راهنمای حل مشکل خطای Failed- Virus Scan Failed در گوگل کروم هنگام دانلود

راهنمای حل مشکل خطای Failed- Virus Scan Failed در گوگل کروم هنگام دانلود
  • 1396/11/10
  • زهرا معبودی
  • 2

گوگل کروم یکی از پر سرعت ترین مرورگرهایی است که برای وب گردی واقعا عالی است. البته کار این مرورگر فقط وب گردی نیست بلکه شما وقتی در میان وب گردی نیاز به دانلود فایلی داشته باشید، ابزار دانلودر این مرورگر به شما کمک می کند که محتویات مورد نظر خود را دانلود کنید. البته دانلودر این مرورگر صرفا یک دانلودر تنها نیست بلکه به عنوان یک انتی ویروس هم کار می کند. 

گویا آی تی:  بدین صورت که وقتی شما فایلی را دانلود می کنید مرورگر کروم ابتدا آن را اسکن و ویروس یابی می کند. در صورتی که فایل سالم باشد و به سیستم شما اسیب نرساند سریع آن را برای شما دانلود می کند که البته سرعت دانلود به سرویس دهنده اینترنتی تان هم ربط داد.

البته شما می توانید با تغییر سرعت دانلود در مرورگر گوگل کروم کمی روی سرعت دانلود و پهنای باندی که دارید کنترل بیشتری داشته باشید.

اما گاهی در اثنای دانلود کردن فایلی با این مرورگر با پیام “Failed- Virus Scan Failed” مواجه می شویم. این پیام درست زمانی صادر می شود که به هر دلیلی کروم موفق به اسکن نشده باشد یا اینکه فایل مورد نظر را مشکوک پنداشته باشد.

برای حل این مشکل لازم است که کمی رجیستری را دست کاری کنیم. در واقع مشکل کار از آنجا ناشی می شود که مرورگر در اسکن کردن،موفق نیست یا محتوا را مشکوک می پندارد وبه همین دلیل دانلود متوقف می شود. پس ما باید با رجیستری، و کمک آن، سیستم را به گونه ای فریب دهیم که محتویات را برای دانلود ابتدا اسکن نکند.

این مسیر را با من دنبال کنید:

گام اول: همزمان دکمه های Windows + R   را روی کیبرد فشار دهید

Windows + R

در این حالت پنجره Run مطابق زیر باز می شود.

regedit

گام دوم: در این حالت برای اینکه وارد محیط رجیستری بشوید کافی است که در داخل آن regedit را بنویسید و بعد اوکی را بزنید یا اینتر کنید تا پنجره رجیستری مطابق عکس زیر برایتان باز شود:

regedit

گام سوم: با دنبال کردن منوی درختی در سمت چپ به مسیر زیر بروید:

HKEY_LOCAL_MACHINE >SOFTWARE >Microsoft >Windows >CurrentVersion >Policies >Attachments

رجیستری

گام چهارم: حالا در ScanWithAntivirus کافی است که مقدار پیش فرض آن را که به صورت ۳ می باشد، با کمک دابل کلیک، قابل ویرایش کرده و آن را به ۱ تغییر دهید.

این عدد در حقیقت به ویندوز می گوید که لازم نیست هیچ گونه فایلی را قبل از دانلود اسکن و ویروس یابی کند.

بعد از این کار شما می توانید به راحتی مرورگر را یک بار باز و بسته کنید و بعد عملیات دانلود را ترتیب دهید. برای اینکه اطمینان حاصل کنید که فایل ها مشکلی ندارند می توانید از آنتی ویروس ثانویه ای روی سیستم استفاده کنید.

در این باره تا کنون چه تجربه ای داشته اید؟ دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید و این مطلب را روی شبکه های اجتماعی نشر دهید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. بسیار بسیار متشکرم از این راهنمایی که در اینجا نوشتید. من دقیقا با مشکل عدم دانلود فایل مواجه بودم که با راهنمایی این مقاله، مشکل من حل شد. درود بر شما

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *