نقد و بررسی بازی Horn برای iOS و اندروید

نقد و بررسی بازی Horn برای iOS و اندروید
  • 1391/7/5
  • امیر امام جمعه
  • 0

بعد از انتشار تعدادی از بازهایی معمولی شرکت Zynga تصمیم گرفت که بازی جدی را برای بازی خور های حرفه ای موبایل منتشر کند. Horn یک بازی در سبک سوم شخص و به صورت ماجراجویی و اکشن میباشد. در این بازی شما باید با هیولاهای متعددی بجنگید و گاهی معماهایی را نیز حل کنید. تمامی این ها در محیط بسیار زیبای بازی رخ میدهد و به همین دلیل تصمیم گرفته ایم از نزدیک نگاهی دقیق تر به Horn داشته باشیم.

عنوان
Horn
ناشر
Zynga
سازنده
Phosphor Games Studio
پلتفرم
iOS
Android
تاریخ عرضه
August 16, 2012
August 30, 2012
رده بندی محتوا
9+
Low Maturity
حجم
871MB
1.8GB
قیمت
$6.99

داستان

در سر زمین Reynes شادابی و شکوفایی وجود داشت که در آنجا شاگرد آهنگری با نام Horn زندگی میکرد. روزی او در برجی از خواب بر میخیزد ، بدون هیچ سرنخی که چگونه به آنجا رفته است. کمی بعدی در میابد که مکان زندگی او هم اکنون دیگر نابود شده و مردم آن نیز از آنجا رفته اند. سر زمین او نیز در دست هیولاهای ماشینی به نام Pygon میباشد. حالا Horn باید به دنبال سر منشع تمامی این اتفاقات برود.

گیم پلی

در بازی Horn شما باید مسئولیت یک شخصیت پر افتخار را فبول کنید. با لمس صفحه نمایش میتوانید او را به هر نقطه دلخواهی هدایت کنید. یکی از ویژگی های بازی همین کنترل شخصیت میباشد که دیگر خبری از جوی استیک های قدیمی بر روی صفحه نیست. البته باید ذکر کرد که این نوع مکانیسم کنترل بیشتر برای بازی های ساده کاربرد دارد و در بازی مثل Horn که به صورت سوم شخص میباشد کمی قضیه را مشکل کرده است. در اکثر موارد نمیتوانید به خوبی حرکت کنید و به مقصد مورد نظر خود برسید. وجود یک جوی استیک در بازی کار را بسیار آسان تر میکرد.

پس از این که توانستید مشکل خود را با کنترل شخصیت بازی حل کنید ، خواهید فهمید که با لمس اشیا میتوان با آنها تعامل داشت. اگر هم فاصله ای هم تا اشیای مورد نظر وجود داشته باشید Horn به سمت آنها حرکت خواهد کرد. در بعضی از موارد نیز لازم است که از روی شکاف ها بپرید. برای این کار فقط مقصد مورد نظر خود را انتخاب کنید و شخصیت بازی خود عمل پرش را انجام میدهد.

برای مبارزه با دشمنان خود نیز یک سلاح متوسط همانند شمشیر یا تبر و هم چنین سلاح بزرگ همانند وسیله پرتاب تیر های آتشین در اختیار دارید. این وسیله هم چنین میتوانند به عنوان ابزاری برای آویزان شدن به جاهای مختلف استفاده شود. اسلحه های موجود در بازی قابل ارتقا هستند و تنوع وسیعی از آنها نیز در دسترس است. البته میتوان به جای استفاده از سلاح های مختلف از اول تا آخر بازی را فقط با یک شمشیر ساده انجام داد.

تمامی دشمنان شما در این بازی غول های ماشینی هستند که چندین برابر اندازه شما میباشند. وقتی که به این دشمنان روباتیک نزدیک شوید نبرد میان شما و آنها شروع خواهد شد. در هنگام نبرد با یک دشمن Horn در دایره ای فرضی قرار میگیرد و امکان خارج شدن از آن را ندارد. علاوه بر این که میتوانید به دشمنان خود حمله های متفاوتی کنید این امکان را دارید تا موقع حملات آنها جاخالی نیز بدهید. این کارها از طریق کلید های موجود در گوشه های صفحه انجام میشود.

حمله به دشمنان از طریق کشیدن انگشتان خود بر روی آنها انجام میگیرد و Horn به طور اتوماتیک به سلاح خود به سوی دشمنان حمله ور خواهد شد. در بازی Infinity Blade نیز شاهد وجود این قابلیت بودیم. با پیدا کردن نقاط ضعف دشمنان خود و حمله از آن طریق میتوانید به آسانی غول های بزرگ را به زمین بزنید. هر یک از دشمنان شما دارای نقطه ضعفی هستند که با دایره ای آبی نمایان میشود. در بعضی از موارد این دایره به آسانی دیده میشود و در اوقات دیگر مخفی میباشد و باید دقت بیشتری را برای مشاهده آن به خرج داد. چند ضربه به این نقاط کار دشمنان را یک سره میکند حتی اگر مقداری از جان آنها نیز باقی مانده باشد.

Horn هم چنین در بسیاری از مواقع با معما ها یا پازل هایی مواجه میشود که نیازمند حل میباشند. البته در بیشتر موارد این معما ها بسیار ساده طراحی شده اند. برای مثال در بعضی اوقات باید چند چراغ را برای باز شدن یک درب روشن کنید. روشن کردن چراغ ها از طریق پرتاب تیر های آتشین انجام میشود. این کار کمی کسل کننده به نظر میرسد زیرا باید چندین چراغ را به همین صورت به طور متوالی روشن کنید.

مشکل اساسی که این بازی دارد کمبود تعداد کارهایی میباشد که میتوانید انجام دهید. مجموع کارهایی که میتوان انجام داد روشن کردن چراغ ها و از بین بردن غول های ماشینی میباشد که بعضی از فعالیت های جانبی نیز در دسترس هستند. بدین صورت است که میتوانید به طور کامل تمامی بازی را در همان مراحل اولیه تجربه کنید که صعف جدی در گیم پلی به شمار میرود. خود بازی بسیار طولانی است اما این فقدان در گیم پلی باعث میشود که جذابیت خود را از دست بدهد.

گرافیک و صدا

گرافیک بازی یکی از نقاط مثبت Horn به شمار میرود. طراحی مراحل به خوبی انجام شده است و دشمنان نیز عالی به نظر میرسند که تنوع زیادی را نیز دارند. انیمیشن ها نیز خوب جلوه میدهند و به طور کلی Horn همانند یکی از بازی های کنسول قدیمی PS2 میباشد. البته تفاوت آن این است که میتواند بر روی صفحه نمایش هایی با رزولوشن بالا مثل آیپد و صفحه نمایش Retina باز هم عالی به نظر برسد. البته کیفیت متون بازی کمی پایین است اما بسیار خوب بر روی آیپد به صورت روان اجرا میشود.

نکته ای که درباره مراحل بازی باید به آن اشاره کنیم این است که با جمع آوری اشیاء مختلف میتوانید مرحله های مربوط به هر یک را نیز باز کنید. متاسفانه این مراحل اکثرا در محیطی مشابه به یک دیگر شروع میشوند و رفته رفته مسیرشان از دیگر جدا خواهد شد. علاوه بر این که بازی بسیار طولانی است تنوع زیادی را نیز در جلوه های گرافیکی میتوان مشاهده کرد.

صدای بازی Horn نیز خوب است و قالب اصلی آن به صورت جذابی میباشد که اصوات مربوط به دشمنان و محیط نیز به صورت مناسب طراحی شده است. هم چنین باید اشاره کنیم دیالوگ های آن نیز گویا و شفاف به نظر میرسد. بیشتر صحبت های موجود در بازی میان Horn و سر دسته روبات ها میباشد.

دانلود : iOS Android

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *