آموزش تغییر آیکن اپلیکیشن‌های موبایل در اندروید

آموزش تغییر آیکن اپلیکیشن‌های موبایل در اندروید
  • 1395/9/6
  • زهرا معبودی
  • 0

حتماً برایتان پیش آمده که از عملکرد یک اپلیکیشن راضی بودید و خیلی آن را دوست داشتید، اما هر بار که می‌خواستید برنامه را باز کنید با خودتان می‌گفتید که طراح این اپلیکیشن با خودش چه فکری کرده که چنین آیکنی را برای برنامه‌اش طراحی کرده است؟ بعضی از کاربران ترجیح می‌دهند آیکن‌های زشت را در پوشه‌ها مخفی کنند تا حداقل کمتر چشمشان به آن‌ها بیافتد. ولی روش دیگری هم وجود دارد، راه بهتری که آن را در ادامه‌ی مطلب به شما می‌گوییم.

شما می‌توانید آیکن اپلیکیشن‌ها را مطابق با سلیقه‌ی خود تغییر دهید. و برای انجام این کار نیازی به لانچرهای عجیب و غریب هم ندارید، فقط باید از Awesome Icons استفاده کنید.

اپلیکیشن Awesome Icons یک عملکرد ساده دارد؛ این برنامه میانبر می‌سازد. در واقع شما یک اپ، یک آیکن و یک برچسب انتخاب می‌کنید، سپس Awesome Icons یک میانبر اپلیکیشن جدید برای باز کردن همان اپلیکیشن در موبایل شما درست می‌کند. میانبرهای ساخته شده را مثل آیکن‌های معمولی می‌توانید جابجا کرده و به هر صفحه یا پوشه‌ای که خواستید ببرید.

تغییر ایکن اپلیکیشن

هنگامی که اپلیکیشن را باز می‌کنید، لیستی از اپ‌های نصب شده را می‌بینید که در زیر هر اپ اسلایدری از چند آیکن پیشنهادی برای آن وجود دارد. اگر یکی از آن‌ها انتخاب کنید، صفحه‌ی ایجاد میانبر باز خواهد شد. در آن صفحه اپلیکیشن اصلی که به آن میانبر زده می‌شود و آیکنی که انتخاب کردید قابل مشاهده است، علاوه بر این با تغییر برچسب میانبر می‌توانید به نوعی نام اپلیکیشنی که در صفحه‌ی دستگاه‌تان نشان داده می‌شود را هم عوض کنید. بعد از آن OK را لمس کرده و به صفحه‌ی خانگی خود برگردید. میانبر جدید قابل مشاهده است.

برای رعایت تناسب در تم دستگاه، می‌توانید همه‌ی کل صفحه را به یک جز آیکن تاریک کنید؛ این حالت برای انتخاب آیکن‌ها در یک تم تاریک یا جدا کردن آیکن‌هایی که بیشتر سفید هستند و در نمای معمولی خیلی دیده نمی‌شوند کاربرد دارد. اگر نمی‌خواهید از آیکن‌های پیشنهادی برنامه استفاده کنید، می‌توانید آیکن موردنظر خود را با انتخاب علامت + از بالای صفحه بسازید.

عوض کردن آیکون اپ گوشی

این اپلیکیشن برای مخفی کردن آیکن برنامه‌هایی که نمی‌خواهید بقیه آن‌ها را ببینند هم یک ابزار خوب است.

با وجود این که با استفاده از این اپ می‌توانید آیکن همه‌ی اپلیکیشن‌ها را عوض کنید، اما این کار زمانبر خواهد بود. ما پیشنهاد می‌کنیم قبل از تغییر تک به تک برنامه‌ها، از لانچرهایی که از بسته‌های آیکنی پشتیبانی می‌کنند استفاده کنید. به علاوه، بهتر است بدانید که این میانبرها باعث تغییر آیکن برنامه در app drawer نمی‌شود، ولی حداقل ظاهر صفحه‌ی خانگی شما را زیباتر می‌کند.

آیا شما هم با چنین برنامه‌هایی مواجه شده‌اید؟ در قبال آن‌ها چه کار کردید؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید. در صورتی که از این آموزش راضی هستید آن را از طریق آیکون های اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی، به اشتراک گذارید.

منبع: androidcentral.com

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *