دستگیری طراحان ارشد برند HTC ! جرم : تقلب و سرقت اطلاعات محرمانه !

دستگیری طراحان ارشد برند HTC ! جرم : تقلب و سرقت اطلاعات محرمانه !
  • 1392/6/9
  • سهیل دارائی
  • 0

گویا مشکلات مالی برند تایوانی HTC کم بود ؛ حال مشکلات دیگری نیز به خرواری از مشکلات قبلی این برند اضافه گشته است ! در اوایل صبح امروز به وقت چین تایپه ؛ عده ای از طراحان ارشد برند HTC که قصد خروج از این برند و ایجاد یک شرکت جدید و مستقل در حوزه طراحی اسمارت فون را داشتند بازداشت شدند.طی اخبار به دست آمده از این واقع ؛ جرم و اتهامی که براین افراد وارد آمده است ؛ سوء ظن به تقلب و جعل هزینه و سرقت اطلاعات محرمانه تجاری برند HTC است.امروز پنج نفر از این افراد مورد بازجویی پلیس قرار گرفتند.بد نیست به برجسته ترین فردی که مورد بازجویی پلیس قرار گرفت اشاره کنم ! یعنی همین فردی که در تصویر زیر مشاهده می فرمایید.

Capture

این فرد برجسته کسی نیست جز”Thomas Chien” ؛  ( توماس چین ) ؛ که در برند HTC ؛ مسئولیت ریاست بخش طراحی محصولات را عهده دار بود .البته در میان این افراد ؛ افراد برجسته دیگری نیز مانند مدیر بخش تحقیق و توسعه (R&D director) ؛ Wu Chien Hung  (وو چین هونگ) و مدیر ارشد بخش طراحی  (design team senior manager) ؛ Justin Huang ( جاستین هوانگ) حضور داشتند.اگر با جاستین هوانگ آشنایی ندارید باید به اطلاعتان برسانم که او همان فردی است که شخصا طرح اسمارت فون HTC One طراحی کرده بود ! در نهایت از میان این افرادی که مورد بازجویی پلیس قرار گرفتند ؛ توماس چین و وو چین هونگ روانه زندان شدند و سایرین به قید وثیقه آزاد گشتند.همچنین باید اذعان کنم که دفاتر این افراد هم مورد تحقیق و تجسس گروه پلیس قرار گرفت.

remake_htc_logo_by_pedroography-d3ctd0o-652x325

خبرهایی نیز به دست آمده است که پای رئیس هیئت مدیره برند HTC در میان است ! گفته می شود که  خانم  Cher Wang ( چر وانگ ) که عهده دار این سمت در برند HTC است ؛ شخصا از وو چین هونگ و توماس چین شکایت کرده است . طبق اظهارات وی ؛ این دو فرد قرار بوده است که دیروز پس از دریافت آخر پاداش های نیمه اول سال خودشان رسما از سمت هایشان در برند HTC استعفا دهند و یک شرکت مستقل و جزا ( تحت عنوان نام “Xiaoyu” ) را تاسیس نمایند.بزرگ ترین فلش سوء ظنی که متوجه این اشخاص دستگیر شده می باشد ؛ به سمت توماس چین می باشد ! به نظر می رسد که وی فایل های محرمانه و سری رابط کاربری سنس 6 که در دست توسعه می باشد را به صورت مخفیانه ای دانلود نموده است و با یک ایمیل به یک شخص که خارج از برند HTC می باشد ؛  این فایل های محرمانه و سری را برای وی فرستاده است.البته کار به همین جا و همین اتهام ها ختم نشده است ! سه نفر دیگر از این افراد دستگیر شده ؛ متهم به جعل هزینه و سند سازی در رابطه با هزینه های مربوط به بدنه آلومینیومی اسمارت فون HTC One شده اند.از آن جایی که طراحی بدنه آلومینیومی اسمارت فون HTC One کاملا در داخل مجموعه HTC انجام گرفته است ؛ این افراد سند سازی کرده اند و با سوء استفاده از شرکت طراحی دیگری ؛ برای ساخت اسمارت فون HTC One فاکتوری به ارزش ۳۳۴.۰۰۰ دلاردرست کرده اند و پس از دریافت وجه تقلبی داخل فاکتور از مجموعه HTC ؛ مبلغ را میان خودشان تقسیم کرده اند ! تا به این جا سخنگوی برند HTC اظهارات زیادی در رابطه با این واقعه نداشته است و اعلام داشته است که برند HTC در حال بررسی دقیق تر این موضوع است و هنوز برای نتیجه گیری و اظهار نظر زود به نظر می رسد.

» منبع : engadget «

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *