۳ روش برای Shut Down ویندوز ۱۰ بدون پروسه بروز رسانی

۳ روش برای Shut Down ویندوز ۱۰ بدون پروسه بروز رسانی
  • 1395/6/10
  • زهرا معبودی
  • 1

بعضی اوقات وقتی می خواهیم لپ تاپ یا pc خود را خاموش کنیم، ابتدا باید یک پروسه بروز رسانی بلند مدت که حداقل ۱۰ دقیقه طول می کشد را پشت سر بگذاریم. این معضل بسیاری از ماست. حتی گاهی مجبور می شویم تا ۴۵ دقیقه منتظر باشیم تا بالاخره سیستم خاموش شود اما امروز گویا آی تی قصد دارد با یک آموزش ساده این مشکل را حل کند. بنابراین با GoogyaIt.com همراه باشید.

برای شروع کلید ترکیبی Windows+D را بزنید. بعد از این هم کلید ترکیبی Alt+F4 را بزنید تا به باکس Shut Down  دسترسی پیدا کنید. حالا شما دو گزینه را مشاهده می کنید:

اول: Update and shut down

دوم: shut down

برای اینکه از شر آپدیت و بروز رسانی و همان پروسه طولانی مدت رها شوید بهتر است حالت دوم را انتخاب کنید.

update-and-shut-down

بعد از انتخاب این گزینه OK را بزنید تا سیستم تان سریع خاموش شود.

update-and-shut-down

شما می توانید از بخش login سیستم نیز این کار را انجام دهید. برای این منظور کلید های ترکیبی Windows+L  را بزنید تا سیستم نمایشگر شما را قفل کند. در چنین حالتی ممکن است به بخش log out هم بروید.

update-and-shut-down

بعد از این در سمت راست، و پایین می توانید دکمه power  را مشاهده کنید. این دکمه را کلیک کنید تا یک باکس به شما نشان داده شود. در میان منوهایی که در این باکس نشان داده شده باز هم همان دو حالت اولی را داریم اما شما اگر روی shut down کلیک کنید کافی است.

اگر از طریق بخش های یاد شده نمی توانید اقدام کنید یک راه ساده تر برای افرادی که با dos آشنایی دارند نیز وجود دارد. برای این کار در بخش نوشتاری در استارت منو عبارت cmd را بنویسید و اینتر بزنید.

وقتی که صفحه سیاه مشهور dos برای شما بالا آورده شد، کافیست دستور زیر را در آن بنویسید:

shutdown -s -t 0

update-and-shut-down

حالا به راحتی سیستم شما بدون هیچ آپدیتی خاموش می شود!

آیا شما هم با این معضل روبرو بوده اید؟ ترفندی که شما تا کنون برای این منظور به کار برده اید چه بوده است؟ نظر خود را با بخش آموزشی گویا آی تی در میان بگذارید.

دیدگاه خود را وارد کنید
1 دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *