گوگل یک تنه بزرگ ترین منبع درآمدی موزیلا شد !

گوگل یک تنه بزرگ ترین منبع درآمدی موزیلا شد !
  • 1392/9/1
  • سهیل دارائی
  • 5

امروز موزیلا financial report ( گزارش مالی ) خود را که مربوط به سال 2012 میلادی بود منتشر کرد.در یک نگاه اجمالی به این گزارش مالی منتشر شده می توان فهمید که دارایی ها و درآمد سالانه کسب شده موزیلا در نسبت به سال 2011 میلادی افزایش داشته است.اما آن چه که در این گزارش مالی منتشر شده بیش از هرچیز دیگری خود نمایی و جلب توجه می کند کمپانی گوگل است ! و این طور به نظر می رسد که موزیلا مزد اعتمادهایش به کمپانی گوگل را خیلی زود گرفته است !

Capture

چرا که در این گزارش درج شده است که جمع ورودی های مالی موزیلا از طریق کمپانی گوگل در سال 2011 میلادی ؛ 85 درصد بوده است و جمع ورودی های مالی موزیلا از طریق کمپانی گوگل در سال 2012 میلادی ؛ به عدد 90 درصد رسیده است و به میزان 5 درصد در یک سال رشد داشته است !

Capture

در هر زمان که تاریخ اتمام قرارداد میان این دو شرکت به زمان انقضا خود نزدیک می شود حامیان موزیلا در فکر نگرانی عدم تمدید این قرارداد از سمت کمپانی گوگل فرو می روند ! بدنیست بدانید که قرارداد همکاری میان موزیلا و کمپانی گوگل در ماه نوامبر سال 2011 میلادی به اتمام رسیده بود اما با توافق همکاری میان این دو شرکت ؛ قرارداد میان آن ها تا سال 2014 میلادی دوباره تمدید گشت.

Capture

طبق اعداد و ارقامی که در تصویر بالا موجود است ؛ شما متوجه خواهید شد که درآمد سالانه موزیلا و شرکت های تابع آن در سال 2011 میلادی 163 میلیون دلار امریکا بوده است حال این میزان درآمد در سال 2012 میلادی با رشدی 90.2 درصدی که بسیار رشد چشمگیری است ؛ به رقم 311 میلیون دلار امریکا رسیده است ! با یک نگاه اجمالی می توان دریافت که در سال قبل 280 میلیون دلار امریکا که در دریافتی های موزیلا بوده است فقط و فقط از سمت کمپانی گوگل تامین گشته است ! شاید برایتان جالب باشد که بدانید موزیلا به تازگی قرارداد همکاری مشابهی با کمپانی مایکروسافت ( موتور جستجوی بینگ ) ؛ به امضا رسانده است اما کاربران فایرفاکس به وضوح سرچر گوگل را نسبت به رقیبش ترجیح می‌دهند!

Capture

خبر خوب برای موزیلا آن است که در حالی که درآمدهای سالانه اش رشد چشمگیری داشته اند خبری از رشد مخارجش به اندازه درآمدش نیست !!! چرا که موزیلا در سال ۲۰۱۱ میلادی مبلغی در حدود ۱۴۵ میلیون دلار امریکا روی قسمت ها و بخش های گوناگون هزینه کرده است که  در سال بعد با رشد ۴۳.۴ درصد به ۲۰۸ میلیون دلار امریکا رسیده است. البته این خبر خوش مادام العمر نخواهد بود و در صورتی که روابط و مناسبات موزیلا و گوگل رو به سردی رود و تیره و تار شود این معادلات بدون شک بر هم خواهد خورد.

» منبع : thenextweb «

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 5 دیدگاه
    1. امیر جان ؛ این وابستگی دو طرفه هست. چراکه گوگل نیز جهت ارائه خدماتش به تنهایی راه به جایی نمیبره و نیاز مبرم به همکاری این شرکت ها دارد

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *