شیوه فعال کردن حالت تاریک Dark Mode اینستاگرام

شیوه فعال کردن حالت تاریک Dark Mode اینستاگرام
  • 1397/11/29
  • زهرا معبودی
  • 0

وقتی که اینستاگرام را در حالت معمولی باز می کنید تا از فیلم ها و عکس های سایر صفحات دیدن کنید، آن را در حالتی مشاهده می کنید که دارای تم و لایه سفید رنگ است. این حالت می تواند هشیاری شما را بیشتر کند اما اگر اینستاگرام باز باشید قطعا ساعت ها قرار است هر روز سرتان توی گوشی و چشمتان روی این شبکه سفید رنگ باشد. به همین خاطر دیر یا زود چشمتان شما را اذیت خواهد کرد.

برای این که بخواهید از این خستگی و استرس چشم جلوگیری کنید راه حل ساده ای برای دارندگان آیفون داریم که می تواند حالت تاریک اینستاگرام را برایشان فعال کند البته تنها یک شرط دارد و آن هم این که، باید گوشی شان را جیلبریک کرده باشند.

ویژگی خاص و داخلی آیفون با نام “Smart Invert“، که از iOS 11 تا کنون همراه با آیفون است، این قابلیت را فراهم می کند که کاربر بتواند به سادگی، گوشی را به مود تاریک و رنگ معکوس ببرد.

با این قابلیت، عکس ها و فیلم ها رنگ و طرح خود را ثابت نگه می دارند. این ویژگی موجب می شد که در گذشته برای این قابلیت یک عیب محسوب شود اما وقتی صحبت از اینستاگرام می شود، این ویژگی یک مزیت به شمار می آید.

فعال کردن حالت تاریک اینستاگرام

Smart Invert می تواند اینستاگرام شما را به حالتی ببرد که حسابی چشمتان به آن نیاز دارد و آرامش را برایش به ارمغان می آورد. همچنین دارای مزایای دیگری است که از بحث در اینجا خارج است ( اگر تمایل دارید این مزیت ها را بدانید به دنبال مقالاتی پیرامون مزیت حالت تاریک موبایل بر سبک زندگی و چشم و خواب باشید )

ابزار فعال کردن حالت تاریک اینستاگرام

برای فعال کردن حالت تاریک اینستاگرام نیاز به یک اپلیکیشن داریم که IGDarkMode نام دارد و توسط فردی توسعه دهنده و برنامه نویس موبایل به نام  Chloe Kuznetsov, طراحی شده است. این برنامه کمک می کند که شما بتوانید به راحتی آن را نصب کنید و از حالت تاریک لذت ببرید.

 

شیوه فعال کردن حالت تاریک اینستاگرام

برای فعال کردن حالت تاریک اینستاگرام نیاز داریم تا ابتدا اپلیکیشن را نصب کنیم و بعد تغییراتی روی گوشی ایجاد کنیم. بنابراین گام به گام با گویا آی تی پیش بروید:

 

گام اول:  ابتدا IGDarkMode را نصب کنید

خب برای شروع گوشی آیفون خود را بردارید و Cydia  را باز کنید. در ادامه به سمت راست و پایین گوشی نگاه کنید و روی آیکون ذره بین مانند کلیک کنید تا بتوانید کمی سرچ کنید.

در بخش جستجو عبارت igdarkmode را بنویسید و بعد از نمایش روی آن ضربه بزنید تا بتوانید آن را فراخوانی کنید.

فعال کردن حالت تاریک اینستاگرام
جستجوی توییک حالت تاریک اینستاگرام در آیفون

وقتی در نتایج جستجو IGDarkMode را مشاهده کردید روی آن ضربه بزنید تا به صفحه مربوط به اطلاعات آن وارد شوید. در ادامه کافی است که در بالا و سمت راست روی Modify کلیک کنید. در ادامه نیز Install را بزنید تا عملیات نصب این توییک شروع شود.

نصب IGDarkMode برای فعال کردن حالت تاریک اینستاگرام

در نهایت در بالای صفحه روی Confirm کلیک کنید. با این کار این توییک روی گوشی آیفون شما دانلود می شود و در دسترس قرار می گیرد. در نهایت روی Restart SpringBoard” کلیک کنید تا گوشی راه اندازی شود و برنامه به عملکرد نهایی خود برسد.

نصب IGDarkMode برای فعال کردن حالت تاریک اینستاگرام

گام دوم: IGDarkMode را فعال کنید

بعد از این که ریستارت صورت گرفت، لازم است که شما تنظیمات لازم برای تاریک کردن اینستاگرام یا مرسوم تر، فعال کردن حالت تاریک اینستاگرام انجام دهید. برای این کار، به تنظیمات موبایل خود بروید و از میان منو ها و آپشن ها IGDarkMode را انتخاب کنید. در مقابل این اپلیکیشن یک اسلاید Enabled قرار دارد که باید آن را بکشید تا فعال شود.

بعد از فعال کردن، به هوم اسکرین بروید.

فعال کردن حالت تاریک اینستاگرام
شیوه فعال کردن حالت تاریک اینستاگرم برای گوشی های جیلبریک شده آیفون

گام سوم: حالا از حالت تاریک اینستاگرام لذت ببرید

بعد از این که توانستید این قابلیت را فعال کنید، می توانید به اینستاگرام بروید و مشاهده کنید که همه چیز مشکی است بجز عکس ها و فیلم ها. هر چند این گونه اینستاگرام مشکی پوش می شود اما چشم شما این حالت را خیلی دوست خواهد داشت چرا که تا حد زیادی نور آبی و سفید از آن حذف شده است و این یعنی استرس و خستگی برای چشم وجود نخواهد داشت.

فعال کردن حالت تاریک اینستاگرام
مشاهده و مقایسه حالت تاریک اینستاگرام برای آیفون، با حالت معمولی اینستاگرام

وقتی که حالت تاریک را از طریق اپلیکیشن فعال می کنید، به طور اتوماتیک روی اینستاگرام اعمال می شود اما هیچ گونه خللی در دیدن عکس ها و سایر محتوا ها ایجاد نمی کند. نکته دیگر این که مخصوصا برای چت کردن از این حالت استفاده کنید چرا که تمرکز چشم حسابی بر صفحه ای سفید است که می تواند بسیار مضر باشد.

فعال کردن حالت تاریک اینستاگرام
مشاهده نمای مختلف از صفحات اینستاگرام برای زمانی که حالت تاریک اینستاگرام فعال است. همانطور که مشاهده می کنید هیچ گونه محدودیتی در کاربری ایجاد نمی شود

توصیه اکید داریم که تحت هر شرایطی حتما از این حالت استفاده کنید چرا که سلامتی چشم شما خیلی مهم است.

آیا در رابطه با این ترفند اینستاگرام سوالی دارید؟

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *