بازوی سایبرنتی ۳۰۰ دلاری که هوش خود را از تلفن همراه شما کسب می کند

بازوی سایبرنتی ۳۰۰ دلاری که هوش خود را از تلفن همراه شما کسب می کند
  • 1394/1/5
  • علیرضا یوسفی زاده
  • 0

مرد آهنی تنها کسی نیست که این روزها عضلات ۳ بعدی مصنوعی تولید می کند. دقیقاً بر خلاف دست مکانیکی رابرت داونی جونیور که چند روز پیش به یک کودک اهدا شده بود، این پروتز جدید از شرکت ژاپنی Exii تنها ۳۰۰ دلار قیمت داشته و از تلفن نیروی پردازش همراه شما برای عمل کردن مانند یک بازوی واقعی کمک می گیرد. به نظر می رسد آینده ای که در فیلم های علمی – تخیلی شاهد آن بودیم فرا رسیده است.

handiii

بدنه خارجی این عضو بیونیک، که با نام Handiii شناخته می شود، کاملاً با استفاده از تکنولوژی چاپ ۳ بعدی ساخته شده است. این کار نه تنها باعث کاهش هزینه تمام شده می شود (همین حالا هم ۵۰ دلار ارزان تر از زمان عرضه اش در نمایشگاه توکیو قیمت گذاری شده است)، بلکه ساخت قطعات جایگزین را نیز سریع تر و آسان تر خواهد کرد. اما علیرغم قیمت بسیار خوب، Handiii پر از قطعات الکترونیکی است. یک حسگر EMG پالس های الکتریکی را صادر شده از طرف قسمت باقی مانده از دست فرد را تشخیص داده و آنها را از طریق مجموعه ای از فرمان ها به حرکات فیزیکی تبدیل می کند. همچنین، این عضو مصنوعی به صورت بیسیم به تلفن هوشمند یا تبلت شما متصل شده و از پردازنده آن برای تفسیر سیگنال ها و آغاز حرکت استفاده می کند. همچنین این کمپانی در وب سایت خود اعلام کرده است که کاربران می توانند رنگ و نوع مواد استفاده شده در بازوی بیونیک خود را از بین مجموعه موارد قابل انتخاب، به صورت شخصی سازی شده گزینش کنند.

متاسفانه در حال حاضر یک لیست انتظار برای این دستگاه کاربردی تشکیل شده است که بخشی از آن به دلیل انباشته شدن سفارشات فعلی می باشد. سازندگان آن نیز پیش از عرضه عمومی، بر روی رساندن این عضو بیونیک به صورت یک پلتفرم متن – باز به دست محققان صنعتی و متخصصان دانشگاهی تمرکز کرده اند.

[منبع: Engadget ]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *