۷ کد کوتاه برای دریافت اطلاعات مخفی گوشی

۷ کد کوتاه برای دریافت اطلاعات مخفی گوشی
  • 1395/7/5
  • زهرا معبودی
  • 0

حتما تا کنون با ترفند هایی برای مشاهده ی مدل اصلی و سریال گوشی تان آشنا شده اید. بدین طریق می توانید با گرفتن یک کد ساده، اطلاعات رسمی گوشی خودتان را مشخص کنید. همیشه توسعه دهندگان راهی دارند که از طریق آن می توانند به یک سری اطلاعات مهم دسترسی پیدا کنند تا اگر مشکلی ایجاد شد سریع راه حل ممکن را پیدا کنند. نکته مهم این است که این کد ها اغلب در دسترس عموم قرار ندارند چون استفاده ای عمومی از آن ها نمی شود اما اخیرا به دلیل کنجکاوی کاربران شماری از آن ها به بیرون درز کرده که امروز گویا آی تی ۷ مورد از آن ها را با شما در میان می گذارید. با ما همراه باشید.

کد شماره ۱: از کد *#۱۲۳۴۵#۳۰۰۱* برای مشاهده حالت Field Mode استفاده کنید

Code Mobile USSD secret information.

اگر از این قطعه کد استفاده کنید، می توانید در مورد شبکه های محلی و شبکه های اطراف اطلاعاتی کسب کنید. مثلا اگر در نقطه ای حضور دارید که با مشکل سیگنال ربرو هستید می توانید از این ترفند استفاده کنید و کمی سیگنال ها را تقویت کنید. البته اخیره نتوانستیم از این قابلیت در ایران استفاده کنیم اما خوب است که این ترفند را به یاد داشته باشید چون قطعا در آینده لازمتان خواهد شد.

کد شماره ۲:  از کد #*۰#* برای  مشاهده  General Mode استفاده کنید

Code Mobile USSD secret information.

اگر می خواهید تنظیمات گوشی اندرویدی تان را کمی دستخوش تغییرات کنید و در فضایی متفاوت رابط کاربری تان را کمی تغییر دهید توصیه ما این است که از این کد استفاده کنید. همانطور که در تصویر مشاهده می کنید تنظیمات قابل توجهی در چنین حالتی در اختیارتان است. نکته مهم این است که این قابلیت فقط در گوشی ها و تبلت های اندرویدی در دسترس است.

کد شماره ۳: از کد  #۰۶#* برای مشاهده  IMEI استفاده کنید

Code Mobile USSD secret information.

IMEI  کدی است که برای هر گوشی و تبلت هوشمند به طور مجزا در نظر گرفته می شود.  IMEI  برای هیچ دو سیستمی مشابه نیست. البته شما برای استفاده شخصی به آن نیازی پیدا نمی کنید اما اگر بخواهید با برخی سرویس دهنده های ارتباطی رابطه برقرار کنید احتمالا آن ها در شرایط خاص به این کد نیاز خواهند داشت.

کد شماره ۴: از کد #۶۷#* برای چک کردن وضعیت انتقال تماس استفاده کنید

Code Mobile USSD secret information.

گاهی اوقات به دلایل مختلف نظیر امنیت، حریم خصوصی و یا مشغله لازم می شود که تماس های دریافتی یک خط را به خط دیگری منتقل کنیم. هر چند این موضوع با نام Call Forwarding شناخته می شود اما همه ما در ذهنمان به آن دایورت می گوییم. در گوشی های آیفون و اندروید این امکان وجود دارد اما به راحتی نمی توانید وضعیت دایورت خود را مشخص کنید. بدین ترتیب با شماره گیری کد مورد نظر از فعالیت ها و تماس ها و به طور کلی وضعیت دایورت خود، اطلاعات کسب کنید.

کد شماره ۵: از کد#۴۳* برای فعال کردن حالت انتظار تماس استفاده کنید

Code Mobile USSD secret information.

اگر در شرایطی هستید که نمی توانید به طور آنی به تلفن هایتان پاسخ دهید به راحتی می توانید با شماره گیری این کد وضعیت انتظار را فعال کنید تا مخاطبین در صورت تمایل صبر کند و منتظر پاسخگویی شما باشد.

کد شماره ۶: از کد  #۷۳۵۳#* برای ورود به تنظیمات سریع استفاده کنید

Code Mobile USSD secret information.

کدی که در این بخش معرفی شد در واقع برای گلکسی های سامسونگ در دسترس است و روی سایر گوشی ها فعلا جواب نمی دهد. بدین طریق می توانید از بخش های مهم یک گوشی سر در بیاورید و وارد بخش تنظیمات شوید. هنگام خرید گوشی سامسونگ این تکه کد را حتما به یاد داشته باشید و از آن استفاده کنید.

کد شماره ۷ : از کد #۱۲۳۴#* برای دسترسی به اطلاعات Firmware اسنفاده کنید

Code Mobile USSD secret information.

این کد نیز به طور اختصاصی برای کاربران گلکسی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر برایتان مهم است که از وضعیت Firmwork نصب شده روی گوشی اطلاعات کسب کنید کافیست این کد را شماره گیری کنید.

هر چند این اطلاعات کاربرد عمومی ندارند اما شما می توانید به راحتی با استفاده از آن ها گاهی به چیزهایی دسترسی پیدا کنید که خیلی ها از آن بی خبر هستند. نظر شما در مورد این قطعه کد ها و کاربرد آن ها چیست؟ آیا شما از کد خاصی اطلاع دارید که در این لیست اورده نشده است؟ آن را با گویا آی تی در میان بگذارید.

منبع: PCMAG

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *