نحوه انتقال فایل بین دو دستگاه OS X و اندرویدی از طریق بلوتوث

نحوه انتقال فایل بین دو دستگاه OS X و اندرویدی از طریق بلوتوث
  • 1393/11/18
  • میلاد جهاندار
  • 2

قابلیت بلوتوث امروزه در اکثر محصولات دیجیتالی موجود بوده و این امر بسیار خوب است. اگر شما از دستگاه های اندرویدی برخوردارید به راحتی می توانید به تبادل فایل ها از طریق بلوتوث به Mac با سیستم عامل OS X بپردازید.

در ابتدا ممکن است تبادل فایل از طریق بلوتوث کمی غیرضروری به نظر رسد و بعد از همه این ها چرا فقط از کابل USB یا AirDrop برای انتقال فایل به دستگاه های غیر اپلی استفاده شود؟ این روش گزینه بسیاری خوبی جهت  اشتراک مجموعه ای از فایلهاست. اما گاهی اوقات شما می توانید با پیدا کردن کابل USB به اشتراک گذاری فایل بپردازید یا از طریق AirDrop موقتا فایل خود را اشتراک گذاری کنید.

گذشته از این ها بلوتوث به خوبی کارتان را انجام می دهد و می توان آن را جایگزین اول یا دوم یک کابل واقعی دانست. به عبارت دیگر اگر شما از دستگاه اندرویدی که مجهز به بلوتوث است برخوردارید می توانید جهت انتقال فایل به دستگاه Mac از بلوتوث بهره ببرید البته گاهی اوقات این قابلیت با کندی خیلی کمی رو به رو است.

در ادامه با گویا آي تی همراه باشید.

راه اندازی اشتراک گذاری بلوتوث

شما قبل از اینکه به تبادل فایل بپردازید ابتدا باید اشتراک گذاری بلوتوث را در سیستم تنظیمات اشتراک گذاری OS X راه اندازی کنید. شما برای انجام آن باید سیستم تنظیمات اشتراک گذاری OS X را باز کرده و سپس گزینه Sharing را کلیک نمایید.

ximg_54c93213f140b.jpg.pagespeed.ic.oEbkPf63Tn

یا شما می توانید از نرم افزار  Spotlight استفاده کرده و نیازی به چند کلیک کردن برروی ماوس نباشد.

ximg_54c932a4e0759.png.pagespeed.ic.8N_Zqtmg5l

با باز کردن برنامه Sharing preferences شما باید مطمئن شوید که اشتراک گذاری بلوتوث را فعال شده است و اگر چنین نبود گزینه بعدی را چک کنید.

ximg_54c934c3cb6b8.png.pagespeed.ic.WPZzSL39y3

فعال کردن اشتراک گذاری بلوتوث تنها بخش اول در پیکربندی می باشد. شما همچنین باید درباره آنچه که از فایل ها دریافت می کنید تصمیم گیری نمایید و درباره خط مشی جستجوی بلوتوثتان نیز تصمیم گیری کنید.

برای مثال شما وقتی که دستگاهی از طریق بلوتوث به دستگاه مک شما فایلی انتقال می دهد از دستگاه خود چه چیزی انتظار دارید؟ شما می توانید تنها دریافت فایل را قبول کرده و در جایی ذخیره کنید. یا اینکه فایل پیکربندی را به طور خودکار باز نمایید و یا دستگاه OS X خود را برای فعال شدن در هر زمانی تنظیم کنید.

شما همچنین می توانید محلی را برای ذخیره کردن فایل ها انتخاب کنید. ما در تصویر زیر Desktop را انتخاب کردیم اما شما می توانید محل های دیگری همچون documents/ downloads یا پوشه ساخته شده از قبل برای ذخیره فایل های بلوتوثی انتخاب نمایید.

ximg_54c936a6da209.png.pagespeed.ic.9DaroFMxO2

همچنین شما می توانید گزینه اینکه اجازه دهید دستگاه های دیگر در فهرست کامپیوتر شما قرار گیرند را انتخاب کنید مانند محل های اشتراک گذاری همیشگی. اما شما علاوه بر مثال می توانید در هر زمانی که می خواهید راه اندازی کرده یا به سادگی غیرفعالش نمایید.

باز هم شما می توانید یک پوشه را جستجو نمایید که می توانند محدود تر یا گسترده تر انتخاب شوند. فقط به یاد داشته باشید که شما هر پوشه ای را انتخاب کنید حتی زیرمجموعه های آن پوشه توسط بلوتوث که اجازه جستجویش را دارد قابل جستجوست.

اگر شما قصد ندارید از طریق بلوتوث به جستجو بپردازید سپس بهترین عمل غیرفعال کردنش می باشد.

جفت کردن دستگاه های اندروید

شما برای اینکه فایل های خود را از طریق بلوتوث انتقال دهید ابتدا باید دستگاه های اندرویدی را به مک جفت کنید. سپس شما باید برای باز شدن تنظیمات بلوتوث کمی صبر کنید.

54

شما در Macbook Air برای انتقال فایل از طریق بلوتوث دستگاه اندرویدی خود باید با دستگاه اندرویدی به Macbook Air ضربه بزنید.

400x389x2015-01-29-23.55.55-300x292.png.pagespeed.ic.JJcpcwaoeT

زمانی که یک نفر تلاش می کند با دستگاهی عجیب به دستگاه شما جفت شود شما می توانید برای روند جفت شدن یک عدد شش رقمی منحصربفرد بسازید.

ximg_54c953ddc4b8e.png.pagespeed.ic.Pyt9RNVjq-

شما دیگر لازم نیست برای انجام هر کاری شماره دیگری بسازید همین شماره برای دستگاه مک و اندروید شما کافی است. کلیک کنید یا برروی Pair کلیک نمایید و از این به بعد دو دستگاه مک و تلفن همراه همانند دستگاه زوجی بوده که فایل ها ذخیره سازی می شوند. بنابراین شما لازم نیست زمانی که می خواهید به انتقال فایل از طریق بلوتوث بپردازید روند را دوباره تکرار کنید.

انتقال فایل ها از دستگاه مک به اندروید

در این مرحله تمامی راه ها برای دریافت و انتقال فایل بین دو دستگاه OS X و اندروید تنظیم شده است و تنها باید فایل را ارسال کنید. شاید سریع ترین و ساده ترین راه برای انجام این کار کلیک کردن برروی آیکون منو بلوتوث ، انتخاب مدل دستگاه و ارسال فایل به دستگاه مقصد می باشد.

ximg_54c9e3f20a4f9.png.pagespeed.ic.CmlL1k8S0K

فایل با بلوتوث انتقال می یابد و سپس باز می شود و شما باید فایل خود را انتخاب کنید یا فایل ها را ارسال کنید. اگر شما می خواهید بیش از یک فایل را ارسال کنید باید برروی گزینه Command یک ضرب فشار داده و فایل موردنظر خود را انتخاب کنید. وقتی که روی گزینه Send کلیک می شود انتقال  شروع خواهد شد.

ximg_54c9e481b6039.png.pagespeed.ic.MFH43MtIs9

اگر دستگاه مک شما به دستگاه مقابل متصل نیست ممکن است برای اتصال نیاز باشد دوباره گزینه Send را کلیک نمایید.

ximg_54cacb570e09f.png.pagespeed.ic.pr4yDWeUY5

در این مرحله احتمالا پیام توضیحاتی که می گوید برای انتقال به دستگاه شما شرایط را قبول کنید ظاهر می شود.

ximg_54c9e531df774.png.pagespeed.ic.fYVOEh_-1E

بنابراین شما یا باید شرایط را قبول کنید یا رد نمایید. در حالی که پیام Accept incoming file ظاهر می شود شما با کلیک برروی Accept به انتقال فایل ها رضایت دادید.

400x385x2015-01-29-17.53.41-300x289.png.pagespeed.ic.HM-tSwxoCn

زمانی که فایل تماما به دستگاه اندرویدی شما انتقال پیدا کرد شما می توانید به راحتی فایل ها را مشاهده کنید. مثلا اگر فایل تصویری بود به مشاهده تصویرش خواهید پرداخت یا اگر فایل موسیقی بود می تواند به موسیقی اش گوش فرا دهید.

ximg_54ca74d974744.png.pagespeed.ic.ClX_9iNEtu

شما می توانید تمامی فایل های انتقال یافته را مشاهده و هرکاری که مایل بودید بررویشان انجام دهید. به طور مثال ما اگر برروی تصویر انتقال یافته کلیک کنیم گزینه ها دوباره مشاهده خواهیم کرد.

ximg_54ca7567cfdaa.png.pagespeed.ic.P2e6ejVvC_

در هر صورت فایل بوسیله بلوتوث انتقال پیدا می کند و در دستگاهی با اندروید پنج باید در پوشه بلوتوثی که در کارت SD موجود است ذخیره شود.

ximg_54ca765f772fb.png.pagespeed.ic.Eyyl3gYpcV

اگر شما به چیزی نیاز پیدا کردید یا می خواهید آن را به محل های دیگر انتقال دهید شما باید در ابتدا مشاهده ای کنید.

انتقال فایل از دستگاه اندرویدی به مک

از سوی دیگر ما در حال حاضر می دانیم که آن فایل ها به دستگاه مک ما انتقال یافته زیرا ما زمانی که با اشتراک گذاری بلوتوث خود پیکربندی کردیم چنین چیزی را انتخاب نمودیم. در این مورد فایل های ما با بلوتوث به هر دستگاهی که بلوتوثش فعال است صرف نظر از اینکه برروی چه چیزی در حال اجراست از جمله Windows, Android, Blackberry یا مک در صفحه دسکتاپ ذخیره سازی می شود.

برای آغاز انتقال از دستگاه اندرویدی فایل های مورد نظر انتخاب می شوند. در این مثال قصد دارید چند عکس را ارسال کنیم. ما در پوشه یک تصویر را انتخاب کرده و به این ترتیب حالت enter select را انتخاب می کنیم. پس از آن ما تصاویر مورد نظر خود را انتخاب کرده سپس برروی علامت اشتراک گذاری کلیک می کنیم.

ximg_54ca6952ac0ee.jpg.pagespeed.ic.2QmV4HgbZg

برنامه اشتراک گذاری شما براساس آنچه که برروی دستگاه شما نصب شده بستگی دارد اما بلوتوث همیشه یک گزینه دارد.

ximg_54ca697894dfb.png.pagespeed.ic.WOQ3G5c1jJ

در حال حاضر شما باید گزینه اینکه می خواهید بلوتوث دستگاه شما تصاویر را انتقال دهد انتخاب کنید و این مورد عملیات به آسانی انجام می گیرد.

ximg_54ca69a33cd97.png.pagespeed.ic.aQ9URrxKLX

وقتی به دستگاه مک بازمی گردیدبا یک شاخصی که پیشرفت در انتقال را نشان می دهد رو به رو می شوید. اگر شما شرایط انتقال به دستگاه مک را پذیرفتید که انتقال به خوبی انجام می گیرد اما اگر از انتقال صرف نظر کردید با کلیک برروی گزینه Cancel از انتقال جلوگیری می کنید.

ximg_54ca6a61c622d.png.pagespeed.ic.8HnOnLEpKN

همه فایل ها به مک انتقال پیدا کردند و از طریق صفحه دسکتاپ دسترسی آسانی دارند و همچنین شما می توانید تعیین کنید که فایل های انتقالی به تنظیمات اشتراک گذاری بلوتوث انتقال یابند.

اشتراک گذاری از طریق بلوتوث خیلی سریع نخواهد بود. برای مثال یک فایل 10 مگابایتی بیش از یک دقیقه انتقالش طول خواهد کشید. البته همین فایل از طریق USB 2.0 طی چند ثانیه انتقال پیدا می کند. بنابراین به عنوان یک انتقال کابلی گزینه مناسبی است اما نباید فراموش کنید که تنها گزینه در دسترس است.

در اینجا سوالی می خواهیم از شما بپرسیم آیا شما تاکنون از طریق بلوتوث  فایلی را به دستگاهی انتقال دادید؟لطفا نظرتان را درباره این آموزش با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. وقتی که از گوشی به گوشی فایل رو بلوتوث می کنم سریعتره ولی ازکامپیوتر به گوشی سرعتش کمه دلیلش چیه ‌‌؟خوشحال میشم اگه کمکم کنید

    1. FastBluetoothSwitcherاین برنامه به شما کمک می کند تا سرعت بلوتوث خود را تا حدی افزایش دهید
      یعنی ارسالی هایی مانند اهنگ و فیلم برنامه های که با حجم بالا و یا کمی یند را می تواند این برنامه بر سرعت بلوتوث تاثیر بگذارد 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *