آنتن ندارید؟! پیام بفرستید! goTenna دوای درد فقدان آنتن دهی!

آنتن ندارید؟! پیام بفرستید! goTenna دوای درد فقدان آنتن دهی!
  • 1393/4/27
  • سهیل دارائی
  • 0

در دنیای امروزی بسیاری از ما به صورت مداوم از طریق تلفن همراه با جهان بیرون در ارتباط هستیم و همین امر سبب تکاپو اپراتور ها جهت بهبود وضعیت آنتن دهی شده است.

امروزه در اکثر نقاط مشکل آنتن دهی حل شده است و در شرایط عادی کم تر کسی پیدا می شود که دلشوره ای از بابت فقدان آنتن داتشه باشد، البته باز هم تاکید می کنیم که در شرایط عادی! چرا که در شرایط غیر عادی مانند قرار گرفتن در نقاط کور آنتن دهی مثل بیابان ها و جنگل ها و یا شرایط بحرانی مانند زلزله و فجایع طبیعی و انسانی، به احتمال بسیار خبری از وجود آنتن دهی نیست.

کمپانی “goTenna” گجت جدید با نام خود کمپانی، یعنی “goTenna” طراحی کرده است که در این مواقع حساس مثل یک سوپر من به کمک شما می آید!

goTenna

بر اساس ادعای کمپانی سازنده، گجت “goTenna” در مواقعی که خبری از پوشش شبکه آنتن دهی نیست شما را در امر برقراری ارتباط با دیگران یاری خواهد کرد.

اما شاید این سوال در ذهن شما باشد که در مکانی که خبری از سرویس های مخابراتی نیست، goTenna چگونه کمک حالِ ما خواهد بود؟!

در پاسخ به این سوال باید اذعان کنیم که این گجت نو ظهور، می تواند به دیوایس هایی که مجهز به سیستم عامل های iOS 7 و یا Android 4.x هستند، با قابلیت بلوتوث متصل شود.پس از برقراری اتصال این گجت به دیوایس شما، معجزه goTenna شروع می شود!

این گجت می تواند قابلیت ارسال پیام کوتاه و دریافت مختصات GPS را به کمک فرکانس پایین رادیویی با برد حداکثر 50 مایل، آن هم به صورت رایگان فراهم آورد.تا به این جای کار همه چیز رای به برتری این گجت می دهد اما اگر بخواهیم از آن ایرادی بگیریم، بزرگ ترین ایراد goTenna این است که فردی که می خواهد پیام ما را بخواند نیز باید goTenna داشته باشد! ایراد بعدی نیز فقدان قابلیت تماس صوتی است.

جالب است بدانید که این گجت، قادر به ارسال پیام به صورت “مخاطب مجزا” و یا “مخاطب گروهی” است، حتی فرستادن پیام رمزی نیز با این گجت امکان پذیر است.کمپانی سازنده مدعی شده است که گجت goTenna، دارای ویژگی ضد گرد و غبار و ضد آب است.

goTenna

اگر از محدوده دسترسی این گجت جالب بپرسید باید خاطر نشان شویم که، محدوده دسترسی goTenna در محیط هایی چون جنگل،اقیانوس و بیابان حدود 50 مایل و در محیط های متراکم مانند شهرها در حدود 28 مایل می باشد.هرچند که کمپانی سازنده از کاربر خواسته است تا این گجت را در نزدکی دیوایس iOS یا اندرویدی خود نگهداری نماید اما تا فاصله 100 متری دیوایس شما نیز مشکلی برای عملکرد goTenna پیش نخواهد آمد.

جالب است بدانید که کمپانی سازنده goTenna، قصد دارد به روش “crowdfunding” یا “سرمایه گذاری جمعی” هزینه ساخت این گجت را که نزدیک به 50 هزار دلار می شود به دست آورد.به این ترتیب قیمت اولیه این گجت، تنها 150 دلار خواهد بود و کمی بعد تر، قیمت آن دو برابر شده و به 300 دلار خواهد رسید.

در انتها باید اذعان کنیم که بدون شک قیمت تمام شده این گجت برای خریدار قیمت چندان ارزانی نیست و شما قطعا برای ارسال پیام کوتاه چنین هزینه ای نخواهید کرد! اما اگر کمی به فکر روز های بحرانی زندگی انسانی باشید شاید در خرید آن تعلل نکنید.

» منبع : vr-zone«

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *