۵ بازی پرطرفدار تاریخ بازی های موبایل

۵ بازی پرطرفدار تاریخ بازی های موبایل
  • 1393/12/20
  • محمد رضایی یزدی
  • 0

Subway Surfers

بازی جالبی در سبک دویدنی، هر چند بازی های سبک دویدنی زیاد هستند ولی معلوم نیست که چرا این یکی این همه معروف شده و بیشترین دانلودها را به خود اختصاص داده! شاید به خاطر داستان جالب بازی باشد که در آن یک نوجوان از دست مامور مترو و سگش فرار میکند، شاید به خاطر گرافیک کارتونی و زیبای بازی و شاید هم به خاطر آن باشد که ماجرای این تعقیب و گریز هر بار در شهری جدید از بزرگترین شهرهای دنیا (پاریس، روم، واشنگتن و …) اتفاق میافتد. در بازی شما با واگن های ثابت و متحرک روبرو خواهید شد که در مواجهه با مورد دوم یعنی واگن های متحرک باید بسیار مراقب باشید چون هم شما در حال دویدن هستید هم آنها در حال حرکت و بنابراین برخورد نکردن به آنها به مهارت بیشتری نیاز دارد. ضمنا میتوانید از وسایل کمکی همچون اسکیت بوردها، جت پک ها و کفش های پرشی نیز استفاده کنید که کار شما را راحت میکنند و بعضی از آنها قابلیت های خاص خود را دارند.

۱

Download-az-Iranapps4

Fruit Ninja

شاید شما هم دیده باشید که استادان رزمی با یک ضربه شمشیر میوه ای مثل آناناس یا هندوانه را به دو نیم تقسیم میکنند طوری که حتی به چشم هم نمی آید. اگر همیشه دلتان میخواست یک بار هم که شده جای آنها را بگیرید و لذت دو نیم کردن میوه ها را با یک حرکت شمشیر تجربه کنید پیشنهاد میکنیم حتما این بازی را دانلود کنید. در فروت نینجا یا همان نینجای میوه ها شما نقش همان استاد رزمی را بازی خواهید کرد که قرار است انواع و اقسام میوه ها از موز و سیب و پرتقال گرفته تا انبه و هندوانه را به دو نیم تقسیم کند و امیتاز بگیرد. البته مواظب باشید و همین طور بی محابا همه چیز را به دو نیم نکنید! چون بعضی وقت ها هم بمب هایی در صفحه بازی ظاهر میشوند که اگر به آنها ضربه بزنید منفجر میشوند و بازی تمام میشود. بعضی وقت ها هم باید چند میوه را با هم به دو نیم تقسیم کنید که کار مشکل تری است چون ممکن است لا به لای آنها بمبی هم باشد که نمیگذارد با یک ضربه کار را تمام کنید. این بازی از زمان اولین انتشارش تاکنون چندین بار بروز رسانی شده و آیتم ها و میوه های جدیدی به آن اضافه شده است.

۲

Download-az-Iranapps4

Vector

یک بازی دویدنی پرطرفدار با موضوعی کاملا جدی: سازمانی قدرتمند با استفاده از فناوری خاصی قطعه ای روی سر انسان ها کار گذاشته که میتواند مغزشان را کنترل کند و از آنها بیگاری بکشد. روزی یکی از آدم ها به هر دلیلی به سیم آخر می زند. قطعه را از سرش بر می دارد و پا به فرار می گذارد. از آن سازمان نیز افرادی برای دستگیری او فرستاده میشوند. آن آدم کسی نیست جز وکتور. او استاد دویدن و عبور از موانع مختلف شهری است، البته افرادی که برای دستگیر کردن او فرستاده شده اند نیز به همان اندازه در عبور از موانع شهری مهارت دارند. این بازی را در واقع میتوان تعقیب و گریزی نفس گیر دانست که یک اشتباه کوچک میتواند باعث دستگیر شدن شما شود. از نقاط عطف این بازی آن است که شما در مواجهه با موانع مختلف بیش از یک راه برای عبور از آنها دارید مثلا میتوانید از داخل ساختمان ها یا از بالای آنها عبور کنید. همچنین میتوانید با برداشتن پول هایی که سر راهتان وجود دارند حرکات جدیدی را برای وکتور خریداری کنید که با انجام آنها در حین مسیر میتوانید سه ستاره هر مرحله را بگیرید. حرکات نرم کاراکتر اصلی بازی در عبور از موانع مختلف شهری را شاید بتوان یکی دیگر از نقاط عطف این بازی به حساب آورد.

۳

Download-az-Iranapps4

Cut the Rope

بازی فکری جالبی که به جرات میتوان گفت یکی از بهترین بازی های موبایل است (هم اندروید و هم آی او اس) و چیزی از بازی های معروف دیگری مثل انگری بردز کم ندارد. تمام کاری که شما باید انجام دهید آن است که با بریدن طناب ها آبنبات را به شخصیت شکموی بازی که اسمش اوم نوم است برسانید. ولی فکر نکنید این کار ساده ای است چون در مراحل بالاتر بازی ترکیب طناب ها به قدری پیچیده میشود که نمیدانید کدام را اول ببرید و کدام را آخر! خبر خوب آنکه قسمت دوم بازی نیز به تازگی عرضه شده و شاهد تغییرات گسترده ای نیز بوده است از جمله اضافه شدن ۵ هیولای بامزه جدید با نام های Roto، Lick، Blue، Toss و Boo که هر کدام قابلیت های خاص خود را دارند. مثلا Lick زبان دراز دارد که با آن میتواند مسیر را برای حرکت آبنبات هموار کند و Blue هم قدرت هر ضربه ای که به او میزنید را چند برابر میکند و میتوانید از او برای ساخت ستون و سکو در برخی مراحل استفاده کنید. علاوه بر این شخصیت اصلی بازی یعنی اوم نوم بر خلاف نسخه های قبلی بازی دیگر یک شخصیت ثابت نیست و میتواند در صفحه حرکت کند. اگر عاشق بازی های فکری بامزه با محیطی کارتونی هستید پیشنهاد میکنیم حتما این بازی را ببینید.

۴

Download-az-Iranapps4

Angry Birds

جزء اولین بازی های فکری که ابتدا برای رایانه عرضه شد و بعد به قدری معروف شد که برای سایر سیستم های عامل همچون اندروید و آی او اس نیز عرضه گردید. از زمان عرضه اولین نسخه بازی تا کنون شاید بیش از بیست قسمت از این بازی عرضه شده و تقریبا همه آنها با استقبالی بی نظیر مواجه شده است. داستان بازی بسیار ساده است عده ای خوک موذی تخم های پرنده ها را دزدیده اند و حالا پرنده های خشمگین میخواهند از آنها انتقام بگیرند. شما پرنده ها را روی چیزی مثل تیر و کمان بچه ها میگذارید و به سمت خوک ها که پشت انواع و اقسام موانع سنگی، چوبی و شیشه ای قایم شده اند پرتاب میکنید. این دیگر به دقت شما و البته شانس تان بستگی دارد که خوک مورد نظر از بین برود یا نه! کشف جذابیت های این بازی را به خود شما واگذار میکنیم ولی همین قدر بدانید که این بازی میتواند ساعت ها شما را به خود سرگرم کند. هر مرحله از این بازی یک چالش جدید را پیش روی شما میگذارد که در آن تا زمانی که نقطه ضعف موانعی که پیش رویتان هست را کشف نکنید و البته از نقاط قوت پرندگانی که در اختیارتان قرار میگیرد استفاده نکنید راه به جایی نخواهید برد.

۵

Download-az-Iranapps4

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *