کارهایی که باید قبل از فروش دستگاه اندرویدی‌تان انجام دهید

کارهایی که باید قبل از فروش دستگاه اندرویدی‌تان انجام دهید
  • 1393/6/8
  • مهدی صمصامی
  • 1

mlc4f8zytxlwm1mwr0rg

اگر قصد دارید تلفن همراه یا تبلت اندرویدی خود را بفروشید، ممکن است فقط ریست کارخانه (Factory Reset) برای از بین بردن تمام اطلاعات موجود در حافظه ی آن کافی نباشد. در برخی از دستگاه ها، فایل ها و عکس های گوشی پس از Reset Factory کاملا پاک نمی شوند، بلکه فقط ساختار و منابع آن ها تغییر می کند و به این صورت از دسترس خارج می شوند. اما با استفاده از ابزارهای هک، هر کسی می تواند آن ها را بازیابی کرده و به دست آورد.

شما می توانید با انجام دادن یک سری مراحل، از رخ دادن این اتفاق جلوگیری کنید. برای این منظور باید تمام اطلاعات دستگاه تان را رمز نگاری (Encrypt) کنید. با انجام این کار حتی اگر کسی هم بتواند پس از Factory Reset به فایل هایتان دسترسی پیدا کند، به دلیل رمز نگاری شدن، آن فایل ها ساختاری غیر قابل فهم خواهند داشت و دیگر قابل استفاده نخواهند بود. برای رمزنگاری کردن فایل ها، به بخش تنظیمات یا همان Settings گوشی رفته و در قسمت Security می توانید گزینه ی مربوط به Encrypt را ببینید. گزینه ی مربوط به رمزنگاری در نسخه های مختلف اندروید در مسیری مشابه به این وجود دارد.

twebavchh3khbst0fsen

رمزنگاری کردن گوشی یا تبلت می تواند یک ساعت یا حتی بیشتر زمان ببرد، پس صبور باشید و منتظر بمانید تا فرایند تا به صورت کامل به پایان برسد. به دلیل اطمینان خاطر داشتن از امنیت اطلاعات، این کار ارزش انجام دادن را دارد. همچنین فراموش نکنید که کد PIN مربوط به رمزنگاری (که با کد PIN قفل صفحه متفاوت است) را حتما یادداشت کنید. در حالت ایده آل، انجام این کار (رمزنگاری کردن اطلاعات) آخرین مرحله ی قبل از انتخاب گزینه ی Factory data reset از بخش Backup & rest به منظور ریست گوشی به وضعیت اولیه (کارخانه) است.

وقتی که این کارها را انجام دادید، می توانید با خیال راحت گوشی خود را به هر کسی که خواستید بفروشید، زیرا اکنون می دانید که حتی اگر اثر کوچکی از فایل هایتان هم گوشی باقی مانده باشد (پس از Factory Reset)، رمزنگاری و محافظت شده است. البته نوع دیگری از رمزنگاری به نام رمزنگاری سخت افزاری (Hardware encryption) وجود دارد که در دستگاه های با سیستم عامل iOS تعبیه شده است. پس از اگر یک گوشی iPhone یا یک تبلت iPad دارید، می توانید از انجام این مراحل صرف نظر کنید، چون با وجود رمزنگاری سخت افزاری دیگر به انجام این کارها نیازی نخواهید داشت.

 

منبع : Gizmodo.com

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *