روزنگار ؛ نسخه جدید iOS 8.3/ معرفی سرویس YouTube Live و بیشتر

روزنگار ؛ نسخه جدید iOS 8.3/ معرفی سرویس YouTube Live و بیشتر
  • 1394/1/6
  • مجتبی
  • 0

اگر در طول روز وقت نکرده اید تا همگام با اخبار روز دنیای فناوری و تکنولوژی که در گویا آی تی منتشر می شوند، همراه گردید، و از مشتاقان این حوزه هستید، با سری مطالب روزنگار که هر شب در گویا آی تی منتشر می شود، خلاصه مهمترین خبرهای روز را می توانید مشاهده نمایید.

در روزنگار سعی ما بر این است تا بهترین مطالب و اخبار هر روز را به شکلی روان و ساده و خلاصه شده برای شما مخاطبان همیشگی گویا آی تی آماده کنیم تا بتوانید در زمان بسیار کوتایی یک نگاه اجمالی کوتاه ولی مفید به آنچه امروز در دنیای علم و فناوری گذشت، بیاندازید. دقت نمایید که برای مشاهده متن کامل هر مطلب، می توانید بر روی لینک یا تصویر آن کلیک کنید.

در ادامه مطلب با گویا آی تی و روزنگار همراه باشید.

نسخه جدید بتا، iOS 8.3 برای تست توسط توسعه دهندگان عرضه شد

gsmarena_001

تقریبا دو هفته پیش، اپل رسما از نسخه بتا سیستم عامل iOS 8.3 پرده برداری کرد. در همان زمان، توصعه دهندگانی که برای اولین بار مشتاق تست آن بودند آن را دریافت کردند و به فاصله کمی نسخه دوم و سوم بتا هم برای توسعه دهندگان همزمان منتشر شد. امروز هم زمان دریافت یک به روز رسانی جدید است. نسخه جدید بتا IOS 8.3 در حال حاضر برای توسعه دهندگان و مصرف کنندگان منتشر شده است.برای توسعه دهندگان، این نسخه چهارم بتا از ۸٫۳ iOS است، که ممکن است نشان دهد که ما در حال نزدیک شدن به معرفی نسخه نهایی هستیم. برای مصرف کنندگان که با استفاده از برنامه Seed اپل، آن را دریافت کردند این بتا دومین نسخه از iOS 8.3، است که آنها در به روز رسانی نرم افزار در دستگاه های خود مشاهده می کنند.

سرویس YouTube Live برای رقابت با Twitch به زودی از راه می‌رسد

gsmarena_00یی۱

همانطور که می دانید در سال گذشته یوتیوب قصد خرید محبوترین سرویس استریم بازی های ویدئویی یعنی Twtich را به ارزش یک میلیارد دلار داشت که البته موفق به این کار نشد و آمازون دست پیش را از یوتیوب گرفت و سرویس یاد شده را از آن خود نمود. حالا گوگل دریافته که بازار استریم بازی های ویدئویی بسیار داغ است و قصد عقب نشینی در این حوزه را ندارد چرا که قرار است به زودی شاهد ارائه سرویس جدید از یوتیوب برای رقابت با Twitch باشیم.

تبلت جدید سامسونگ ممکن است به سنسور تشخیص قرنیه مجهز باشد

irisscan_0

حسگرهای تشخیص اثر انگشت چند سالیست که راه خود را به دنیای دستگاه های موبایلی باز کرده اند و قادر هستند اثر انگشت یکتای هر شخص را براحتیت شخیص دهند. اما باز هم این روش مورد لطف هکرها قرار گرفته! و چندین روش برای دور زدن آن تا کنون اعلام گشته. حالا استفاده از سنسورهای تشخیص قرنیه می توانید آینده امنیت برای این دستگاه ها باشد.

تصاویری جدید از HTC One M9؛ این بار نسخه Plus

HTC-One-M9-plus

به نظر می رسد که HTC به زودی نسخه ای بزرگتر از HTC One M9 که خود به تازگی عرضه شده است را در ۸ آپریل (۱۹ فروردین) در پکن در اختیار مصرف کنندگان قرار خواهد داد. واحد چینی این کمپانی تصویر زیر را به همراه هشتگ MoreThanOne# در Weibo منتشر کرده است:

اسامی چهره های برتر علوم پزشکی در ژانویه ی ۲۰۱۵

۱۶۲۱۶۶۸

به گزارش گویا آی تی، بر اساس فعالیت های پژوهشی، خدمت به مردم و معیارهای علمی، چهره های برتر علوم پزشکی سال گذشته بر اساس ای اس آی معرفی شدند که پروفسور مجید سمیعی جراح مغز و اعصاب، فرخ علیم مروستی و محمود قرآن نویس کاندید دو کرسی پژوهشی، علی اصغر خدادوست، بنیان گذار پیوند قرنیه در ایران و چشم پزشک از این چهره های برتر هستند و علاوه بر آن تعداد دانشمندان برتر علوم پزشکی کشور امسال از ۱۸ تا ۲۵ نفر افزایش یافته و در گروه یک درصد دانشمندان پُر استناد دنیا قرار گرفته‌اند.

آمازون به منظور اتوماسیون انبارهایش،‌ میزبان رقابت روبات ها می شود

Amazon Robots

شرکت آمازون در انبارهای خود به شدت بر روی استفاده از روبات ها جهت کمک به کارگران و به منظور ارسال به موقع سفارشات مشتریانش حساب باز کرده است ولی همچنان این ماشین ها به قدر کافی در بسته بندی و ارسال محصولات سریع نیستند تا بتواند به طور کامل جایگزین نیروی انسانی گردند. اگر چه این غول اینترنتی تصمیم گرفته است که این یاران مکانیکی را هر چه بیشتر مفید و قابل استفاده نماید. این شرکت در ماه مه جاری در حال تدارک مسابقه ای در حاشیه یک کنفرانس است تا بتواند بهترین سازنده روباتی را پیدا نماید که قادر باشد یک کالا را از قفسه مورد نظر برداشته و در داخل جعبه بسته بندی نماید. شاید این چالش، ساده و سرراست به نظر آید ولی در واقع این طور نیست. این رباتها باید بتوانند اشیا مختلف از جنس های مختلف را برداشته و کمترین میزان تخریب و شکستگی را حین جابجایی داشته باشند.

مشخصات رسمی گوشی های هوشمند ZTE Nubia Z9 Max و ZTE Nubia Z9 mini

ztee

همانطور که انتظار داشتیم ZTE امروز از دو گوشی هوشمند جدید خود به نام ZTE Nubia Z9 Max و ZTE Nubia Z9 mini پرده برداری کرد که قرار بود بسیار نازک و زیبا باشند. درحال حاضر مشخصات این دو گوشی رسما منتشر شده است که در ادامه آن ها را مشاهده می کنید.بیایید با مشخصات Nubia Z9 شروع کنیم این گوشی دارای یک صفحه نمایش ۵٫۲ اینچی با وضوح ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ است. پردازنده آن ۶۴ بیتی octa-core اسنپ‌دراگون ۸۱۰ است که درون آن پردازنده گرافیکی آدرنو ۴۳۰ قرار گرفته است. رم آن هم ۳ گیگابایت و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت می باشد. یک دوربین عقب ۱۶ مگاپیکسلی و دوربین جلوی ۸ مگاپیکسلی هم دارد که برای عکس های سلفی بسیار مناسب می باشد. سیستم عامل هم اندروید ۵٫۰٫۲ می باشد.

نقد و بررسی بازی The Passenger

نقد و بررسی بازی The Passenger

بازی‌ های کارآگاهی همیشه جذابیت خاص خود را برای کسانی که عاشق بازی های ماجرایی هستند، داشته ‌اند. در این مدل بازی ها معمولا شما نقش کارآگاهی خبره را بازی میکنید که درست مثل سری داستان های کارآگاهی پوآرو باید پرده از راز یک قتل یا مشابه آن بردارید. برخی از این بازی ها به قدری پیچیده میشوند که وقتی به اواسط شان برسید قطعا به کمک نیاز خواهید داشت! البته این بستگی به حس کارآگاهی شما هم دارد، شاید بتوانید تا آخر بازی هم بروید و همه معماهای آن را بدون یک ذره کمک گرفتن حل کنید. یکی دیگر از نقاط عطف اینگونه بازی ها داستان پیچیده و پر رمز و راز آنهاست که شما را به دنبال خود میکشد. شما درست باید مثل کارآگاه پوآرو از سلول های خاکستری مغزتان استفاده کنید و برای حل معماهای بازی هیچ چیزی را نادیده نگیرید! در زیر به نقد و بررسی بازی The Passenger که در همین سبک میباشد میپردازیم.

در این ساعت به پایان روزنگار امروز گویا آی تی رسیدیم و خلاصه ای از مهمترین اخبار حوزه فناوری منتشر شده امروز را برایتان مرور کردیم. همچنین می توانید در زیر لینک سایر مطالبی که امروز در گویا آی تی منتشر شده اند را مشاهده و در صورت تمایل به آنها مراجعه نمایید.

آیا برای خارج کردن فلش مموری ، شما واقعا نیاز به اجکت کردن دارید؟

AMD ممکن است به زودی به بخشی از خانواده سامسونگ تبدیل شود

پروژه آرا صاحب ماژول سنجش تشعشع گردید

زامبی کشی نامحدود با ماشین در Zombie Highway 2

لیوان هایی بدون نیاز به نیروی جاذبه اختراع شد

کشف مواد نیتروژن دار در سطح مریخ توسط کاوشگر ناسا

اداره هوانوردی فدرال(FAA)، مسیرِ صدورِ مجوز برای پهباد های کوچک را سریع تر و آسان تر می نماید

بروز رسانی رابط گرافیکی Opera Mini بتا برای ویندوزفون

طرح مفهومی بسیار جذاب از تلفن هوشمند LG G4

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *