چطور بازی های PS4 را روی آیفون و آی‌پد اجرا کنیم؟

چطور بازی های PS4 را روی آیفون و آی‌پد اجرا کنیم؟
  • 1397/12/22
  • زهرا معبودی
  • 0

اگر از گیمر های حرفه ای هستید حتما می دانید که امکان اجرای  PlayStation 4 بر روی دیوایس های اندرویدی فراهم است. با این حساب، سونی اخیرا اقدام به شیوه ای کرده که بازی  PlayStation 4 بر روی دیوایس های iOS نیز قابل اجرا باشد. این کار توسط یک اپلیکیشن صورت می گیرد که کار اجرای PS4 روی آیفون و آی پد را شدنی کرده است.

PS4 Remote Play چیست؟

همانطور که از معنی این نام می توان حدس زد، PS4 Remote Play روشی برای اجرای بازی های PlayStation 4 بر روی سایر دیوایس ها به طور دورادور می باشد. این کار خوشبختانه تا کنون برای مک، ویندوز و اندروید انجام شده است. اما در انتهای هفته گذشته شیوه اجرای این بازی ها روی iOS  نیز فراهم شده است.

اگر می خواهید شیوه اجرای PS4 بر روی ویندوز و مک بیاموزید، می توانید اینجا را کلیک کنید. همچنین اگر می خواهید این آموزش را برای اندروید یاد بگیرید اینجا را کلیک کنید.

اما برای IOS کافی است همین مقاله را تا انتها بخوانید.

تنظیمات Remote Play بر روی آیفون و آی پد

در ابتدای کار نیاز است که اپلیکیشن  PS4 Remote Play را بر روی idevice خود نصب کنید. دقت کنید که در سراسر این مقاله منظور از idevice گوشی آیفون یا آی پد شما است. ( دیوایس های اپلی را idevice  می نامند. ) به منظور دانلود و نصب این اپلیکیشن، اینجا را کلیک کنید.

این نرم افزار بر روی آیفون و آی پد تست شده و به درستی کار می کند تنها چیزی که باید به آن توجه داشته باشید این است که هم دیوایس های شما و هم ps4 تان باید متصل به شبکه Wi-Fi باشند ( در یک شبکه ).

وقتی که اپلیکیشن را نصب کردید، PlayStation 4 خود را روشن کنید و مطمئن شوید که Remote Play فعال است. در بالای منوی Settings، یک آیکون چمدان مانند مشاهده می کنید.

اجرای ps4 بر روی آیفون و آی پد

با کلیک بر این گزینه لیستی باز می شود. این لیست را به پایین اسکرول کنید تا به عبارت Remote Play Connection Settings برسید. روی این گزینه کلیک کنید

اجرای ps4 بر روی آیفون و آی پد

وقتی که روی این گزینه کلیک می کنید زیر منو های آن در یک صفحه جدید نمایش داده می شود. در ابتدای صفحه Enable Remote Play را مشاهده می کنید که با تیک گذاشتن در مقابل آن تایید می کنیم که این قابلیت فعال است.

اجرای ps4 بر روی آیفون و آی پد

بعد از این به سمت idevice خود بروید و از آن جا  PS4 Remote Play را اجرا کنید. به محض این که این اپلیکیشن را اجرا کنید یک صفحه مشابه با آن چه قبلا دیده اید باز می شود. یک دکمه start در پایین صفحه نمایش داده شده است:

اجرای ps4 بر روی آیفون و آی پد

با کلیک کردن روی این دکمه، وارد بخش تنظیمات اکانت سونی تان می شوید. اطلاعات کاربری تان را وارد کنید و در نهایت sign in شوید.

اجرای ps4 بر روی آیفون و آی پد

وقتی که اطلاعات اکانت را به درستی وارد کنید اپلیکیشن به طور اتوماتیک به دنبال  PlayStation در اطراف خود خواهد گشت.

اجرای ps4 بر روی آیفون و آی پد

در این حالت مطابق تجربه ای که من داشتم، ممکن است که ps4 برای اتصال مشاهده نشود و این اتصال برقرار نشود. بهترین کاری که می توانید کنید این است که به ps4 خود بروید و از طریق گزینه Add Device تحت تنظیمات  Remote Play Connection خودتان اقدام به اتصال کنید. در این حالت یک کد نمایش داده می شود.

اجرای ps4 بر روی آیفون و آی پد

حالا به iDevice خود برگردید و روی Register Manually کلیک کنید و کد را وارد کنید.

اجرای ps4 بر روی آیفون و آی پد

پس از این که تنظیمات را به درستی انجام دادید باید بتوانید  Remote Play را هر جا که هستید یک بار اجرا کنید و این کار باید به درستی صورت بگیرد.

در قسمت تنظیمات که در سمت راست و بالا قرار دارد می توانید نرخ فریم و کیفیت ویدیو ها را تنظیم کنید تا در اجرای بازی دچار مشکل نشوید.

آیا در رابطه با این موضوع سوالی دارید؟

منبع

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *