گزیده اخبار هفته؛ از آیفون ۶s تا اندروید M و گلکسی O

گزیده اخبار هفته؛ از آیفون ۶s تا اندروید M و گلکسی O
  • 1394/6/2
  • پرهام
  • 0

دنیای فناوری آنچنان با سرعت پیش می رود که روزانه اخبار متعددی پیرامون جدید ترین پیشرفت ها در فضای وب منتشر می شود. ممکن است به دلیل مشغله زیاد فرصت نکنید تمام این اخبار را دنبال نمایید، گویا آی تی قصد دارد در این بخش به بررسی مهمترین و داغ ترین اخبار هفته ای که گذشت بپردازد.

پس اگر می خواهید از داغ ترین های هفته ای که گذشت مطلع شوید، در ادامه همراه گویا آی تی شوید.

۱٫ اندروید M، همان مارشملو است

۱

طبق معمول، شرکت گوگل دیرتر نام کامل نسخه جدید اندروید خود را معرفی کرد و تا مدت ها نسخه جدید را با نام اندروید M در باغچه شرکت خود گنجانده بود، جایی که هنوز هم مجسمه نسخه های قبلی اندروید همچون آب نبات چوبی و کیت کت حضور دارند. گوگل تایید کرده است که اندروید جدید نسخه ۶ خواهد بود و با نام مارشملو عرضه خواهد شد.

۲٫ آیفون ۶ اس اپل و احتمالا آیفون ۶c

۲

برخی اخبار لو رفته از کمپانی اپل حاکی از این موضوع است که نسخه جدید آیفون ۶ این شرکت همچون مدل های کنونی با حافظه ۶۴، ۱۶ و ۱۲۸ گیگابایت به بازار عرضه می شود. در این باره شرکت اپل هنوز در عرضه نسخه ۳۲ گیگابایتی مقاوت می کند. علاوه بر این می توانیم انتظار ارتقاء در بخش سنسور دوربین را داشته باشیم و احتمالا این تلفن هوشمند با دوربین ۱۲ مگاپیکسلی عرضه خواهد شد. علاوه بر این گفته می شود ممکن استچیپست های جدید Apple A9 و Apple A9X در دل آیفون اس ۶ (و همچنین تبلت های جدید) تعبیه شده باشند.

همچنین شایعاتی پیرامون در راه بودن یک مدل آیفون دیگر با صفحه نمایش ۵ اینچی – احتمالا آیفون ۶ سی – از بخش Foxconn به بیرون درز کرده است.

۳٫ سامسونگ گلکسی O

۳

شایعات این هفته حاکی از استارت یک سری تلفن هوشمند دیگر از شرکت سامسونگ بود، احتمالا گلکسی O. با این حال جزئیات سخت افزاری این محصول هنوز مشخص نیست اما نکته قابل توجه، تعبیه قابلیت استفاده از VR (واقعیت مجازی) در دل گلکسی O است. احتمال کلمه O در این تلفن هوشمند از Oculus گرفته شده است. با این حال به نظر ما اگر تلفن مذکور به طور تخصصی مخصوص فناوری واقعیت مجازی باشد، احتمالا با صفحه حدودا ۵٫۲ اینچی تولید خواهد شد.

۴٫ اچ تی سی O2

۴

اخبار حاکی از این است که شرکت اچ تی سی پس از تلفن وان ام ۹ خود قصد دارد یک تلفن هوشمند لوکس و متفاوت را وارد بازار کند. این محصول با نام احتمالی HTC O2 و احتمالا با بدنه ای عاری از کناره های صفحه نمایش تولید می شود. گفته ها حاکی از این است که کمپانی تایوانی تغییرات فراوانی در طراحی این محصول اعمال کرده است تا کاملا از سری وان فاصله داشته باشد. گفته می شود این محصول از صفحه نمایش ۶ اینچی QHD و رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰، ۴ گیگابایت حافظه RAM و چیپست اسنپ دراگون ۸۲۰ (SoC) بهره خواهد برد. آیا می توان انتظار این محصول را در IFA را داشته باشیم؟

۵٫ بلک بری Venice

۵

یک تلفن هوشمند بلک بری، آن هم با سیستم عامل اندروید؟ این موضوع برای بسیاری از کاربران غیر منتظره و غافلگیر کننده است. گفته می شود تلفن Venice شرکت بلک بری با سیستم عامل اندروید ماه نوامبر روانه بازار می شود. این محصول با طراحی بسیار مدرن و همچنین کیبورد جداشدنی کاملا منحصر به فرد و جالب است ( همچون بلک بری پاسپورت). از جمله ویژگی های این محصول می توان به صفحه نمایش ۵٫۴ اینچی QHD با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰، چیپست پردازنده ای اسنپ دراگون ۸۰۸ و حافظه رم ۳ گیگابایتی اشاره کرد.

۶٫ اکسپریا Z5 Dummy

۶

همچنین شایعاتی پیرامون یک تلفن جدید از شرکت سونی با نام اکسپریا زد ۵ دامی منتشر شد که تا حدی ظاهر پرچمدار جدید شرکت سونی را برای ما فاش کرد. با این حال اخبار رسمی از معرفی این محصول در IFA امسال منتشر نشده اما شایعاتی در این زمینه به گوشمان رسیده است. به هر حال منتظر خبر های جدید تر پیرامون این محصول هستیم.

۷٫ سونی اسمارت بند ۲

۷

علاوه بر این، شرکت سونی تصمیم به ارتقاء پوشیدنی خود گرفته است. دست بند جدید این کمپانی با فناوری ضد آب IP68-Certificated، طراحی مدرن و شیک، سنسور ضربان قلب و ال ای دی های RGB جهت نوتیفیکیشن همراه گشته است. بسیار ساده اما کاربردی – دقیقا چیزی که همیشه از دست بند هوشمند سونی انتظار داریم.

حال نظر شما در مورد این بخش گزیده اخبار هفته چیست؟ ۷ مورد بالا بیشتر مد نظر شما قرار گرفت؟ پاسخ خود را در بخش نظرات با ما و خوانندگان گویا آی تی در میان بگذارید.

منبع: phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *