کاهش ترافیک با تاکسی های پرنده اوبر

کاهش ترافیک با تاکسی های پرنده اوبر
  • 1395/7/10
  • محمدرضا مرتضایی
  • 0

اگر شما در ده سال آینده از شرکت Uber یک تاکسی درخواست کنید به احتمال فراوان یک خودروی بدون راننده برای شما فرستاده خواهد شد. اما همچنین ممکن است که اصلاً اتومبیلی در کار نباشد.

گویا آی تی – این شرکت درخواست تاکسی در حال کار بر روی فناوری است که هواپیماهای بدون سرنشین مسافربری را قادر می کند تا مسافران خود را در سفرهای کوتاه شهری منتقل کنند، چشم اندازی که این فناوری از آینده ترسیم می کند به گونه ای است که در آن خطوط هوایی توسط هواپیماهای رفت و آمد کننده Uber نشانه گذاری و مشخص شده اند.
جِف هولدن، مدیر تولید Uber، به وب سایت فناوری Recode می گوید که این شرکت در حال پژوهش بر روی ” فناوری نشست و برخاست عمودی (VTOL) ” است. در هواپیمای VTOL به جای ملخ هلی کوپتر، از بال های ثابت همانند هواپیما استفاده شده که آنها را قادر می سازد تا نشست و برخاست عمودی خود را در سکوت بیشتری انجام دهند.
هواپیماهای مسافری آمازون اخیراً در شهر کمبریج شایر مورد آزمایش قرار گرفته اند. در این هواپیماها از یک فناوری مشابه برای کاهش صدا و افزایش دامنه پروازی استفاده شده است.
هولدن می گوید شرکت Uber قصد دارد تا ” به مشتریانش گزینه های متعددی برای سفر ارائه کند ” و این فناوری در یک دهه آینده قابل دسترسی خواهد بود.
او به این نکته اشاره می کند که انتقال ترافیک از جاده ها به آسمان می تواند ازدحام و زمان سفرهای بین شهری را به شدت کاهش دهد و عقیده دارد که ” این فناوری می تواند شهرها و نوع کار و زندگی ما را تغییر دهد “. او پیش بینی می کند که در آینده نشست و برخاست هواپیماها از روی پشت بام ساختمان ها انجام خواهد شد.
اگرچه این ایده ممکن است دور از ذهن به نظر برسد، اما Uber تنها شرکتی نیست که در حال پژوهش بر روی هواپیماهای حمل مسافر است. در اوایل امسال شرکت چینی Ehang از هواپیمای تک سرنشین ۱۸۴ خود که یک هواپیمای چهار ملخه خودکار است رونمایی کرد، انرژی باتری این هواپیما برای ۲۳ دقیقه پرواز کافی است. هواپیمای ۱۸۴، که طبق برنامه قرار است تا پایان امسال عرضه شود، انتظار می رود بیش از ۳۰۰ هزار دلار (۲۳۲ هزار پوند) قیمت داشته باشد.
لری پیج، موسس شرکت گوگل یکی از حامیان اصلی اتومبیل های پرنده است به طوری که ۱۰۰ میلیون دلار از پول خود را بر روی شرکت های توسعه دهنده این فناوری سرمایه گذاری کرده است.
با این وجود، پر کردن آسمان با هواپیماهای حمل مسافر در ده سال آینده یک تعهد بلند پروازانه است و به تهیه و تنظیم صدها صفحه قوانین جدید نیازمند خواهد بود، زیرا لازم به توضیح نیست که مصرف کنندگان قرار است جان خود را به این هواپیمای خودکار کوچک بسپارند. همچنین توسعه این فناوری به احتمال فراوان به شدت پر هزینه خواهد بود.
شرکت Uber مدتهاست که در توسعه این فناوری پیشرو است. این شرکت در اوایل این ماه تست سرویس اتومبیل بدون راننده خود را در پیتسبورگ آغاز کرد.

منبع:MSN

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *