آموزش فعال کردن تصدیق دو مرحله‌ای در حساب گوگل

آموزش فعال کردن تصدیق دو مرحله‌ای در حساب گوگل
  • 1393/7/20
  • Jeff Mosawy
  • 1

گوگل چندین سال هست که تکنولوژی تصدیق دو مرحله‌ای را درحساب‌های کاربری خود فعال کرده است و خوشبختانه، حتی کاربران ایرانی با شماره همراه اپراتورهای ایران نیز می‌توانند از این سرویس استفاده کنند. شما با استفاده از این سرویس، خواهید توانست که ضریب امنیت حساب‌های خود را بشدت افزایش دهید و تقریباً امکان دسترسی به حساب کاربری خود توسط دیگران را به صفر برسانید.

چگونه این سرویس کار می‌کند؟

هربار که شما بخواهید وارد حساب کاربری خود در گوگل شوید، دیگر تنها پسورد حسابتان را از شما نمی‌خواهد؛ بلکه می‌بایست که یک کد ۶ رقمی دیگری را نیز که به تلفن همراهتان ارسال می‌شود را نیز وارد نمایید. در این صورت، اگر احیاناً کسی از پسورد حسابتان مطلع شد، همچنان نمی‌تواند به حسابتان دسترسی پیدا کند، چرا که تلفن همراه شما، پیش شماست و آن کد ۶ رقمی را ندارد.

signing-in-two-factor-authentication-100420608

البته دقت داشته باشید که درصورتی که آن‌ها، پسورد و تلفن همراه شما را با هم داشته باشند، شما در خطر بزرگی هستید و به‌راحتی خواهند توانست که به حسابتان دسترسی پیدا کنند.

از مرورگر خود شروع کنید!

اگرچه شما می‌توانید سرویس تصدیق دو مرحله‌ای را از طریق تلفن هوشمند و یا تبلت خود فعال کنید، اما پیشنهاد می‌شود که اینکار را بر روی کامپیوتر دسکتاپ خود انجام دهد. ابتدا وارد صفحه Google Security Settings شده، درصورتی که نیاز هست وارد اکانت خود شوید، اینکار را بکنید.

two_factor_authentication_phone-100421166-large.idge

بر روی پیغام 2-Step Verification کلیک کرده و پس از آن شماره تلفن همراه خود را وارد نمایید تا بوسیله آن، کدهای تأییدیه را دریافت نمایید. اگر که تا پیش از این، شماره تلفن همراه خود را در حساب کاربری خود تعریف کرده باشید، بصورت پیشنهادی برای شما نمایش داده می‌شود.

two-factor-text-code-100421378-large.idge

دریافت کدهای پشتیبان (Backup Codes)

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای شما بوجود بیاید، عدم دسترسی به تلفن همراه خود است؛ در این صورت، اگر بخواهید که وارد حسابتان شوید ولی تلفن همراهتان در نزدیکی شما نباشد، چه خواهد شد؟

گوگل فکر اینجا را نیز کرده و برای شما ۱۰ عدد کد ۶رقمی پشتیبان درنظر گرفته شده است. شما از هر کد می‌توانید ۱بار استفاده کنید و پس آن منقضی خواهد شد. اگر که این ۱۰ کد را تمام کردید، می‌توانید که درخواست ۱۰ کد جدید دیگر دهید تا به شما داده شود.

backup-verification-codes-100422282-large.idge

پسوردهای مختص اپلیکیشن‌ها

هنگامی که تصدیق دومرحله را بر روی حساب خود فعال کنید، ممکن است بعضی از نرم‌افزارهای شما در هنگام لوگین در حساب گوگل (مثل Outlook و …) دچار مشکل شود. لذا شما می‌بایست که پسوردهایی با اصطلاح App-Specific Passwords ایجاد نمایید.

app-passwords-100422238-large.idge

منبع: PCWorld

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه
  1. سلام داداش به یه مشکل بزرگ برخورد کردم خیلی هم برام مهمه که درست شه من الان جیمیلمو دو رمزه کردم ولی برام کد نمیاد گیر کرده اولشم اومد ولی الان نمیاد دیگه اخطار هم اومده بالا گوشیم میگه بیا کد جدید بزن کدم برام نمیاد اصلا خواهش میکنم کمک کنید واقعا کمک کنید مدیون میشم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *