دانلود کنید: OPERA 15؛ متفاوت تر از همیشه!

دانلود کنید: OPERA 15؛ متفاوت تر از همیشه!
  • 1392/4/12
  • علیرضا
  • 13

Download-Opera-15-Stable-2

نسخه جدید مرورگر اپرا دیروز توسط شرکت اپرا سافتوِر منتشر شد. نسخه ای که یک جهش بزرگ محسوب می شود. چون دیگر خبری از موتور Presto نیست. در عوض نسخه ۱۵ مرورگر اپرا که بر پایه‌ی پروژه کرومیوم ساخته شده است، از موتور قدرتمند وب‌کیت استفاده می کند. در واقع این اولین نسخه از اپرا می باشد که با استفاده از موتور وب‌کیت عرضه می شود.

کاربرانی که از نسخه ۱۲ به نسخه ۱۵ ارتقا دهند، ممکن است احساس کنند که اپرا کمی برای شان ناآشنا شده است. اما نیازی نیست نگران شوید. چون تمام پروفایل شما از نسخه‌ی قبلی اپرا به نسخه‌ی جدید اپرا منتقل خواهد شد. مواردی مثل کلمات عبور، کوکی ها، جستجوهای تعریف شده توسط کاربر و افزونه ها. بوکمارک ها نیز از طریق یک ابزار مجزا که بررسی کننده پروفایل قدیمی است، وارد نسخه جدید خواهد شد. حتی موارد موجود در بخش Speed Dial نیز به نسخه جدید منتقل خواهند شد.

اما در این نسخه دیگر خبری از قابلیت Opera Mail نخواهد بود. در واقع اپرا میل به صورت یک برنامه جداگانه ارایه خواهد شد که می توانید از وبسایت رسمی اپرا آن را دانلود کنید. اما هنگامی که اپرا میل را نصب کنید، به صورت اتوماتیک نسخه جدید اپرا تشخیص داده و اطلاعات پروفایل قدیمی را به نسخه جدید منتقل می کند.

در مورد نوت هایی که در نسخه ۱۲ اپرا برداشته اید هم باید بگوییم که اپرا ۱۵، این نوت ها را در یک فایل HTML به نام opera 12 notes روی دسکتاپ شما ذخیره خواهد کرد.

کاربرانی هم که از قابلیت Opera Link استفاده می کرده اند می توانند به موارد همسان سازی شده از طریق وبسایت اپرا دسترسی داشته باشند. همچنین به یاد داشته باشید که قابلیت اپرا-لینک هنوز به صورت کامل با نسخه ۱۵ اپرا یکپارچه سازی نشده است.

یکی دیگر از مواردی که در هنگام ارتقا از اپرا ۱۲ به اپرا ۱۵ باید به آن توجه داشته باشید مربوط به افزونه ها می شود. افزونه هایی که به نسخه ۱۵ منتقل می شوند، به صورت پیشفرض غیر فعال خواهند بود و باید با مراجعه به بخش افزونه ها به صورت دستی آنها را فعال کنید.

در مورد کلمات عبور هم همین مسئله وجود دارد. به منظور انتقال کلمات عبور به اپرا 15 باید آن را با دستور –presto-master-password=<master password> اجرا کنید. در واقع باید آیکون اپرا ۱۵ را روی دسکتاپ خود بیاورید. سپس روی آیکون راست کلیک کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید. اکنون به تب Shortcut رفته و در قسمت Target دستور ذکر شده را وارد کنید. در واقع بخش Target به شکل زیر خواهد شد:

“C:Program Files (x86)Operaopera.exe” –presto-master-password=<master password>

فقط بخش اول که آدرس مربوط به فایل اجرایی اپرا می باشد، ممکن است در کامپیوتر شما متفاوت باشد. در ادامه نیز باید به جای <master password>، کلمه عبور اصلی اپرا را جایگزین کنید.

opera15-pass-sync

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 13 دیدگاه
  1. :O
    سلام آقا علیرضای گل!
    یعنی اصلا کلا تغییرش داده موتورشو!؟؟ مرسی از خبرتون… رفتم دانلودش کنم ببینم چطوری شده 😛

    اشتباه تایپی! (صورت: در جملهء >> به صوتر پیشفرض)

    1. سلام سینا جان.
      آره. موتور وب کیت کاملا جایگزین شده.
      راستی به خاطر غلط گیریت هم ممنون 🙂

    2. ولی اینجا میگه که از انجین Blink استفاده کرده
      http://www.tomshardware.com/reviews/chrome-27-firefox-21-opera-next,3534-2.html
      http://en.wikipedia.org/wiki/Blink_%28layout_engine%29
      مرورگرهایی مثه Chrome version 28 به بالا Opera ورژن 15 به بالا و مرورگر Yandex فقط از این انجین بهره می برند

    3. سلام مجتبی جان.
      موتور بلینک یه انشعاب از وب‌کیت هست که البته هنوز به صورت کامل پیاده سازی نشده. توسعه دهنده‌ی اصلیش هم گوگل هست. ولی خود کروم هم هنوز موتور رندرینگ‌ وبکیت رو داره.
      الان توی این مطلب سایت اینکوایرر به وضوح گفته شده که اپرا از موتور وبکیت استفاده میکنه.

  2. سلام ببخشید اینو چجوری دانلود کنم لینک دانلود نداره که لطفا راهنمایی کنید مرسی

  3. اقا مرسی از مطلبتون، اگه لطف کنید پاسخ ما رو هم بدید ممنون میشم.
    https://www.gooyait.com/1392/03/08/opera-next-15-webkit-engine-and-new-features.html

    1. bookmark داره . فقط اسمش عوض شده . شده stash که علامتش به شکل قلبه . برای بوکمارک کردن سایت در قسمت سمت راست ادرس بار روی علامت قلب کلیک کنید و میتونید بوکمارک هارو در صفحه هوم ، بعد از کلیک کردن روی گزینه stash در بالا ببینید

    2. خوب نمیشه از مرورگرای دیگه بهش اضافه کنی یا از Bookmark هات بک آپ بگیری

  4. سلام
    چرا یک جوریه؟ settings کامل نمیتونی کاری کنی. میشه بگین چطوری میشه تعیین کرد که startup چی باشه مثل نسخه های قبلی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *