روزنگار ؛ رایگان شدن Unreal engine 4/ پشتیبانی اندروید پوشیدنی از آیفون و بیشتر

روزنگار ؛ رایگان شدن Unreal engine 4/ پشتیبانی اندروید پوشیدنی از آیفون و بیشتر
  • 1393/12/13
  • مجتبی
  • 0

اگر در طول روز وقت نکرده اید تا همگام با اخبار روز دنیای فناوری و تکنولوژی که در گویا آی تی منتشر می شوند، همراه گردید، و از مشتاقان این حوزه هستید، با سری مطالب روزنگار که هر شب در گویا آی تی منتشر می شود، خلاصه مهمترین خبرهای روز را می توانید مشاهده نمایید.

در روزنگار سعی ما بر این است تا بهترین مطالب و اخبار هر روز را به شکلی روان و ساده و خلاصه شده برای شما مخاطبان همیشگی گویا آی تی آماده کنیم تا بتوانید در زمان بسیار کوتایی یک نگاه اجمالی کوتاه ولی مفید به آنچه امروز در دنیای علم و فناوری گذشت، بیاندازید. دقت نمایید که برای مشاهده متن کامل هر مطلب، می توانید بر روی لینک یا تصویر آن کلیک کنید.

در ادامه مطلب با گویا آی تی و روزنگار همراه باشید.

موتور بازی‌ سازی Unreal engine 4 رایگان می شود

gsmarena_001

مدیر عامل و موسس شرکت معروف Epic Games، آقای Tim Sweeney امروز اعلام نمود که این شرکت قصد دارد تا جدیدترین نسخه موتوربازی سازی مشهور خود یعنی Unreal engine را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دهد. چهارمین نسخه از این پتلفرم بازی سازی به صورت کامل و بسیار کاربردی و متن باز برای دانلود در دسترس همه خواهد بود که این یعنی توسعه دهندگان نه تنها قادر به استفاده از ابزارهای بسیار قدرتمند آن هستند، بلکه می توانند با توسعه بیشتر هسته این موتور بازی سازی، امکانات و قابلیت های مورد نظرشان را هم اضافه کنند.

گوش کردن به موسیقی بلند با هدفون منجر به ناشنوایی می شود

IMG11400834

گوش کردن به موسیقی با هدفون شاید خیلی لذت بخش باشد ولی در سال های بعد باعث از کار افتادن قدرت شنوایی و یا تضعیف آن می شود، این هشدار از طریق سازمان بهداشت جهانی منتشر گردید. متاسفانه بیشتر جوانانی که از هدفون استفاده می کنند دوست دارند با صدای بلند به موسیقی مورد علاقه ی خود گوش دهند و این باعث می شود که در سالن اجرای کنسرت هم به بالاترین صدای ممکن موسیقی تمایل نشان دهند و طبق هشدار سازمان بهداشت جهانی بیش از ۱.۱ میلیارد نفر در رده سنی ۱۲ تا ۳۵ وجود دارند که به گوش دادن صدای بلند موسیقی با هدفون تمایل دارند که به این دلیل در معرض از دست دادن قدرت شنواییشان قرار می گیرند.

Android Wear به زودی از آیفون پشتیبانی خواهد کرد

motorola-moto-360-hands-on-9-640x426

شرکت گوگل هربار که چیز جدیدی را ارئه می دهد به دنبال آن است که محصول خود هیچ عیب و نقصی نداشته باشد. همانطور که می دانید ساعت های هوشمند اندرویدی از قبیل Android Wear فقط از دستگاه های اندورویدی پشتیبانی می کنند و اکثر این ساعت ها ۳G یا ۴G را ندارند و فقط حاوی یک اتصال داده ساده هستند. تاکنون هیچ پشتیبانی رسمی Android Wear از گوشی های آیفون نبوده اما گوگل همیشه غیر ممکن را ممکن می سازد و این ویژگی قرار است که به زودی ارائه شود.

فروش کنسول PlayStation 4 به ۲۰ میلیون واحد رسید

SONY COMPUTER ENTERTAINMENT AMERICA LLC LOGO

سونی اعلام کرده که تا تاریخ ۱ ماه مارچ توانسته ۲۰/۲ میلیون واحد پلی استیشن ۴ بفروش برساند و این مقدار در حال افزایش هم هست. نیمی از این تعداد اکنون به دست مشتریان رسیده و نیمی دیگر در فروشگاه های خرده فروشی قرار دارد و یا در حال ارسال به کاربران است.

نقد و بررسی نرم افزار مدیریت فایل X-plore File Manager برای سیستم های اندرویدی

۶۵xg4h65g4hn_www_androidtak_com

همانطور که از اسمش پیداست X-plore File Manager برنامه ای برای مدیریت فایل هاست بنابراین از آن انتظار میرود کارهای معمول یک برنامه مدیریت فایل یعنی نمایش فایل ها، فولدرها و انجام کارهایی همچون کپی، بریدن (کات)، چسباندن (پیست) را انجام دهد که البته همین طور هم هست. اما X-plore File Manager یک برنامه معمولی برای مدیریت فایل نیست و پا را از این محدوده بسیار فراتر گذاشته است. با استفاده از این برنامه کاربران قادر خواهند بود به آلبوم های پیکاسا دسترسی داشته باشند، محتویات پایگاه داده های SQlite را ببینند، فایل ها را در آرشیوهای زیپ قرار داده یا از آن خارج کنند و فولدرهای به اشتراک گذاشته شده را در سرورهای ویندوزی یا حتی رایانه های معمولی ببینند. هر چند شاید کار کردن برای کسی که برای اولین بار است با این برنامه کار میکند کمی مشکل و عجیب باشد، اما ارزش آن را دارد چون برنامه در هر مورد اطلاعات زیادی را در اختیار کاربر قرار میدهد مخصوصا در مورد سیستم عامل گوشی یا تبلت.

عکسی عجیب از دارکوب سواری یک راسو

Incredible_photo_shows_a_weasel-09d4695c4e70234e184289418a9c0dc3 (1)

هنگامی که مارتین لی می به همراه همسرش برای گردش و عکاسی به پارک Hornchurch Country در شرق لندن رفته بود با صحنه عجیب و کمیابی روبرو شد. وی که به صورت تفریحی به عکاسی می پرداخت با دیدن این صحنه به عکس برداری از آن مشغول شد. شاید این شهروند لندنی باورش نمیشد که روزی عکس های وی تبدیل به یکی از پربازدید ترین عکس های جهان تبدیل شود، اما قرار گرفتن وی در آن موقعیت خاص به مارتین این امکان را داد.

یک گوشی با نام Nokia 1100 برای سال ۲۰۱۶ در حالت تست است

۱۱۰۰

گوشی نوکیا ۱۱۰۰ یک دستگاه بسیار قدیمی است که تولید آن به سال ۲۰۱۳ بر میگردد/ بسیاری از ما از این محصول استفاده کرده ایم و خاطرات زیادی با آن دارید. جالب است بدانید که ظاهرا قرار است یک تلفن هوشمند اندرویدی با همین نام تولید گردد. بر اساس قرارداد ما بین نوکیا و مایکروسافت، این شرکت فنلاندی نمی تواند تا سه ماهه پایانی ۲۰۱۶ هیچگونه موبایلی را تولید کند. اما یک بنچمارک که اخیرا به بیرون درز یافته، خبر از تست دستگاهی میدهد که نوکیا تولید کرده و اندروید ۵ را اجرا می نماید. در دل این محصول نیز پردازنده چهار هسته ای مدیاتک MT-6582 قرار دارد و هر هسته آن بر روی ۱/۳ گیگاهرتز تنظیم شده.

نرخ استفاده از iOS 8 به ۷۵ درصد رسید و سهم iOS 7 همچنان روبه کاهش است

gsmarena_001

iOS 8 شروع بسیار کم سرعتی را تجربه کرد، و حدود ۳ هفته به طول انجامید تا سهم آن به ۴۰ درصد کل بازار این پلتفرم برسد. iOS 6 و iOS 7 هنگام عرضه فقط در یک هفته به ۵۰ درصد بازار دست یافتند. حالا پس از مدت ها از ارائه iOS 8 سهم این سیستم عامل به گفته اپل به ۷۵ درصد رسیده. نسخه هشتم از سیستم عامل مورد بحث یک بروزرسنای کوچک هم دارد که iOS 8/1 است و نیز بروزرسانی بعدی آن که پس از چند هفته ارائه شد، iOS 8/2 بود. حلا هم شاهد ارائه نسخه توسعه دهندگان iOS 8/3 هستیم.

فروش Moto E 3G فقط در ایالات متحده انجام خواهد شد

gsmarena_001 (27)

چند روز پیش نسخه بزوز شده گوشی هوشمند Moto E معرفی شد. (Moto E (2015 ابا اتصال ۳G اکنون در ایالات متحده آمریکا قابل سفارش است. نسخه ۳G گوشی Moto E تنها ۱۱۹٫۹۹ دلار قیمت دارد ودر طرح های سیاه و سفید عرضه خواهد شد. در مقایسه مدل ۴G LTE این دستگاه بدون هیچ قراردادی دارای قیمت ۱۴۹٫۹۹ دلار خواهد بود.

افزایش ثروت ملی با گسترش علم نانو

افزایش ثروت ملی با گسترش علم نانو

یکی از اعضای علوم و فنون دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر مجید درودی گفت: محققان و پژوهشگران کشور نقش موثری برای گسترش علم نانو و کاربرد آن در تحقق اقتصاد مقاومتی دارند که یکی از راه های مناسب برای اقتصاد بدون واسطه است. همچنین افزود: ما می توانیم با استفاده از این علم آن را تبدیل به ثروت ملی کنیم به گونه ای که متکی به فروش مواد طبیعی و نفت نباشیم و مواد طبیعی را خودمان تولید و صادر کنیم. وی تصریح کرد: با علم نانو می توان در زمینه های مختلف تولید ثروت کرد، مثلا در علم پزشکی هسته ای برای شناسایی یا درمان سلول های سرطانی از نانو ذرات طلا استفاده می شود که یک سی سی آن با غلظت خیلی پایین، حدود ۴۰ تا ۵۰ یورو هزینه می برد، در صورتی که می توان با کمک تلاش جوانان و فناوری نانو، خود به این موفقیت دست یابیم و به کشوری متکی نباشیم.

در این ساعت به پایان روزنگار امروز در گویا آی تی رسیدیم و خلاصه مهمترین اخبار روز فناوری و تکنولوژی را خدمت شما بیان کردیم. در زیر می توانید لینک سایر مطالب منتشر شده امروز را مشاهده و در صورت تمایل به آنها مراجعه کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *