چگونگی تسلط برند پلی استیشن بر صنعت بازی سازی اروپا-قسمت دوم

چگونگی تسلط برند پلی استیشن بر صنعت بازی سازی اروپا-قسمت دوم
  • 1393/11/30
  • پوریا رستمی
  • 0

طی اولین سالگرد تولد کنسول بازی های ویدئویی نسل هشتمی سونی، یعنی Playstation 4، ریاست شعبه اروپا این شرکت؛ آقای جیم رایان، در مصاحبه ای با وبسایت MCV نظرات خود را در مورد چگونگی سلطه برند Playstation بر صنعت بازی های ویدئویی اروپا و رقابت کنسول های نسل هشتمی دو شرکت بزرگ صنعت گیم؛ مایکروسافت و سونی، یعنی Ps4  و Xbox one اظهار کردند. در ادامه  با قسمت دوم این مصاحبه با ما همراه باشید.

  • مشکلات فنی بازی های انحصاری چون DriveCub و SingStar در بدو انتشار

متاسفانه برخی از بازی های انحصاری ما از همان بدو انتشار با مشکلات زیادی روبرو شدند، و من باید به صراحت از بازیبازانی که از این مشکلات رنج میبردند اعلام تاسف کنم، هیچکدام از آن ها نباید حتی به مرحله اتفاق افتادن میرسید، ولی در این دنیا، هر روزه و در هر زمان ما شاهد نزول مسائل بغرنجی در موارد مختلف هستیم، که نمی توانم در قبال آنها مسائی ارائه دهم.

این ها بهانه های خوبی برای ارائه به اذهان عمومی نیستند، زیرا هیچ یک از شما تا قبل از این، هیچگاه یک بازی ویدئویی نساخته است، ولی در کل ما برای به وجود آمدن این مشکلات، به وضوح اعلام تاسف و تاثر میکنیم.

آیا این اشتباهات به منافع ما ضرر زد؟ نه، ایا این اشتباهات به شهرت ما ضرر زد؟ زیاد به آن فکر نمیکنم، در آخر فکر میکنم، با ارائه این عذر ها نسبت به بازیبازان، آن ها مارا درک کنند، این تعامل اصلی بین شرکت ما و دوستداران آن است.

وقتی شما یا هر کس دیگری، ۵۰ یا ۶۰ پوند به بازی ای پرداخت میکند، مسلما انتظار کار کردن آن به درستی هر چه تمام تر را دارد، ولی اگر بر خلاف این موضوع صدق کند، شما حق این را دارید که این مشکل را به ما ارائه و ما به حل کردن آن بپردازیم.

  • بازیبازان عصبانی و دیگر هیچ…

ما در سالی که گزشت، دو پلتفرم فعال داشتیم، که خوشبختانه از هردوی آن ها استقبال خوبی شد. بسیاری از سازمان ها و تشکیلات در کمال ناباوری، در قبال کار های اشتباه خود مسئول نیستند، برای مثال اگر شما یک پلتفرم خاصی را از  شرکت ها دریافت و سپس متوجه خرابی آن شوید، آن ها هیچ کاری را برای حل مشکل شما انجام نداده و به شما میگویند: ” اگر با پلتفرم ما تعامل ندارید، کار های دیگری نیز برای انجام دادن دارید”. ولی ما با استناد بر تجاربی که در سالهای کاری خود به دست آوردیم، گوش دادن به حرف مشتری را یک کار واجب و پیدا کردن راهکار برای حل مشکلاتشان را واجب تر میدانیم. ما شکایتی از این موضوع نداریم، و این حق مسلم شماست که مشکلتان را با ما درمیان بگزارید.

  • چه چیز های دیگری برای ps3 در راه است؟

ما از تمامی کنسول های خود تا زمان بسیار زیادی پشتیبانی خواهیم کرد، برای مثال پلی استیشن ۲ که آخرین پروژه ساخته شده برای آن تقریبا در ماه مارس سال ۲۰۱۳ بود!

قیمت ps3 در زمان اولین عرضه خود ۵۹۹ پوند و ps2 نود و نه پوند قیمت داشت، که همین عمر نمایانگر یک تفاوت عظیم میان این دو کنسول است، ولی این تفاوت نمیتواند موحب جلوگیری از پشتیبانی ما از این کنسول شود. حال پلی استیشن ۴ با قیمت ۳۹۹ پوند در حال عرضه شدن است و قیمت پلی استیشن ۳ از ۱۹۹ تا ۲۹۹ پوند در میان اقصی نقاط دنیا متغیر است، این چیزی است که با تغییر هر نسل شاهد آن خواهیم بود.

چرخه تکنولوژی بسیار کوتاه مدت است، و مخاطب خاص دوستداران این صنعت، همواره عاشق عوض کردن محصولات خود با نسل جدیدشان هستند، برای مثال تغییر کاربری یک تلفن هوشمند یا هر چیز دیگری…

این موضوع به وفور در آمریکا مشاهده میشود، برای مثال پس از اینکه نسل جدیدی از کالایی در مغازه های این قاره موجود میشود، مردم برای تهیه آن صف میبندند، ولی افراد دیگری نیز هستند که شرایط تهیه یا استفاده از نسول جدید تکنولوژی نداشته و ندارند، که ما حتی اگر شده برای آن افراد هم پشتیبانی خود را از ps3 تا سال های آینده ادامه میدهیم، و من به شخصه قول نشر محتویات مختلف به گیمرین این کنسول را میدهم.

  • آینده پلی استیشن ویتا چگونه پیشبینی میشود؟

در حال حاضر بسیاری از بازی های مستقل در راه انتشار برای این کنسول قرار دارند، علاوه بر این ما شاهد تغییرات جدید و کار آمدی در این کنسول مانند ریموت پلی در پلی استیشن ۴  و… هستیم، که به مرور مسلما آن را در میان دارندگان پلی استیشن ۴ به محبوبیت بالاتری میرساند.

شاید هم اکنون این کنسول از محبوبیت و موفقیت آنچنانی ای برخوردار نباشد، ولی ما پلی استیشن ویتار ا دوست داریم و هر آنچه در توانمان هست برای موفقیتش به روی کار می آوریم.

به زودی شاهد، قسمت جدید این مقاله خواهید بود…

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *