۶ ترفند کاربردی اندروید که نیازی به روت ندارند

۶ ترفند کاربردی اندروید که نیازی به روت ندارند
  • 1394/9/19
  • مجید جعفری
  • 0

بسیاری فکر می کنند روت کردن دستگاه اندرویدی تنها راه استفاده از امکانات و قابلیت های ویژه این سیستم عامل است. اگرچه نمی توان انکار کرد که روت اندروید دنیایی از قابلیت ها را برای کاربران به همراه دارد اما همیشه روت تنها راه برطرف کردن نیاز خود از سیستم عامل اندروید نیست. البته بسیاری از کاربران نگران از دست رفتن گارانتی دستگاه و یا بروز مشکل در هنگام روت برای سیستم عامل تلفن یا تبلت خود هستند و این دلیل اصلی خودداری آن ها از روت دستگاه اندرویدیشان است. در واقع باید گفت بدون روت نیز اندروید قابلیت های بسیار زیادی دارد. در ادامه این مقاله نیز چند قابلیت منحصر به فرد را به شما نشان خواهیم داد که به هیچ وجه نیاز به روت ندارند.

قفل از راه دور اندروید

هیچ چیز بدتر از این نیست که تلفن یا تبلت شما به همراه تمام اطلاعات شخصیتان به دست سارقی بیفتد. در این زمان ترس از انتشار این اطلاعات، به مهم ترین دغدغه زندگی شما تبدیل می شود. در چنین شرایطی بهترین کاری که می توانید بکنید قفل دستگاه از راه دور و یا در شرایط اضطراری پاک کردن تمام اطلاعات بر روی آن است. Android Device Manager برنامه ایست که برای چنین شرایطی طراحی شده و می تواند از راه دور دستگاه شما را قفل و یا اطلاعات آن را از بین ببرد و البته نیازی به روت ندارد.

AndroidPIT-activate-Android-Device-Manager-w782

غیرفعال کردن رمز عبور در مکان های خاص

غیرفعال کردن رمز عبور متناسب با محل دستگاه اندرویدی بدین معناست که اگر نقطه ای خاص را بر روی نقشه فعال کنید مادامی که در آن موقعیت قرار بگیرید دیگر نیازی به استفاده از رمز عبور ندارید. البته باید ریسک قرار گیری در مکان های عمومی را نیز بپذیرید. این قابلیت معمولا برای استفاده در منزل یا مکان های مطمئن دیگر طراحی شده است.

برای استفاده از این قابلیت ابتدا به قسمت امنیت دستگاه بروید و سپس گزینه ی مکان های امن یا Trusted Places را فعال کنید. پس از این که مکان مورد نظر را انتخاب کردید دیگر نیازی به استفاده از رمز عبور در آن مکان ندارید.

AndroidPIT-Lollipop-Smart-Lock-settings-w782

ذخیره خودکار تماس ها

شاید شما نیز جزء آن دسته از کسانی باشید که علاقه منداید تماس های خود را در طی روز ذخیره کنید اما همان طور که مطلع هستید اندروید چنین قابلیتی را به شما نمی دهد. همچنین بسیاری از برنامه هایی که این کار را برای شما انجام می دهند نیاز به دستگاه روت شده دارند. اما Automatic Call Recorder یکی از معدود برنامه هایی است که این کار را بدون نیاز به روت برای شما انجام می دهد. البته این نکته را نیز از یاد نبرید که برخی شبکه ها چنین قابلیتی را بلاک می کنند اما این برنامه برای این وضعیت نیز تدابیری اندیشده و در تنظیمات آن می توانید این مشکل را برطرف کنید.

androidpit-automatic-call-recorder-w782

نصب لینوکس بر روی اندروید

شاید شما هم فکر می کنید که اجرای سیستم عامل دیگر بر روی تلفن یا تبلت اندرویدی نیاز به قوی ترین برنامه های روت و هک دارد اما در واقع این طرز تفکر نیز کاملا اشتباه است. برنامه ای به نام Debian این کار را بدون نیاز به روت برای شما انجام می دهد. تنها کافی است این برنامه را دانلود و بر روی دستگاه خود نصب کنید. پس از اجرای آن میتوانید در داخل برنامه هر نسخه از لینوکس را که تمایل دارید دانلود و با دستورالعمل های برنامه بر روی دستگاه اندرویدی خود نصب کنید.

androidpit-turn-android-into-pc-x-w782

استفاده از فلش LED به عنوان سنسور ضربان قلب

مطمئنا امکان سنجش ضربان قلب بر روی تلفن هایی که از چنین سنسور بهره مند نیستند بسیار جالب است. این قابلیت نیز اصلا نیاز به روت ندارد و تنها به کمک فلاش LED و یک اپلیکیشن قدرتمند می توان این کار را انجام داد. همان طور که می دانید این سنسورها با استفاده انتشار نور و بررسی تغییرات رنگ که نشان دهنده فشار خون است، ضربان قلب شما را می سنجند. بنابراین اندازه گیری ضربان به کمک نور فلاش غیر ممکن نیست و Heart Rate این کار را برای شما انجام می دهد.

androidpit-instant-heart-rate-w782

تبدیل دکمه های اصلی دستگاه به میانبر

شاید تا به حال به این فکر کرده باشید که چگونه می توان دکمه های اصلی مانند Home و … تلفن یا تبلت خود را به میانبر تبدیل کنید. Home2 Shortcut برنامه ایست که این کار را بدون نیاز به روت تلفن برای شما انجام می دهد. این برنامه به شما اجازه می دهد با لمس ترکیبی دکمه های دستگاه به برنامه هایی خاص دسترسی پیدا کنید.

homeshortcut-w782

منیع: Androidpit

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *