بازیابی لپ تاپ و حفظ نسخه نصب شده مایکروسافت آفیس

بازیابی لپ تاپ و حفظ نسخه نصب شده مایکروسافت آفیس
  • 1396/9/14
  • سمیه شماعی زاده
  • 0

اگر بر روی لپ تاپ یا پی سی خود نسخه اصلی سیستم عامل ویندوز را نصب کرده باشید می توانید بعد از برگرداندن سیستم به تنظیمات کارخانه، نسخه نصب شده نرم افزار مایکروسافت آفیس را بر روی سیستم خود بازیابی کنید. در این مطلب قصد داریم تا در خصوص بر گرداندن تنظیمات لپ تاپ یا پی سی به تنظیمات کارخانه و بازیابی نرم افزار مایکروسافت آفیس توضیح دهیم.

معمولا کاربران به چند دلیل تمایل دارند تا سیستم خود را بعد از مدتی به تنظیمات کارخانه بر گرداند. یکی از این دلایل ویروسی شدن سیستم و یا نفوذ بد افزار ها به سیستم است. معمولا بر گرداندن سیستم به تنظیمات کارخانه باعث می شود تا بسیاری از برنامه های نصب شده بر روی سیستم و بسیاری از فایل های کاربر از جمله فایل های ویدیویی و موسیقی و از این دست از بین بروند. بنابراین قبل از برگرداندن سیستم به تنظیمات کارخانه بهتر است یک کپی از تمامی فایل های مهم بر روی فلش یا هارد اکسترنال تهیه کنید.

یکی از برنامه های کاربردی که کاربران بسیاری از آن به صورت روزانه استفاده می کنند، نرم افزار مایکروسافت آفیس است. این نرم افزار جزو برنامه های پیش فرض سیستم عامل نیست و بنابراین بعد از برگرداندن سیستم به تنظیمات کارخانه حذف می شود. اما روش هایی وجود دارد که می توان این نرم افزار را بازیابی کرد.

برای بازیابی این نرم افزار باید شماره سریال نرم افزار که همان Product Key است را در اختیار داشته باشید. این شناره سریال معمولا شامل ۲۵ کاراکتر است. نکته مهم این سات که نرم افزار آفیس که قبلا بر روی سیستم نصب شده است باید از روی نسخه اصلی نصب شده باشد و نه از روی نسخه های کرک شده.

اگر شماره سریال نرم افزار  را فراموش کرده اید می توانید از نرم افزارهای کاربردی مانند Magic Jelly Bean KeyFinder و یا BeLarc Advisor استفاده نید.

اگر هیچ کدام از نرم افزارهای پیشنهاد داده شده برای بازیابی شماره سریال نرم افزار کمک نکردند و کارگشا نبودند می توانید از نرم افزار Recover Keys استفاده کنید که می تواند برای بازیابی شماره سریال بیش از ۶۵۰۰ نرم افزار شناخته شده و معتبر مورد استفاده قرار گیرد. نکته مهم این سات که از این نرم افزارها می بایست قبل از برکرداندن تنظیمات سیستم به تنظیمات کارخانه استفاده کنید.

دومین ابزاری که به آن نیاز دارید ابزار نصب نرم افزار است. این ابزار می تواند شامل سی دی، دی وی دی و یا یو اس بی فلش باشد که بر روی ان ها فایل های نصب نرم افزار مایکروسافت آفیس وجود دارد. اگر این ابزار را در اختیار نداشتید می توانید به سایت مایکروسافت رفته و از آنجا بر روی لینک مربوط به دانلود رفته و با وارد کردن شماره سریال نرم افزار که قبلا آن را نصب کرده اید، نرم افزار را دانلود کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *