Qwerty یا صفحه کلیدهای لمسی؟

Qwerty یا صفحه کلیدهای لمسی؟
  • 1391/5/25
  • محمد مفيد
  • 1
Qwerty Keyboard
Qwerty Keyboard

هر زمان که در مورد یک گوشی با صفحه کلید QWERTY می شنویم، هیجان زده خواهیم شد. دلیلش هم این است که با توجه به چند مدل از صفحه کلیدهای QWERTY حال حاضر، تعدادی از آن ها گوشی های ردیف بالایی هستند. نوکیا می خواهد بداند آیا این همان چیزی است که کاربران به دنبال آن هستند؟ برای همین این شرکت مخابراتی بررسی هایی انجام داده است.

نتایج جالب هستند. بر خلاف انتظار ما و با توجه به طراحی ضعیف بسیاری از تولید کنندگان، اکثر کاربران صفحه کلیدهای QWERTY را ترجیح می دهند. در سرتاسر جهان، تقریباً از 1/2 صفحه کلیدهای QWERTY پشتیبانی می شود و دستگاه های دارای صفحه کلید لمسی، حدود 35 درصد از آرا را به خود اختصاص داده اند و بقیه آرا سهم فرامین صوتی است.

داده همچنان اختلاف میان کشورهای خاص را نشان می دهد. برای مثال، در ایالات متحده، 33 درصد صفحه کلیدهای سخت افزاری QWERTY، 47 درصد صفحه کلیدهای لمسی و بقیه فرامین صوتی را ترجیح می دهند. این تغییرات ممکن است نتیجه ی محبوبیت گوشی های آیفون در این کشور باشد.

شما کدام صفحه کلید را ترجیح می دهید؟ آیا صفحه کلیدهای گذشته را دوست دارید یا صفحه کلیدهای لمسی امروزی را ترجیح می دهید؟

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. فکر کنم صفحه qwerty دیگه از رده خارج شده.و باعث اضافه شدن سخت افزار اضافی و بالا رفتن وزن گوشی میشه. البته این نظر منه.برای همین htc اعلام کرد دیگه گوشی با صفحه کلید qwert تولید نمیکنه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *