انتقال تنظیمات از سیستم قدیمی به سیستم جدید

انتقال تنظیمات از سیستم قدیمی به سیستم جدید
  • 1391/9/1
  • آزاد
  • 0

بسیاری از کاربران ویندوز نمی‌دانند که به چه آسانی می‌توانند تنظیمات و حتی فایل‌های اختصاصی خود را از یک کامپیوتر قدیمی به کامپیوتر جدید و یا حتی از ویندوز قبلی به ویندوز جدید منتقل نمایند.

به هر حال یکی از ابتدایی‌ترین کارهایی که پس از خرید کامپیوتر نو انجام می‌دهید، انتقال فایل‌ها و هر آنچه که در سیستم قبلی داید به سیستم جدید است.

با استفاده از قابلیت Windows Easy Transfer نه تنها فیلم‌ها و عکس‌ها و اسناد و تنظیمات، بلکه حتی اکانت‌ها و ایمیل و تنظیمات برنامه‌های مختلف را نیز می‌توان به آسانی بین سیستم منتقل نمایید. در واقع تنها چیزی که بدین ترتیب نمی‌توان منتقل ساخت، برنامه‌های نصب شده روی ویندوز هستند.

قابلیت Windows Easy Transfer در ویندوز‌های ایکس‌پی، ویستا، 7 و ویندوز8 قابل پشتیبانی است. این برنامه در ویندوز 7 از قبل نصب شده است و با جستجویی ساده در ویندوز می توان آن را یافت. اما برای ویندوز ایکس‌پی و ویستا باید توسط کاربر نصب گردد.

easy-transfer-01.jpg

1-     ابتدا باید اکانت Administrator  به هر دو سیستم لاگین باشید. سپس برنامه Windows Easy Transfer را در هر دو سیستم اجرا نمایید. در این برنامه باید نوع سیستم (قدیمی یا جدید ) مشخص گردد.

 windows-7-easy-transfer-8

2-     اکنون باید نحوه انتقال فایل‌ها و تنظیمات را مشخص نمایید. برای این انتقال می‌توانید از سی‌دی، دی‌وی‌دی، هارددیسک اکسترنال، شبکه، حافظه USB و یا حتی کابل مخصوص انتقال ویندوز استفاده نمایید. البته این موضوع آخر اصلا پیشنهاد نمی‌گردد زیرا هم باید مدتی را صرف یافتن کابل USB مختص این کار کنید. هم اینکه مبلغ قابل ملاحظه‌ای بابت آن بپردازید.

حین انتقال به منظور حفاظت از اطلاعات شخصی، از شما رمز عبوری پرسیده می شود و باید همین رمز را حین انتقال به سیستم جدید وارد نمایید.

3-     برنامه بعد از طی چند مرحله ساده، هارددیسک سیستم را برای یافتن فایل‌ها و تنظیمات قابل انتقال جستجو می‌نماید. سپس می‌توانید ببینید برای انتقال فایل‌های قابل انتقال چه میزان فضا مورد نیاز است. اگر نیاز به انتقال بخشی از فایل‌های لیست شده را نداریدف کافیست تیک کنار آن را بردارید.

روند کار در ویندوز ایکس‌پی کمی متفاوت با ویندوز 7 است.

4-     پس از کپی فایل‌ها و تنظیمات مورد نظر، اکنون در سیستم جدید باید مشخص کنید که این کامپیوتر مقصد است( کامپیوتر تازه خریداری شده). پس از چند مرحله ساده، باید مسیر فایل تهیه شده از سیستم قبلی را به این سیستم جدید منتقل نمایید.

5-     لازم به توضیح است چنانچه در سیستم قبلی چندین پروفایل داشته باشید، در سیستم جدید می‌توانید تعیین کنید که کدام پروفایل انتقال یابد. حتی با اینکه برخی از فایل‌ها و تنظیمات را نیز کپی کرده‌اید، در سیستم جدید می‌توانید با حذف تیک کنار آنها از انتقال موارد مورد نظر جلوگیری به عمل آورید.

دقت داشته باشید چه در مرحله کپی از سیستم قدیمی و چه در مرحله انتقال به سیستم جدید، هیچ کار دیگری با سیستم انجام ندهید تا با دردسر اضافه مواجه نشوید.

 windows-easy-transfer20

6-     پس از انتقال روی See what was transferred  کلیک کنید تا ببینید چه فایل‌ها و تنظیماتی روی سیستم جدید منتقل شده‌اند. البته این کار را بعدا نیز می‌توان انجام دهید که در این صورت باید به گزارش Windows Easy Transfer در منوس استارت مراجعه کنید.

منبع:windows-7-easy-transfer-xp.en.softonic.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *