وقتی شی مشکوک در فضا، به صورت زباله فضایی شناسایی می شود

وقتی شی مشکوک در فضا، به صورت زباله فضایی شناسایی می شود
  • 1395/8/25
  • زهرا معبودی
  • 0

در روزهای اخیر از سوی رسانه های خبری شاهد این بودیم که یک شی فضایی، که البته عجیب و غریب هم هست در فضا رویت شده و محققان و کاوشگران را به دنبال خود کشیده تا بتوانند از چیستی آن سر در بیاورند. راستش را بخواهید. سخت است که تیتر خبری ای که می گوید “شئ ای فضایی” را جذاب نداتست، مخصوصا اگر آن شئ از فضا به زمین برگشته باشد. از طرفی کسی فکر این را هم نمیکرد که این شی، یک زباله فضایی باشد.  چرا که بر خلاف آن چه در تیتر ها آورده شده است، افرادی که به دنبال زباله های فضایی هستند می دانند که دنبال چه می گردند.

mysterious-space-debris

ماجرای این شی فضایی عجیب و غریب از سوی BBC  به شرح زیر است:

“خبر گزاری های محلی می گویند، یک شئ فلزی فضایی بزرگ از آسمان بر روی یک معدن استخراج سنگ های قیمتی در ماینمر شمالی سقوط کرده است.” گزارش یک سری نکاتی که از زبان افراد محلی گفته شده است را نیز بازگویی می کند: صدایی بزرگ درست قبل از سقوط شی از آسمان شنیده شده است، یک شئ سیلندری شکل از آسمان سقوط کرده و همراه آن تکه هایی که نوشته های چینی بر تن داشتند به زمین افتاد، علاوه بر این خانه ها نیز لزیدند.

تمام شواهد حاکی از یک راز فضایی دارند. البته اگر از علم حرکت اشیائ فضایی چیزی بدانید این موضوع را باور نخواهدید کرد، درست مانند جاناتان مکدوول در مرکز فیزیک نجومی دانشگاه هاورارد.

” این شئ حاصل از مرحله دوم پرتاب موشکل CZ-11 که در ۹ ام ماه نوامبر از چین پرتاپ شده است می باشد. این موشک در مسیر اش از برما ی شمالی گذشته است.”

داستان های این چنینی بسیار هستند. که البته در اکثر مواقع حقیقت پشت پرده به زودی توسط منابع آگاه و متخصص به زودی فاش می شوند از این رو بهتر است زیاد از مسائل این چنینی هیجان زده نشوید!

منبع: astronomy.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *