قابلیت “چند پنجره‌ای” در نسخه آزمایشی سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷٫۱٫۱ وجود ندارد

قابلیت “چند پنجره‌ای” در نسخه آزمایشی سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷٫۱٫۱ وجود ندارد
  • 1395/8/4
  • مقدم
  • 0

سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷٫۰ در پایان ماه آگوست برای گوشی‌های هوشمند سری “نکسوس” منتشر شد و شرکت گوگل نیز، گوشی‌های پرچم‌دار جدید “پیکسل” را با نسخه جدید این سیستم‌عامل یعنی اندروید ۷٫۱ به بازار عرضه کرده است. به‌تازگی، شرکت گوگل، انتشار نسخه‌ پیش‌نمایش مخصوص توسعه‌دهندگان اندروید نوقا ۷٫۱٫۱ را آغاز کرده است که برخی از تغییرات در آن، جلب‌توجه می‌کند. به‌نظر می‌رسد که قابلیت “چند پنجره‌ای” در نسخه آزمایشی سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷٫۱٫۱ وجود ندارد و شرکت گوگل، آن‌را کنار گذاشته است. برای جزئیات بیشتر در ادامه مطلب با گویا آی‌تی، همراه باشید.

قابلیت “چند پنجره‌ای” یا “multi-window” در اولین نسخه‌ پیش‌نمایش سیستم‌عامل اندروید N ارائه شد و به‌نظر می‌رسد که این ویژگی در نسخه آزمایشی سیستم‌عامل اندروید نوقا ۷٫۱٫۱، دیگر وجود ندارد. در حال‌حاضر، نمی‌توان گفت که هدف شرکت گوگل از ایجاد این تغییر، چه بوده است؛ با این‌حال، احتمال می‌دهیم که در نسخه پایدار اندروید نوقا ۷٫۱٫۱، این قابلیت جذاب و دوست‌داشتنی، مجدداً قابل استفاده باشد. البته، غیرممکن نیست که شرکت گوگل در نهایت، این قابلیت را از سیستم‌عامل اندروید نوقا کنار بگذارد و تنها عرضه بیلدهای بعدی اندروید ۷٫۱، می‌تواند هدف گوگل را از این تغییرات مشخص نماید.

android-7-0-nougat-multi-window

قابلیت “چند پنجره‌ای”، این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا کاربران در یک زمان، بدون نیاز به جابه‌جایی بین برنامه، از چند برنامه استفاده نمایند. برای استفاده از این قابلیت، ابتدا باید دکمه “مربع‌ شکل” را در انتهای صفحه نگه‌دارید و سپس، برنامه‌ مدنظر خود را به بالای صفحه‌نمایش بکشید.

در نسخه پیش‌نمایش مخصوص توسعه‌دهندگان اندروید نوقا ۷٫۱٫۱، تغییرات دیگری نیز صورت گرفته است که از جمله آن‌ها، می‌توان به امکان سوئیچ‌کردن به قابلیت “Do Not Disturb” توسط برنامه “Phone” به هنگام ورود به یک تماس، اشاره کرد. رابط‌کاربری برنامه “Phone” نیز تغییراتی داشته است و هم‌چنین، ناتیفیکیشن‌های تازه‌، معرفی شده‌اند. درباره قابلیت “چند پنجره‌ای”، چه دیدگاهی دارید؟ آن‌را برای گوشی‌های هوشمند امروزی که به‌ طور عمده، صفحه‌نمایش ۵ تا ۶ اینچی دارند؛ مناسب می‌دانید؟

منبع:

softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *