چگونه صفحات وب را در کروم بوک به اپلیکیشن وب تبدیل کنیم؟

چگونه صفحات وب را در کروم بوک به اپلیکیشن وب تبدیل کنیم؟
  • 1395/7/13
  • زهرا معبودی
  • 0

مدت‌هاست که Chrome OS دیگر فقط یک مرورگر نیست. با توجه به این که برای استفاده از اکثر قابلیت‌های این سیستم نیاز به اینترنت دارید، اپلیکیشن‌های وب اسکلت اکو سیستم Chrome OS هستند، اما می‌دانستید که در واقع می‌توانید هر صفحه‌ی وبی را به اپلیکیشن وب تبدیل کنید؟ در ادامه‌ با آموزش امروز مجله اینترنتی گویا آی تی همراه باشید تا  روش انجام کار را برایتان توضیح دهیم.

کروم در حال حاضر دارای نوار بوکمارکی است که دسترسی خیلی سریع به وبسایت‌های مشخص را با یک کلیک فراهم می‌کند. ولی شما هم می‌توانید صفحات وب را به نوار وظیفه‌ی Chrome OS اضافه کنید تا حتی بدون نیاز به مرورگر کروم به آن‌ها دسترسی داشته باشید. این کار در هر زمانی و برای هر صفحه‌ای قابل انجام است. با این کار می‌توانید به سرعت به سایت‌های خوبی مثل سایت ما دسترسی داشته باشید!

برای شروع به وبسایتی که می‌خواهید بروید. بعد از پایان بارگذاری، بر روی آیکن سه نقطه‌ی موجود در سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.

 

how-to-turn-any-web-page-into-a-web-app-on-a-chromebook2

 

در این منو، موس را بر روی گزینه‌ی More tools ببرید تا زیرمنوی آن باز شود.

 

how-to-turn-any-web-page-into-a-web-app-on-a-chromebook3

 

از این‌جا گزینه‌ی Add to shelf را انتخاب کنید تا یک پنجره در وسط بالای صفحه باز شود.

 

how-to-turn-any-web-page-into-a-web-app-on-a-chromebook4

 

بعضی از صفحات به صورت مستقل بهتر از حالتی که در مرورگر هستند عمل می‌کنند. چون وبسایت‌ها در شکل پنجره‌های ویندوز جریان کاری بهتری خواهند داشت. برای مثال، وبسایت اسلک برای من به صورت مجزا بهتر کار می‌کند. اگر می‌خواهید اپلیکیشن جدید شما مانند یک پنجره‌ی مستقل عمل کند، به این معنا که در بوکمارک یا omnibox نباشد، تیک گزینه‌ی Open as window را بزنید. در غیر این صورت اپلیکیشن در پنجره‌ی اصلی کروم باز می‌شود.

 

how-to-turn-any-web-page-into-a-web-app-on-a-chromebook5

 

علاوه بر این می‌توانید نام اپ را از پنجره‌ی Add to shelf به چیز ساده‌تری تغییر دهید.

 

how-to-turn-any-web-page-into-a-web-app-on-a-chromebook6

 

پس از این که همه چیز مطابق میل شما شد، بر روی دکمه‌ی Add کلیک کنید. با این کار اپ جدید به نوار وظیفه‌ی سیستم اضافه می‌شود و کار تمام است.

 

how-to-turn-any-web-page-into-a-web-app-on-a-chromebook7

 

در انتها، اگر تیک گزینه‌ی Open as window را زدید و بعداً نخواستید وبسایت به صورت مستقل باشد، می‌توانید بر روی آیکن اپلیکیشن کلیک راست کنید و تیک گزینه‌ی Open as window را بردارید.

 

how-to-turn-any-web-page-into-a-web-app-on-a-chromebook8

 

با این کار در Chrome OS هم بیشتر احساس میزکار داشتن به شما دست خواهد داد. شخصاً دوست ندارم همه چیز در یک پنجره نشان داده شود، چون باعث می‌شود کند شوم. این که بتوانید بدون نیاز به جابجایی بین تب‌ها در اینترنت تحقیق کنید و مطالب را هم به صورت همزمان بنویسید عالی است. با این روش سیستم شما خیلی شبیه به ویندوز خواهد شد.

نظرات و دیدگاه های خود را درباره این آموزش مجله اینترنتی گویا آی تی با دیگر کاربران در میان بگذارید و با اشتراک گذاری این ترفند در شبکه های اجتماعی به دیگران نیز در بهره مندی از آن کمک نمایید.

منبع: howtogeek

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *