نقد و بررسی بازی GTA : Vice City برای اندروید و iOS

نقد و بررسی بازی GTA : Vice City برای اندروید و iOS
  • 1391/9/28
  • امیر امام جمعه
  • 4

Vice City عنوان ششمین بازی از سری محبوب Grand Theft Auto است که در سبک دنیای آزاد عرضه میباشد. این بازی در قبل نیز برای رایانه های خانگی و در سال 2002 عرضه شده بود.

داستان

شاید بسیاری از افراد اهل بازی داستان Vice City را از همان نسخه رایانه ای به خاطر داشته باشند. در این بازی شما نقش Tommy Vercetti را بر عهده دارید که یکی از قاتل های حرفه ای مافیا میباشد. هم چنین او به خاطر قتل 11 نفر به مدت 15 سال در زندان بوده است و به تازگی آزاده شده است. او پس از آزادی شروع به کار برای Sonny Forelli ، که یکی از اعضای باند پخش مواد مخدر میباشد ، میکند. او شما را به ماموریت های مختلفی می فرستد تا از آشکار شدن فعالیت های او جلوگیری نمایید. در یکی از قرار های فروش کوکایین اوضاع تغییر میکند و در طی تیراندازی یاران Vercetti کشته میشوند اما هویت قاتل مخفی میماند. در ادامه بازی شما باید سعی کنید تا قاتل را پیدا کنید در حالی که دیگر به یکی از اعضای اصلی پخش مواد مخدر نیز تبدیل شده اید.

اگر نسخه اصلی بازی را به پایان رسانده باشید در نسخه موبایل نیز هیچ ویژگی جدیدی را نخواهید یافت. هم چنین ترتیب مراحل بازی نیز یکسان است. ولی با وجود شباهت های بسیار میان نسخه موبایل و نسخه اصلی بازی کردن دوباره Vice City خالی از لطف نیست و تکراری به نظر نمی رسد.

گیم پلی

گیم پلی Vice City نمونه بارز و همیشگی از سری بازی های GTA است. داستان بازی در طی ماموریت ها و فیلم ها به نمایش در می آید. بیشتر مراحل بازی به صورت تکراری است و در آنها کسی شما را به ماموریت خاصی می فرستد یا این که باید از شخص یا چیز خاصی محافظت کنید. این گونه سبک بازی ممکن است کمی کسل کننده باشد اما با این حال داستان بازی هنوز کشش مخصوص به خود را خواهد داشت.

همانند همه نسخه های بازی GTA رانندگی در بازی یکی از ویژگی های اساسی Vice City میباشد. شما میتوانید ماشین های متنوعی را انتخاب و با زدن یک کلید سوار آنها شوید. مثل همیشه از قبل کسی سوار ماشین است و شخصیت بازی او را به بیرون پرت میکند.

متاسفانه صحنه های رانندگی در بازی یکی از بدترین قسمت های آن میباشد. راندن خودرو ها حس زیاد خوبی را به بازیکن منتقل نمیکند زیرا کنترل آنها کمی سخت میباشد. هم چنین کمی دشوار است تا خودرو را در مسیر مستقیم هدایت کنید یا این که در مکان های مناسب دور بزنید. حتی متوقف کردن برخی از ماشین ها نیز سخت است. ممکن است به داخل یک خیابان بروید و با ترافیک رو به رو شوید و در صورت متوقف نکردن خودرو شاهد تصادفی (ناجور!) خواهید بود. رانندگی در ابتدا بازی خوب به نظر میرسد ولی هر چه بیشتر میگذرد آزار دهنده تر میشود.

کلید های پیش فرض برای کنترل خودرو ها در سمت راست و چپ صفحه نمایش قرار دارند. استفاده از آنها در مواقعی که تمرکز خود را بر روی بازی جلب کرده اید کمی دشوار است و شاید مکان آنها را گم کنید. به همین دلایل رانندگی در بازی تجربه خوبی محسوب نمیشود. البته میتوانید از جوی استیک استاندارد نیز استفاده نمایید که کار با آن آسان تر است ولی به نسبت کنترل خودرو نیز سخت میشود.

قسمت دیگر بازی نیازمند دویدن ، شلیک کردن و دعوا با دشمنان است. شلیک کردن در هنگام این بازی کمی عجیب به نظر میرسد اما میتوانید حالت بازی را به اول شخص تغییر دهید تا دقت شما نیز افزایش یابد. دعوا و مشت زدن نیز کار آسانی است و برای انجام آن باید کلید مخصوص را تا به زمین افتادن شخص مقابل بزنید.

در هر دو نسخه مربوط به اندروید و یا iOS شاهد ویژگی های منحصر به فردی هستیم. در سیستم عامل iOS بازی سیو های شما را به طور خودکار بر روی سرویس iCloud ذخیره میکند. با استفاده از این قابلیت اگر بازی را پاک کنید و یا مجبور شوید تا دوباره آن را نصب نمایید سیو های ذخیره شده بر روی iCloud با بازی همگام سازی میشوند و دیگر نیاز نیست از ابتدا شروع کنید. هم چنین اگر دوست داشته باشید میتوانید از موسیقی های خود در کتابخانه iTunes به جای آهنگ های رادیو در هنگام سوار شدن بر خودرو استفاده نمایید. در سیستم عامل اندروید نیز قابلیت استفاده از گیم پد از طریق بلوتوث اضافه شده که تجربه بهتری از بازی را ارائه میدهد. در اندروید هم چنین میتوانید تنظیمات مربوط به گرافیک بازی را تغییر دهید. البته بیشتر کاربران فکر میکنند این قسمت تجملاتی است و در اصل هیچ گونه تاثیر خاصی بر بازی ندارد ولی کافی است یکبار تنظیمات را تغییر دهید تا تفاوت واقعی را احساس نمایید.

گرافیک و صدا

Vice City برای اجرا بر روی دستگاه هایی با رزولوشن بالا بهینه سازی شده است. جالب بدانید نسخه موبایل این بازی از رزولوشن بالاتری نسبت به نسخه اصلی آن که برای رایانه عرضه شده است بهره میبرد و این مقدار ممکن است از برخی کنسول های کنونی نیز بیشتر باشد.

با این حال باز هم شاهد اشکال با ضلع های سرتیز هستیم و رزولوشن بالای بازی نیز نمیتواند این مسئله را تحت پوشش قرار دهد. بیشتر اشکالی که در بازی میبینید مثل هرم های ثلاثه مصر به نظر میرسند. هم چنین متون موجود در بازی نیز رزولوشن پایینی را دارا میباشند. نباید زیاد نگران گرافیک بازی باشید ولی با این حال انتظار بازی بسیار پرگرافیک را نیز نداشته باشید. با این حال این نسخه از GTA هنوز هم خوب به نظر میرسد و وجود دنیای آزاد در بازی یکی از مزیت های بزرگ آن محسوب میشود.

صدای بازی نیز به طور کلی مناسب به نظر میرسد و افکت های موجود مخصوصا برای ایستگاه های رادیویی آن را جذاب تر نموده است. نه تنها در بازی شاهد آهنگ های فوق العاده ای هستیم بلکه تبلیغات بازرگانی نیز برای آن در نظر گرفته شده اند. دیالوگ ها نیز بالاتر از حد معمول قرار دارند حتی با توجه به استاندارد های امروزی که در نظر گرفته است است.

جمع بندی

این نسخه از Vice City برای دستگاه هایی طراحی شده است که از سیستم عامل iOS و اندروید پشتیبانی میکنند. اگر از هواداران سری بازی های GTA هستید پس بدون شک این نسخه را نیز امتحان کنید. چندین ساعت گیم پلی جذاب و جالب خاطرات گیمر های قدیمی را دوباره زنده میکند.

دانلود (لینک رسمی) : iOS | Android

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 4 دیدگاه
  1. دوستانی که دنبال نسخه اندروید این بازی هستن
    خدمتشون …از لینک زیر دانلود کنن

    http://androidina.net/1391/09/29/grand-theft-auto-vice-city-v1-0-3/

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *