مایکروسافت در حال ساخت دو پرچم دار و دو دستگاه میان رده در حوزه ی اسمارت فون ها [شایعه]

مایکروسافت در حال ساخت دو پرچم دار و دو دستگاه میان رده در حوزه ی اسمارت فون ها [شایعه]
  • 1394/1/28
  • علی رضاپور
  • 0

در طی سال های گذشته، بخش تولید کننده ی تلفن همراه در کمپانی مایکروسافت دست به تولید اسمارت فون های رده متوسطی زد که از جمله مهم ترین آن ها می توان ازLumia 640   ۶۴۰XL ،  Lumia 540، and Lumia 430 نام برد. اما طبق اخبار، مایکروسافت در حال کار بر روی ساخت اسمارت فون های رده بالا می باشد .

دو اسمارت فون از آن ها پرچم دار خواهند بود یعنی از سایر نمونه های تولید شده توسط مایکروسافت یک سر و گردن بهتر اند. مایکروسافت امیدوار است که بتواند بازار جهانی را به تصرف خود در آورد. به دلیل این که هنوز معلوم نیست این دو پرچم دار با چه نام هایی معرفی خواهند شد، ما نام آن ها را Lumia 940 و Lumia 940XL قرار می دهیم. Lumia 940 دارای یک صفحه نمایش ۵ اینچی و Lumia 940XL دارای صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی خواهد بود.

اگر مایکروسافت روی این دو پرچم دار حساب کرده باشد می توان حداقل ویژگی های آن دو را حدس زد. معمولاً هر پرچم داری که بخواهد حرفی برای گفتن در دنیای اسمارت فون ها داشته باشد، باید از یک دوربین پشت ۲۰ تا ۲۵ مگاپیکسلی، دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی و شاید هم یک پردازنده ی ۸ هسته ای. بدون شک این دو نسخه دارای سیستم عامل ویندوز ۱۰ هستند. جای هیچ شکی نیست.

فعلا شایعات هیچ سخنی از وضوح (رزولوشن) صفحه نمایش ۹۴۰ و ۹۴۰XL نزدند اما واضح است که مایکروسافت در حال ایجاد تحولی در دنیای اسمارت فون های می باشد. همچنین احتمال می رود که سیستم صوتی اسمارت فون های یاد شده ۳D باشد. یکی دیگر از ویژگی های محتمل، حسگر اسکن کننده ی عنبیه ی چشم می باشد.

Nokia-Lumia-830-concept

شابعات از این حکایت می کنند که دو پرچم دار یاد شده در اوایل فصل تابستان (جولای – آگوست) منتشر شوند. برخی دیگر معتقد هستند که این دو اسمارت فون با ویژگی هایی شبیه به Lumia 830 به بازار می آیند. بد نیست نگاهی به ویژگی های Lumia 830 نیز بیاندازیم.

این اسمارت فون با یک دوربین پشت ۱۴ مگاپیکسلی و دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی به دست کاربر رسید. اندازه ی صفحه نمایش آن ۵ اینچ و پردازنده ی آن از نمونه های قبلی Lumia بسیار سر تر بوده است. احتمال می رود که طراحی ظاهری آن دو اسمارت فون نام برده شده، به Lumia 830 شباهت زیادی داشته باشد.

فعلا هیچ چیزی معلوم نیست و ویژگی های بالا فقط حدس و گمان کارشناسان حوزه ی فناوری اطلاعات می باشد. البته این حدس و گمان ها آن قدر هم بی حسابو کتاب نیست. کارشناسان می توانند طبق حرکت های قبلی مایکروسافت، حرکت های بعدی این کمپانی را حدس بزنند.

[منبع: GSM Arena]

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *