۸۶٫۲ درصد از فروش اسمارت فون ها متعلق به اندروید است

۸۶٫۲ درصد از فروش اسمارت فون ها متعلق به اندروید است
  • 1395/5/31
  • زهرا معبودی
  • 0

اگر به دنبال آمار و ارقام دقیق باشید باید به وب سایتی موسوم به Statista سر بزنید. امروز در این وب سایت شاهد یک آمار مهم بودیم که در مورد میزان فروش گوشی های اندرویدی در سال ۲۰۱۶ بود. این وب سایت آمار نما، اعلام کرده که میزان ۸۶٫۲ از گوشی هایی که در نیمه او سال ۲۰۱۶ به فروش رفته اند از نوع اندرویدی بوده اند. در واقع این آمار نوعی رکورد شکنی برای امار قبلی برای فروش اسمارت فون ها بوده است. به گزارش گویا آی تی در امار قبلی شاهد فروش ۸۴٫۷ درصدی گوشی های اندرویدی بودیم که رقم جدید نشان دهنده اقبال بیشتر کاربران به خرید گوشی های اندرویدی بوده است.

اندروید

در جایگاه دوم گوشی های آیفون قرار دارد که رقم ۱۲٫۹ را به خود اختصاص داده است. البته گزارش ها حاکی از این است که آیفون سیری نزولی پیدا کرده و در حال از دست دادن جایگاه قبلی خود است. حدود ۷ سال پیش سیمبین با اخذ رقم ۵۱ درصد از فروش گوشی، در جایگاه اول بود اما حالا این برند روزهای آخر خود را سپری می کند. در همان سال بلک بری با ۱۹ درصد در جایگاه دوم بود و اپل نیز با ۱۳ درصد در جایگاه سوم قرار داشت. هر چند اپل توانسته دو حریف خود را خاک کند اما بر محبوبیت خودش چنان که باید نیفزوده است. بنظر می رسد دارندگان سیمبین و بلک بری بیش از هر برندی به سمت برندهای پشتیبانی کننده از اندروید سوق پیدا کرده اند.

گوبا آی تی اضافه می کند: در همان سال ها یعنی سال ۲۰۰۹، ویندوز فون دارای رتبه ۹ درصدی از فروش بود و اندروید تنها ۲ درصد از فروش بازار را در اختیار داشت و در انتهای جدول چشمک می زد. این جایگاه ها با کمی تفاوت تا سال ۲۰۱۱ ادامه پیدا کردند تا اینکه گوگل توانست شاهکارش را به جایگاه اول برساند. شمار دستگاه های اندرویدی به فروش رفته در سه ماه دوم امسال ۲۹۶٫۹۱ میلیون دستگاه می باشد. البته آیفون با شمار ۴۴٫۴ میلیون دستگاه در رتبه دوم قرار دارد. ۱٫۹۷ میلیون دستگاه ویندوز فونی نیز به فروش رفته است.

منبع: phonearena

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *