستادید اما اگر تعداد فایل‌ها زیاد بود و دوست داشتید که به طور مداوم منابع مشترک خود با دیگران را تغییر دهید چه کار می‌کردید؟

چند سال است که سرویس‌های ذخیره‌سازی مشابه وب سایت Dropbox راه‌اندازی شده‌اند. هر کی از این سرویس‌ها یک نرم‌افزار مخصوص دارد، با نصب نرم‌افزار، یک یا چند فولدر که روی کامپیوتر شما قرار دارند، به طور مداوم با فضای ذخیره‌سازی آنلاینی که به حساب کاربری شما مربوط می‌شود، همگام‌سازی می‌شوند. به این معنی که اگر فایلی را اضافه یا حذف کنید، در فضای آنلاین شما هم همین عمل صورت می‌گیرد.

چنین سرویس‌هایی بسیار مفیدند اما مشکل آنجایی شروع می‌شود که دوستان شما دوست ندارد نرم‌افزار موردنظر را نصب کنند. در این مواقع تمایل دارید که تنها یک لینک برای دوستانتان ارسال کنید، لینکی که فایل مورد نظر شما را دربر دارد.

سرویس‌های دیگری در این زمینه وجود دارد که کار شما را ساده‌تر می‌کند. برای استفاده از این سرویس‌ها، نیازی نیست که اکانت ایجاد کنید نرم‌افزاری وجود ندارد و قرار نیست کار با واسط کاربری آن را یاد بگیرد. تنها فایل خود را آپلود کرده و آن را به اشتراک بگذارید.

Dropcanvas

 

Dropcanvas  یک پلتفرم اشتراک فایل است و ظاهر زیبایی نیز دارد. این پلتفرم از canvasها استفاده می‌کند. کافی است که فایل خود را روی یک canvas آپلود کرده و آن را به اشتراک بگذارید. برای آپلود فایل کافی است که یک یا چند فایل را درگ کرده و در فضای canvas رها سازید. وقتی کار آپلود فایل‌ها به پایان رسید، یک لینک یکتا برای canvas موردنظر ایجاد می‌شود. می‌توانید این لینک را به هر کسی که دوست دارید بدهید تا فایل‌های روی آن را مشاهده کند. امکان به اشتراک‌گذاری لینک از طریق ایمیل، Reddit، Facebook و Twitter نیز وجود دارد.

کسی که لینک canvas را داشته باشد، اگر فایل‌ها از نوع عکس باشند، می‌تواند آنها را تماشا کند، امکان تغییر نام فایل‌ها و حذف آنها نیز وجود دارد، همچنین می‌تواند فایل جدیدی در آن canvas آپلود نماید.

خر canvas فضایی محدود دارد و بیش از 5 گیگابایت اطلاعات نمی‌توان روی آن قرار داد. با اینحال می‌توانید هر چند تایی که بخواهید ، canvas ایجاد کنید. برای مدیریت بهتر canvasها بهتر است یک حساب کاربری در Dropcanvas بسازید.

Pastelink

Pastelink  نیز سرویس دیگری برای به اشتراک گذاشتن سریع فایل است. این سرویس هم کاملاً رایگان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که فایل مورد نظر را روی مستطیلی که در شکل مشاهده می‌کنید، درگ کنید. راه دیگر این است که روی مستطیل کلیک کنید تا پنجره‌ای برای گزینش فایل‌ها باز گردد. فایل‌ها سریعاً آپلود می‌شوند و لینکی به شما داده می‌شود که می‌توانید آن را به دوستان خود بدهید. کسی که لینک را دریافت می‌کند، می‌تواند فایل را دانلود کند. قبل از دانلود فایل هیچ پیش‌نمایشی از آن ارائه نمی‌شود.

هیچ محدودیتی در تعداد فایل‌هایی که می‌توان آپلود کرد وجود ندارد اما مشکل این است که نمی‌توان چند فایل را به طور هم‌زمان به اشتراک گذاشت. فایل‌هایی که کمتر از 250 مگابایت حجم داشته باشند را می‌توان از طریق این سرویس به اشتراک گذاشت. اگر یک حساب کاربری رایگان ایجاد کنید نیز این محدودیت به 2 گیگابایت افزایش می‌یابد. حجم خوبی است، مخصوصاً برای فایل‌های ویدیویی.

Snaggy

 

Snaggy یک ابزار بسیار عالی برای به اشتراک گذاشتن تصاویر است، در این سرویس حتی امکان ویرایش عکس هم وجود دارد. برای آپلود کردن عکس‌ها روی Snaggy تنها باید فایل‌ها را کپی و سپس پیست کنید! و معنی این جمله این است که حتی لازم نیست که تصاویر روی کامپیوتر شما باشند، می‌توانید هر عکسی که در وب سایت‌ها می‌بینید را کپی کرده و پیست کنید. Snaggy هر چیزی که روی کلیپ‌بورد کامپیوتر شما قرار بگیرد را می‌پذیرد، البته باید از نوع عکس باشد. به عنوان مثال لینک یک عکس نیز قابل استفاده است.

وقتی عکس آپلود شد، یک لینک یکتا برای به اشتراک گذاری عکس، ایجاد می‌شود. امکان به اشتراک گذاشتن عکس از طریق ایمیل، Facebook، Twitter، Reddit، StumbleUpon نیز وجود دارد. Snaggy در آن واحد تنها قادر به کار کردن روی یک فایل است. نقطه قوت Snaggy امکان ویرایش عکس است. بعد از آپلود عکس می‌توان آن را برش داد، چرخاند، روی آن نوشت یا نقاشی کرد.

منبع: makeuseof

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. سلام
    مطلب خوبی بود.
    مخصوصا این سایت اخریه.
    فقط یه چیز این سایته کمه که نمی تونی یه حساب داشته باشی توش.
    اگه سایت این جوری میشناسید یه ندا بدید ممنون می شم.
    تشکر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *