شرکت اپل: برنامه‌ای برای تعویض رایگان باتری‌های معیوب آیفون‌ ۶ وجود ندارد

شرکت اپل: برنامه‌ای برای تعویض رایگان باتری‌های معیوب آیفون‌ ۶ وجود ندارد
  • 1395/10/30
  • مقدم
  • 0

دیروز در یک گزارش اعلام شد که احتمالاً برنامه‌ تعویض باتری رایگان آیفون ۶ اس برای آیفون ۶ نیز گسترش می‌یابد زیرا شرکت اپل به‌تازگی متوجه شده است که برخی از مدل‌های عرضه شده از آیفون ۶ از یک باتری معیوب استفاده می‌کنند. با این‌حال، در یک گزارش جدید، شرکت اپل این شایعه را تکذیب کرده است و ادعا می‌کند که هیچ نشانه‌ای مبنی بر عرضه آیفون‌های ۶ با باتری معیوب وجود ندارد. برای جزئیات بیشتر، همراه گویا آی‌تی باشید.

در همین رابطه، یک منبع آگاه به نقل از شرکت اپل اعلام کرده است: «ما به‌طور مدوام، آمار خدمات ارائه‌شده به مشتریان‌مان را ارزیابی می‌کنیم. هیچ برنامه‌ یا طرحی برای راه‌اندازی یک سرویس گسترده برای تعویض باتری گوشی‌های آیفون ۶ در حال‌حاضر وجود ندارد.»

باتری‌های معیوب تنها در آیفون ۶ اس به کار گرفته شده است

در سال ۲۰۱۶، شرکت اپل با راه‌اندازی یک برنامه فراخوانی از کاربران خواست که گوشی‌های هوشمند آیفون ۶ اس خود را به فروشگاه‌های رسمی اپل برده تا باتری گوشی‌هوشمند آن‌ها به صورت رایگان تعویض گردد. شرکت اپل پس از انجام بررسی‌های مختلف، متوجه شد که باتری‌های به کار گرفته شده در برخی از مدل‌های آیفون ۶ اس برای یک مدت طولانی در مراحل توسعه، در معرض هوا قرار گرفته است و به همین جهت، ظرفیت باتری‌ها پیش از آنچه که انتظار می‌رود، به اتمام می‌رسد.

در عمل، باتری‌های معیوب آیفون‌های شرکت اپل باعث می‌شود تا گوشی‌های هوشمند این سازنده پیش از به اتمام رسیدن شارژ باتری و حتی با شارژ بیش از ۵۰ درصد، خاموش شود. گزارش‌های مختلفی توسط کاربران مبنی بر وجود این مشکل در برخی از مدل‌های آیفون ۶ اس منتشر شد و شرکت اپل پس از بررسی‌های مختلف، اعلام کرد که این مشکل تنها برای تعداد “اندکی” از گوشی‌های هوشمند آیفون ۶ اس وجود دارد. به همین جهت، از کاربران خواست تا گوشی‌های هوشمند خود را به یک فروشگاه معتبر تحویل دهند تا باتری معیوب آیفون ۶ اس به طور رایگان تعویض شود.

آیفون‌ ۶

پس از آیفون ۶ اس، شایعاتی مبنی بر وجود این مشکل در گوشی‌های آیفون ۶ نیز منتشر شد اما کوپرتینویی‌ها اکنون ادعا می‌کنند که گمانه‌زنی‌های ارائه شده، صحت ندارد و برنامه تعویض رایگان باتری برای هیچ‌یک از گوشی‌های هوشمند این سازنده به جزء آیفون ۶ اس اجرا نمی‌شود.

به همین جهت اگر آیفون ۶ شما با یک مشکل مشابه مواجه شده است، می‌توانید با مراجعه به یک فروشگاه اپل یا با تماس با مرکز خدمات، گوشی‌ آیفون خود به دست تعمیر بسپارید. با این‌حال، از آنجایی‌که شرکت اپل این مشکل را شایع نمی‌داند، باتری معیوب گوشی‌هوشمند آیفون ۶ شما شامل گارانتی نمی‌شود و بابت تعویض آن، باید هزینه‌ای را جداگانه پرداخت نمایید.

براساس آنچه که کاربران گزارش داده‌اند، تعویض باتری آیفون نسبتاً هزینه‌بر است و به همین جهت، برخی ادعا می‌کنند که بابت تعویض باتری معیوب آیفون خود، نزدیک به ۱۵۰ دلار پرداخت نموده‌اند.

منبع: Softpedia

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *