چگونه اطلاعات حافظه قابل حمل خود را رمز گذاری کنیم؟

چگونه اطلاعات حافظه قابل حمل خود را رمز گذاری کنیم؟
  • 1395/7/13
  • زهرا معبودی
  • 0

یکی از ابزار هایی که این روزها کار کاربران را بسیار راحت نموده فلش مموری است که به کمک حجم های بالا به سادگی این امکان را به کاربر می دهد تا اطلاعات بسیاری را جا به جا و منتقل نمایند. اما به همان اندازه که انتقال ساده اطلاعات باعث خوشحالی است گاهی به دنبال سرقت و یا گم شدن فلش، کاربر به دلیل اطلاعات مهم و بعضا شخصی موجود در فلش ناراحت و نگران می شود.

در آموزش امروز مجله اینترنتی گویا آی تی قصد داریم به شما ۲ روش کلی برای رمز گذاری بر روی فلش را آموزش دهیم تا به وسیله آن بتوانید با آسودگی خاطر اطلاعات مهم خود را با فلش حمل نمایید و نگران نباشید که در صورت گم شدن آن چه بلایی بر سر اطلاعاتتان خواهد آمد.

همان طور که در بالا به آن اشاره نمودیم ۲ روش کلی برای رمز گذاری بر روی فلش وجود دارد:

  1. بدون بهره بردن از نرم افزار
  2. به کمک نرم افزار

برای رمز گذاری در روش اول  که به کمک ویندوز ۷ انجام می شود مراحل زیر را دنبال کنید.

  • ابتدا فلش را به کامپیوتر متصل نموده و در مای کامپیوتر بر روی درایو فلش خود راست کلیک کرده و گزینه turn on BitLocker را انتخاب نمایید.
  • در پنجره باز شده از قسمت کنار گزینه Use a password to unlock the drive را انتخاب نمایید و سپس  در کادرهای پایین پسورد را ۲ مرتبه وارد کنید و پس از آن گزینه next را کلیک نمایید.
  • در نهایت نیز در پنجره باز شده، گزینه Start Encryption را کلیک کنید تا عملیات آغاز شود.
  • نکته بسیار مهم: این فرایند ممکن است کمی زمانبر باشد بنابراین بهتر است تا پایان عملیات صبور باشید و از کشیدن فلش و یا بستن کادر خودداری نمایید زیرا این کار ممکن است سبب سوزاندن اطلاعات شما  شود.
  • در انتهای عملیات دکمه close را بزنید.

برای انجام روش دوم همانطور که گفتم به نرم افزار نیاز است. نرم افزار های بسیاری برای این کار وجود دارد که شما می توانید آن ها را نصب کنید و به راحتی برای فلش مموری یا هر حافظه قابل حمل دیگری پسورد بگذارید. از جمله این نرم افزار ها می توان به TrueCrypt، GiliSoft USB Stick Encryption، Kakasoft USB Security، اشاره نمود.

نظرات و دیدگاه های خود را درباره این آموزش مجله اینترنتی گویا آی تی با دیگر کاربران در میان بگذارید و با اشتراک گذاری این ترفند در شبکه های اجتماعی به دیگران نیز در بهره مندی از آن کمک نمایید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *