نقد و بررسی بازی Predators برای اندروید

نقد و بررسی بازی Predators برای اندروید
  • 1391/9/22
  • امیر امام جمعه
  • 1

Predators یک بازی اکشن و برگرفته از فیلمی با همین نام در سال 2010 میباشد. باید گفت که این بازی عنوان بسیار جدیدی محسوب نمیشود زیرا نسخه iOS این بازی در همان دو سال پیش و هم زمان با اکران فیلم منتشر شد.

در بسیاری از موارد شاهد عرضه دیرتر بازی ها برای سیستم عامل اندروید بوده ایم و این بار انتشار بازی Predators دو سال زمان برد. کاربران اندروید هم اکنون میتوانند با این بازی سرگرم شوند در حالی که کاربران iOS بسیاری قبل طعم آن را چشیده اند.

عنوان
Predators
پلتفرم
iOS
اندروید
توسعه دهنده
Chillingo Ltd.
Fox Digital Entertainment, Inc
تاریخ عرضه
ژوئن 2010
نوامبر 2012
رده بندی محتوا
12+
متوسط
حجم
121MB
80MB
قیمت
 $2.99

داستان

داستان بازی به طور کلی بر روی محتوای فیلم آن پایه گذاری شده است. گروهی از جنگجویان ممتاز برای مسابقات شکار به منطقه ای فرستاده شده اند اما غافل از این که آنها خود شکار هستند نه شکارچی. شکارچیان همان Predator ها هستند و شما کنترل آنها را به دست میگیرید.

گیم پلی

مبارزات اصلی در بازی Predators محدود به 31 ماموریت میشود. البته قبل از شروع کلی بازی به یک مینی مرحله میروید که جنبه آموزشی دارد. در این مرحله آموزشی شما با تجهیزات کامل ، گرفتن انسان ها را تمرین میکنید. بیشتر افراد این مرحله را میبازند که البته زیاد هم مهم نیست چون تعداد زیادی از دشمنان یکجا به شما حمله ور میشوند و حتی اگر موفق به شکست دادن آنها نیز شوید بازی به صورت ناگهانی پایان میابد.

بعد از پایان رساندن مرحله آموزشی بازی اصلی شروع میشود. در اولین مرحله شما در نقش یک Predator کارآموز و مبتدی هستید. اگر بتوانید هر مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارید یک توانایی جدید به شما داده میشود مثل حملات مختلف ، دفاع ، حملات سریع و سلاح های جدید که در کنار همه آنها برخی توانایی های ویژه نیز وجود دارد.

هر چقدر که مراحل بیشتری را بازی کنید اسلحه های زیادتری را نیز به دست خواهید آورد. اسلحه های شما  در زرادخانه تان جمع آوری میشود و در هر مرحله میتوانید گزینه مورد نظر خود را انتخاب نمایید. یادتان باشد که در این بازی شما با جنگجویان ممتاز انسان ها مبارزه میکنید و با جمع کردن سر آنها میتوانید افتخارات بیشتری در بازی کسب کنید.

گیم پلی بازی به طور متوالی مبنی بر کشتن و خراب کردن است. با زدن کلید حمله شما دشمنان خود را به وسیله پنجه بزرگ خود در دست میگیرید. شما هم چنین میتوانید از حملات سریع و متوالی (Combo) استفاده کنید که از طریق زدن چندین بار کلید حمله یا همراه با کلید دفاع آغاز میشود. با وجود دشواری فراوان در بعضی از مواقع مجبور هستید برای جمع آوری سرها از حملات سریع استفاده نمایید. یکی از این حملات باعث میشود تا خنجر خود را در دشمنتان فرو کنید و او را بالا ببرید و در آخر سرش را قطع کنید.

در بعضی از موارد نیز میتوانید از توانایی های ویژه خود مثل پنهان شدن یا دید گرمایی استفاده کنید. توانایی پنهان شدن به شما این امکان را میدهد تا دزدکی به نزدیکی دشمنان بروید. ولی این توانایی در مواردی مثل بارش باران یا رفتن در آب جوابگو نمیباشد. دید حرارتی یا همان گرمایی نیز کمکتان میکند تا دشمنان ویژه یا ممتاز خود را از معمولی ها تشخیص دهید. تمامی توانایی های ویژه از طریق انرژی شما فعال میشوند و بعد از مدتی با پایان رسیدن انرژی تان این توانایی ها نیز غیرفعال خواهند شد.

هم چنین در طول بازی مشکل جان را نیز دارید. به طور معمولی هر Predator میتواند با چندین جنگجو به مبارزه بپردازد اما اگر تعداد آنها زیاد میباشد با مشکل کم شدن سریع جان خود مواجه میشوید. در این مواقع باید دست از مبارزه بردارید و به سمت تپه ها فرار کنید تا جان شما باز به حالت قبلی خود برگردد.

دشمنان از همه جهات به سوی شما می آیند و میتوانید از طریق نشانگر موجود در بازی آمدن آنها را پیش بینی کنید. آنها معمولا از سلاح های ضربه ای استفاده میکنند ولی گاهی اوقات شلیک نیز انجام میدهند. دشمنانی که از سلاح های معمولی استفاده میکنند داوطلبانه با جنگ با شما می آیند غافل از این که تا چند ثانیه بعد دل و روده آنها بر روی زمین پخش خواهد شد. ولی آنهایی که توانایی شلیک دارند در فاصله دوری از شما می ایستند و معمولا فرار میکنند پس باید چابک باشید و آنها را قبل از فرار به چنگ آورید.

یکی از اسلحه های موجود در بازی تفنگ پلاسمایی است. البته شما در طول بازی نمیتوانید به طور مستقیم شلیک کنید و خود بازی به نزدیک ترین دشمنتان شلیک خواهد کرد. متاسفانه نشانه گیری بازی کمی کند است و معمولا هیچ یک از دشمنان در یک نقطه ثابت نمی ماند شما شما سر آن را نشانه بگیرید. هم چنین ممکن است قبل از شلیک خودتان یکی از آنها را بکشید. پس به طور کلی این نوع اسلحه ها در بازی زیاد کارآمد نیستند.

خوشبختانه میتوانید سلاح های خود را بهبود ببخشید. بعد از کشتن دشمنان و پایان رساندن بازی امتیازات افتخاری را دریافت میکنید که از آنها برای سریع کردن اسلحه ها و بهبود قدرت آنها استفاده میشود. البته اگر قادر نبودید تا امتیازات لازم را جمع آوری کنید میتوانید از طریق سیستم پرداخت بازی اقدام به خرید امتیاز نمایید.

گیم پلی بازی Predators در کل جالب و سرگرم کننده است. و البته کمتر حس نقش منفی و کشتن انسان ها به بازیکن القا میشود. هم چنین اکشن بازی با خون در آمیخته که آن را جذاب تر کرده است. ولی باید گفت بعد از مدتی بازی تازگی خود را از دست میدهد زیرا در طی آن شاهد نوآوری های زیادی نخواهید بود و همیشه باید به زدن کلید های گوناگون اکتفا کنید.

گرافیک  و صدا

Predators از زمینه دو بعدی به همراه شخصیت های سه بعدی بهره گرفته است. جلوه های بصری در بازی بسیار تمیز و مناسب به نظر میرسد اما متاسفانه شاهد تنوع کمی از آنها هستیم که بعد از مدتی حس خسته کنندگی بازی را تشدید میکند. هم چنین اگر از یک گوشی هوشمند معمولی استفاده کنید و از تبلت ها بهره نگیرید شخصیت های موجود بر روی صفحه کمی کوچک به نظر میرسند و جزییات کمتری قابل مشاهده است.

به گفته سازنده این بازی برای پردازشگر NVIDIA Tegra بهینه سازی شده است اما در واقعیت تفاوت چندانی میان نسخه معمولی و بهینه سازی شده وجود ندارد. کنترل های بازی نیز بر روی بعضی از دستگاه ها کوچک هستند که میتوان از آن به عنوان یکی از باگ های بازی نام برد. به طور کلی این بازی نیاز خاصی به بهینه سازی ندارد زیرا گرافیک آن زیاد پیشرفته نیست و حتی گوشی های قدیمی مثل Nexus S نیز میتوانند آن را اجرا نمایند.

در پشت صحنه بازی شاهد صداهای ترسناک و چندش آور هستیم که از این نوع بازی ها انتظار میرود. جلوه های صوتی نیز خوب به نظر میرسند. یکی از صداهای باکیفیت بازی نعره Predator ها هست که در پایان موفقیت آمیز هر مرحله به گوش میرسد.

مسائل فنی

چندین مشکل و مسئله فنی در نسخه اندروید این بازی وجود دارد که در این قسمت به آنها اشاره میکنیم. اولین مشکل باعث جلوگیری از اجرای برنامه میشود. در برخی دیگر از دستگاه ها نیز در هنگام دانلود دیتا بازی با مشکل رو به رو میشویم و پیامی مبنی بر این که نسخه بازی خریداری نشده است ظاهر خواهد شد. در حالی که بیشتر این مشکل برای نسخه های خریداری شده رخ میدهد.

دیگر مشکل اساسی و مهم بازی درباره خرید امتیاز در آن است. تاکنون بسیاری از کاربران گزارشاتی را ارسال کرده اند که این سیستم به خوبی کار نمیکند و گاهی اوقات دچار مشکل میشود. بسیاری از آنها اقدام به خریداری امتیاز کرده و مبلغ آن را نیز از حساب خود پرداخت نموده اند ولی هیچ گونه امتیازی برای آنها اضافه نگردیده است.

آخرین مشکل نیز درباره کنترل و کلید های بازی است. جوی استیک موجود بر روی صفحه نمایش در بعضی موارد از کار میافتد و بدین معنی است که شما در یک نقطه گیر خواهید کرد. علاوه بر این بازی به صورتی است که نیازمند حرکات بسیار سریع میباشد تا خود را نجات دهید پس این باگ بسیار آزار دهنده است.

نتیجه گیری

با تمام مشکلات و باگ ها باز هم میتوان گفت Predators یکی از بازی های جذاب کنونی و جدید اکشن در پلتفرم اندروید است. بازی دارای تنوع مرحله ای خوبی است و پایان رساندن آنها نیز آسان است که این عامل خود مشوق بازیکن برای ادامه آن میباشد. هم چنین در سوی دیگر بازی آن گونه نیست که تا چندین هفته و به طور مداوم با آن سرگرم شوید ولی برای گاهی اوقات خوب است.

دانلود (لینک رسمی): Android | iOS

منبع : GSMArena

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *