چطور طول عمر باتری گوشی گلکسی S10 را به حداکثر برسانیم؟

چطور طول عمر باتری گوشی گلکسی S10 را به حداکثر برسانیم؟
  • 1398/1/18
  • زهرا معبودی
  • 0

اگر به تازگی یکی از مدل های گوشی گلکسی S10 خریداری کرده اید، قطعا طول عمر باتری آن و وضعیت ماندگاری شارژ آن، چنگی به دلتان نزده است. از طرفی این معضل در ورژن های Exynos بیشتر احساس می شود.

برای یاد آوری، مدل های مختلف گوشی گلکسی S10 شامل موارد زیر می شوند:

  1. گلگسی S10 پلاس
  2. گلکسی S10E
  3. گلکسی S10 5G

در این دسته از گوشی ها که با ورژن Exynos ارائه شده اند باگی وجود دارد که عملکرد خوبی از باتری به نمایش نمی گذارد. از طرفی سامسونگ در اندروید ۹ یک سری ویژگی ها را غیر فعال کرده که به طور اتوماتیک به طول عمر باتری را کمتر کرده است.

حالا در این مقاله من تصمیم دارم به شیوه هایی بپردازم که شما از طریق آن گام به گام بتوانید موفق به افزایش طول عمر باتری گلکسی S10 شوید. با ما همراه باشید

آموزش و شیوه های افزایش طول عمر باتری گلکسی S10

 

یکی از حالت های power saving را مورد استفاده قرار دهید

اگر شما از آن دسته کاربرانی هستید که علاقه ای به دیدن فیلم، و یا بازی های سه بعدی ندارید، ممکن است با چک کردن حالت های مختلف  power  و تنظیمات آن عمر باتری خود را افزایش دهید. حالت های مختلف  power در رابط کاربری One ، به خوبی قابل تشخیص و تنظیم است.

به منظور دسترسی به این تنظیمات ابتدا به بخش Settings بروید

در ادامه آپشنی مشاهده می کنید که نام آن تقریبا جدید است! یعنی Device Care. پس روی آن ضربه بزنید تا زیر منو ها آشکار شوند.

در لیستی که نمایش داده می شود، Battery به چشم می خورد. روی آن ضربه بزنید تا از میان زیر منوهای نمایش داده شده گزینه  Power Mode را ببینید و بتوانید آن را انتخاب کنید.

 

انتخاب حالت High performance برای افزایش طول عمر باتری

در این قسمت لیستی از حالت های پاور را می توانید مشاهده کنید. قدرتمند ترین حالت High performance است که انتخاب آن می تواند معجزه ای در گوشی تان رخ بدهد، بدین صورت با انتخاب این گزینه، بیشترین زمانی که یک باتری را در اختیار خواهید داشت را فعال خواهید کرد. اما اگر بخواهید از تمام قدرت گوشی تان استفاده کنید انتخاب گزینه های بعدی نیز می تواند مفید باشد.

 

انتخاب Optimized برای افزایش طول عمر باتری گلکسی s10

در میان گزینه های بعدی Optimized قرار دارد که این گزینه بیشترین حالت بالانس و تعادل بین عملکرد و باتری را به نمایش خواهد گذاشت.

افزایش طول عمر باتری گلکسی s10
برای ورود به این محل، از مسیر Settings > Device Care > Battery > Power Mode استفاده کنید

با انتخاب حالت Medium وضعیت ذخیره سازی باتری چگونه خواهد بود؟

اگر نوع استفاده شما از گوشی به گونه ای است که بیشتر وقتتان را روی نمایشگر می گذرانید، به عبارتی، نمایشگر بیشترین میزان استفاده را دارد، انتخاب Medium بهترین گزینه است. با انتخاب این آپشن،

  1. عملکرد پردازنده حدود ۷۰ درصد محدود می شود.
  2. مایشگر  AOD را خاموش می کند.
  3. برنامه های پس زمینه متوقف می شوند
  4. نور گوشی کمتر می شود

وقتی که میزان باتری گوشی شما به ۱۵ درصد می رسد، حتی اگر تنظیمات روی “Optimized” یا “High performance ” انجام شده باشد، به حالت Medium  تغییر وضعیت پیدا می کند. این بدین معنی است که، نهایت صرفه جویی در انرژی بین این سه آپشن در حالت Medium  ارائه می شود.

 

چه زمانی از  Maximum power saving استفاده کنیم؟

گزینه بعدی Maximum power saving, است که با انتخاب این گزینه، یک سری از عملکرد های اساسی گوشی متوقف می شود تا گوشی بتواند بیشترین طول عمر باتری را از خود نمایش دهد. در حقیقت در شرایط اضطراری که باید به هر صورت که شده، گوشی تان روشن باشد، این گزینه را انتخاب کنید.

 

استفاده از قابلیت اختصاصی ذخیره ساز باتری سامسونگ به نام Adaptive power saving

در نهایت آپشنی به نام Adaptive power saving وجود دارد که به شما کمک می کند نهایت صرفه جویی در مصرف باتری را داشته باشید. این ویژگی که اختصاص به خود سامسونگ دارد، دارای قابلیت عالی است و باید حداقل یک بار هم که شده آن را تست کنید تا ببینید وضعیت باتری تان چطور تغییر می کند.

 

 (AOD) را غیر فعال کنید

AOD در حقیقت مخفف عبارت Always On Display است. فعال بودن  Always On Display یک امکان مناسب برای گوشی های گلکسی اس ۱۰ است چرا که همانطور که تا کنون متوجه شده اید، سامسونگ قابلیت فلش نوتیفی را از گوشی های جدید خود برداشته است. با فعال بودن این قابلیت هیچ نوتیفی را از دست نخواهید داد.

در قسمت تنظیمات AOD یک آپشن وجود دارد به نام Tap to show، که اگر این ویژگی فعال باشد، ممکن است در زمان هایی که واقعا قصد استفاده ا آن را ندارید، نمایشگر گوشی روشن شود و دستوراتی روی گوشی ارائه شود، که کاملا ناخواسته است. ( مثلا تصور کنید که گوشی تان در جیب تان است، و با یک ضربه یا لمس کوتاه گوشی ( به طور نا خود آگاه )، صفحه نمایش روشن شود و تماسی جایی گرفته شود یا … )

هر چند روشن بودن نمایشگر می تواند جایگزین خوبی برای فقدان چراغ ال ای دی نوتیفی باشد اما حسابی از عمر باتری تان خواهد کاست.

افزایش طول عمر باتری گلکسی s10
به منظور شخصی سازی تنظیمات نمایشگر گوشی مخصوصا در حالت قفل به مسیر Settings > Lock Screen > Always On Display بروید.

برای مبارزه با این مساله خوب است که به طور کلی AOD را غیرفعال کنید یا حداقل تنظیماتی در آن اعمال کنید که مصرف باتری، معقولانه تر باشد. مثلا می توانید میزان نور نمایشگر را تنظیم کنید. یا با انتخاب گزینه Auto brightness کاری کنید که میزان روشنایی و شفافیت نمایشگر به طور اتوماتیک و طبق نور محیط تنظیم شود. همچنین شما می توانید قابلیت Tap to show را روشن نگه دارید، اما باید ریسک استفاده از آن را نیز بپذیرید.

برای این که تنظیمات لازم را روی این بخش داشته باشید، به تنظیمات بروید و بعد Lock Screen را انتخاب کنید. در صفحه ای که نمایش داده می شود آپشنی وجود دارد به نام Always On Display که می تواند به شما کمک کند تنظیمات لازم را اعمال کنید.

 

غیرفعال کردن قابلیت های Double tap to wake up و Lift to wake

در صورتی که قابلیت Double tap to wake up روی گوشی شما فعال باشد، به راحتی می توانید با دوبار ضربه زدن روی نمایشگر گوشی آن را روشن کنید اما این قابلیت به همان دلایلی که گفتیم ریسک دارد و ممکن است موجب استفاده نابهنگام شود و دردسر ایجاد کند.

افزایش طول عمر باتری گلکسی s10
برای غیرفعال سازی آپشن های باتری خور، به مسیر Settings > Advanced features > Motions and gestures
بروید و مطابق دستورالعمل های زیر، آپشن های مورد نظر را خاموش کنید

از طرفی قابلیت Lift to wake نیز به طور مشابه با بلند کردن گوشی موجب روشن شدن آن می شود. این ویژگی نیز دقیقا مثل حالت قبل ریسک پذیر است اما نکته جالبی که در مورد این دو ویژگی وجود دارد این است که افرادی که این دو قابلیت را خاموش می کنند به طور عجیبی متوجه می شوند که طول عمر باتری شان افزایش پیدا می کند.

هر چند در عمل، ممکن است فکر کنید که فعال کردن این دو ویژگی هیچ گونه مصرف باتری در پیش نخواهد داشت اما عملکرد های داخلی و پس زمینه این نرم افزارها حسابی باتری خور است. پس این دو آپشن را خاموش کنید. به منظور غیرفعال کردن این دو المان، ابتدا به تنظیمات گوشی بروید و از آن جا به Advanced features  بروید و در ادامه، Motions and gestures را انتخاب کنید.

 

با اپلیکیشن های باتری خور، مقابله کنید

این بخش حاوی نکته جدیدی نیست بلکه در سال های قبل نیز اگر طول عمر باتری برای تان مساله بوده بارها به این موضوع اشاره کرده ایم. همیشه اپلیکیشن ها برای کار کردن میزانی از باتری را مصرف خواهند کرد اما برخی از این اپلیکیشن ها، مصرف بیشتری از باتری را گزارش می کنند. خوشبختانه شما می توانید اپ های خوش خوراک از نظر باتری خوری را تشخیص دهید.

بدین منظور به مسیر تنظیمات رفته و از آن جا گزینه Device Care را انتخاب کرده و بعد Battery  را انتخاب کنید. در این قسمت لیستی از اپلیکیشن هایی نمایش داده می شود که از باتری گوشی تان تغذیه می کنند.

برای این که اطلاعات بیشتری کسب کنید در قسمت بالا روی گزینه Battery usage کلیک کنید. در این قسمت اطلاعات بیشتری از آخرین شارژ کامل گوشی تان و میزان مصرف باتری نمایش داده می شود. معمولا این ویژگی را در سایر پلتفرم ها به صورت نمودار بارها مشاهده کرده اید و دیده اید که در چه ساعاتی میزان مصرف باتری حداکثر بوده و چه زمانی به حداقل رسیده است. یک کاربر که به وضعیت استفاده خود از گوشی اشراف دارد می داند که در زمان نمایش داده شده برای حداکثر مصرف باتری، در حال استفاده از چه برنامه هایی بوده است. طبیعی است که با یک بررسی کوچک، می توان این اپ ها را شناسایی کرد و آن ها را غیرفعال کرد.

افزایش طول عمر باتری گلکسی s10
ettings > Device Care > Battery

غیرفعال کردن اپلیکیشن هایی که در پس زمینه کار می کنند

معمولا بیشترین مصرف باتری برای افرادی که کار خاصی با گوشی خود نمی کنند، بخاطر اپلیکیشن هایی است که در پس زمینه فعال هستند. برای حل این مساله باید آپشن Allow background activity را پیدا کنید و آن را خاموش کنید ( تاگل مقابل آن را بکشید )

اگر با انجام تغییرات بالا کماکان اوضاع مصرف باتری، نظرتان را جلب نکرده، می توانید برای یک اقدام ضربتی تر! دوباره به مسیر Battery Care> Battery  بروید. در این صفحه که قرار گرفتید، بر روی سه نقطه آپشن تنظیماتی که در بالا و سمت راست قرار دارد ضربه بزنید و Settings را انتخاب کنید.

در ادامه به بخش Sleeping apps بروید.

در ادامه گزینه Add را بزنید. با این کار می توانید اپلیکیشن هایی را که در پس زمینه فعال هستند را به این قسمت اضافه کنید. با انجام این کار، تمام عملکرد هایی که این برنامه ها در پس زمینه داشته اند حذف می شوند. مثلا استفاده از دیتاهای سایر اپ ها توسط این برنامه ها غیر فعال خواهد شد. حتی با در دسترس قرار گرفتن نسخه بروز شده از این اپ ها، باز هم امکان بروز رسانی آن ها وجود نخواهد داشت. متعاقبا، هیچ گونه نوتیفی دریافتی بر روی این اپ ها به شما نمایش داده نخواهد شد.

آن چه در این آموزش به شما ارائه شد نهایت تلاشی است که به شما کمک می کند عمر باتری گوشی گلکسی S10 خود را افزایش دهید. آیا شما راهکار مفیدی دارید؟ در بخش نظرات آن را بنویسید

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *