رونمایی سامسونگ از چیپ‌های موبایلی ۲۵۶ گیگابایتی UFS ۲

رونمایی سامسونگ از چیپ‌های موبایلی ۲۵۶ گیگابایتی UFS ۲
  • 1394/12/6
  • مجتبی
  • 0

اگر تلفن هوشمند شما تنها دارای ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی ذخیره سازی باشد و در کنار آن از درگاه کارت حافظه جانبی نیز پشتیبانی کند، باز هم ممکن است نیاز به فضای بیشتری داشته باشید. در هرحال داشتن فضای ذخیره سازی بیشتر همیشه یک امتیاز مثبت در ابزارهای دیجیتال امروزی محسوب می شود. این موضوع البته فقط به میزان حجم و فضای در دسترس ذخیره سازی خلاصه نمی گردد و مواردی چون سرعت انتقال اطلاعات هم بسیار در آن حائز اهمیت هستند.

بنابر آنچه تا به امروز مرسوم بوده، ما شاهد تلفن های هوشمندی هستیم که با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی نیز عرضه شده اند، اما سامسونگ می خواهد این موضوع را با چیپ های جدید ۲۵۶ گیگابایتی UFS 2 خود دچار تحول بسیار چشمگیر کند که قطعا این چیپ را در مدل های گوشی هوشمند جدید این غول کره ای بزودی خواهیم دید. این شرکت همچنین اعلام کرده که تولید انبوه حافظه یاد شده را آغاز نموده و بسیار امیدوار است تا این نوع حافظه ها جایگاه خود را در میان موبایل های هوشمند امروزی باز کنند.

اما علاوه بر این میزان حافظه داخلی ذخیره سازی دیگر چه چیزی در مورد چیپ مورد بحث هیجان انگیز است؟ همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم مواردی چون سرعت انتقال داده ها در حافظه بسیار مهم هستند و در چیپ های جدید سامسونگ کاربران می توانند اطلاعات خود را با سرعتی تا ۸۵۰ مگابایت بر ثانیه انتقال دهند که این رفم باعث شده حافظه یاد شده از این منظر چیزی شبیه به دیسک های SATA SSD باشد یا حتی برخی از مدل های اولیه این نوع هاردهای پرسرعت که البته مخصوص رایانه ها هستند. در بدترین حالت ممکن نیز سرعت انتقال داده ها در چیپست ۲۵۶ گیگابایتی جدید سامسونگ حدود ۲۶۰ مگابایت بر ثانیه است.

بر فرض اینکه سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات در این چیپ واقعا همانی باشد که اعلام شده، می توانیم انتظار داشته باشیم ویدئوهایی با کیفیت بسیار بالا مانند ۴k را بتوان بدون دردسر و با کیفیت عالی در دستگاه های همراه مشاهده کرد. این چیپ ها همچنین می توانند در صنعت رو به رشد و نوپای واقعیت مجازی بکار روند. متاسفانه آنطور که از شواهد پیداست در گوشی های گلکسی اس ۷ و اس ۷ اج چیپ جدید سامسونگ بکار نخواهد رفت ولی انتظار میرود در گلکسی نوت ۶ شاهد استفاده از آن باشیم.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *