آموزش استفاده از ویندوز 8 بدون نیاز به ساخت اکانت کاربری مایکروسافت

آموزش استفاده از ویندوز 8 بدون نیاز به ساخت اکانت کاربری مایکروسافت
  • 1393/5/9
  • پرهام مارزلو
  • 5

سیستم‌عامل ویندوز شرکت مایکروسافت در جهان بسیار معروف است و کاربران بسیاری از نسخه‌های مختلف آن استفاده می‌کند. سیستم‌عامل ویندوز 8 نیز جدیدترین نسخه‌ی آن می‌باشد. مایکروسافت در این نسخه‌، تغییرات بسیاری را در این نسخه‌ ایجاد کرد که از جمله آنها می‌توان به منوی مترو و امکان ثبت نام برای یک اکانت مایکروسافت اشاره کرد.

کاربران برای استفاده از ویندوز 8 باید یک اکانت کاربری در مایکروسافت بسازند. این کار هم جنبه‌ی مثبت دارد و هم جنبه منفی. یکی از جنبه‌های مثبت آن دسترسی به اکانت‌های خود در سرویس‌هایی همچون Outlook.com و Hotmail.com می‌باشد. اما آیا جنبه‌ی بدی هم وجود داشته باشد؟

Windows_account_thumbهمانطور که گفتیم، استفاده از یک اکانت مایکروسافت بسیار خوب است؛ مثلا اگر بخواهید از چند پی‌سی دارای ویندوز 8 استفاده کنید مشکلی نخواهید داشت. اما ممکن است کاربری نخواهد از این اکانت کاربری استفاده کند. دلیل آن نیز ممکن است امنیتی و یا خصوصی باشد. در اینجا می‌خواهیم روشی را برای استفاده از ویندوز 8 بدون نیاز به ساخت و یا ورود به اکانت کاربری مایکروسافت معرفی کنیم. پس از نصب ویندوز 8 و یا 8.1 بر روی پی‌سی به صورت پیش‌فرض از شما درخواست ساخت اکانت کاربری می‌شود اما نیازی به این کار نیست.

نجوه ساخت یک اکانت عمومی برای استفاده از ویندوز 8 و 8.1

شرکت مایکروسافت گزینه‌ی مربوط به ساخت اکانت عمومی را حذف نکرده و فقط آن را از دید کاربران مخفی کرده است. بهترین راه برای ساخت اکانت عمومی، آفلاین بودن شما در هنگام نصب ویندوز می‌باشد. در این صورت خود ویندوز به شما پیشنهاد ساخت اکانت عمومی را می‌دهد. در غیر این صورت ویندوز شما را محبور به ورود و یا ساخت یک اکانت کاربری می‌کند.

اما اگر بخواهید زمانی که آنلاین هستید یک اکانت کاربری عمومی بسازید بر روی گزینه‌ی Create a New Account کلیک کنید. سپس در صفحه‌ی بعد و در پایین صفحه گزینه‌ی Sign In Without Microsoft Account قرار گرفته است. با کلیک بر روی این گزینه می‌توانید فقط با یک یوزرنیم و پسوورد وارد ویندوز شوید.

sign-in_user-name_and_password-local

البته اگر در گذشته با یک اکانت مایکروسافت وارد ویندوز شده اید، خروج از آن و ایجاد یک اکانت عمومی امکان‌پذبر است اما توصیه می شود که این کار را انجام ندهید؛ چرا که کیفیت کار و امنیت بالای ان را کاهش می‌دهید. اما برای انجام این کار کافیست به بخش Setting/PC Setting مراجعه کنید و با کلیک بر روی اکانت خود از آن خارج شوید.

همچنین اگر در حال استفاده از اکانت عمومی هستید و می‌خواهید یک اکانت خصوصی بسیازید باید در همان بخش PC Setting از آن خارج شوید و یک اکانت کاربری خصوصی جدید بسیازید و یا وارد شوید. برای استفاده بهتر و ساده‌تر از امکانات فروشگاه مایکروسافت نیز به شدت پیشنهاد می‌شود از یک اکانت شخصی استفاده کنید.

windows_8_concept___logon_by_miniarma-d33u269

اما برای استفاده از برنامه‌های فروشگاه با اکانت عمومی باید برای هر برنامه وارد اکانت شوید و این اصلا توصیه نمی‌شود. امیدوارم از این مطلب بهره کافی را برده باشید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 5 دیدگاه
  1. سلام من گوی لومیا۱۵۲۰دارم اکانس ساختم و اسنور نمیره حتی regio هم رفتم ولی نشد لطفا راهنمایی کنید

  2. سلام من یک ماهی میشه گوشی htcویندوز فون گرفتم ولی هرکاری میکنم نمیتونم برنامه بهش نصب کنم حتی میخوام به فروشگاه همبرم ولی ارور میده . اکانت هم برا ماکروسافت ساختم ولی باز اروور میده لطفا راهنمایی کنید مرسی

  3. سلام دوستان گرامی. من یک مشکل خیلی بزرگ دارم که الان شش ماهه منو زمین گیر کرده. من گوشی لومیا ۶۳۰ دارم که ویندوزش ۸ هستش. همون طور که میدونین وقتی یه حساب کاربری توی مایکروسافت ثبت بشه و واردش بشین با همون میشه همیشه از استور برنامه دانلود کرد و نیاز نیست هربار رمزشو وارد کنی و خودش بخاطر میسپره. متاسفانه من نمیدونم گوشیم چه اتفاقی براش افتاد (ویروسی شد، حسابم خودبخود سایناوت شد ، یا هر چیز دیگه ای که من بی اطلاعم) که از حساب کاربریم ساین اوت شدم و برای بار دوم که خاستم وارد بشم ، چون رمز رو یادم رفته بود اشتباه وارد کردم و از همون قسمت emails and accounts هرکار کردم و به هر دری زدم دیگه نشد وارد حساب کاربریم بشم. حتی حسابمو ریست کردم رمزشو. با خوده کارمندای متخصص مایکروسافتم که چت کردم نتونستن کاری برام بکنن. موندم بخدا چیکار کنم. از هیچ برنامه ای هم حتی از مدیا پلیر هم نمیتونم استفاده کنم. فقط الان شش ماهه گوشیم مثل یه گوشی ساده کار میکنه و اونم فقط برای اس دادن و زنگ زدن. از طرفی هم گوشیم پر از مسیج ها و برنامه های کاربردی مهمه که به هیچ وجه امکان ریست کردن ندارم. توروخدا اگه کسی میتونه کمکم کنه دعاش میکنم. اینم کد اروری که میده موقع ورود به اپلیکیشن ها : ۸۰۰۹۰۳۰e
    عکس اسکرین شات گوشیمو هم میتونم بفرستم که ببینین موقع ورود به اکانت چه مشکلی دارم. ممنون میشم از دوستان اگه راهنماییم کنن.

    1. سلام بچه ها من دارم توی سایت های مختلف روش ایمیل رو پیدا کنم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *