چطور برای گوگل کروم اندروید حالت تاریک Dark Mode را فعال کنم؟

چطور برای گوگل کروم اندروید حالت تاریک Dark Mode را فعال کنم؟
  • 1398/2/24
  • زهرا معبودی
  • 0

گوگل کروم هر چند مدت یک بار آپدیت می شود و هر بار شما را از یک مرورگر سنتی ابتدایی دور و دورتر می کند. با کمک این مرورگر می توانید هر بار چیزهای جدیدی را تجربه کنید. البته هر بار بروز رسانی ها می تواند روی کروم روی موبایل نیز تاثیر داشته باشد.

به هر حال می خواهیم شیوه فعال کردن حالت تاریک کروم اندروید را در این آموزش یاد بگیریم. برای این کار، لازم است که ابتدا مرورگر خود را آپدیت کنید. برای بروز رسانی می توانید به یکی از مارکت های داخلی هم مراجعه کنید و نسخه آخر آن را دانلود و نصب کنید.

بعد از این که موفق به فعال کردن حالت تاریک کروم اندروید شدید شاید اصلا نخواهید آن را به حالت اولیه برگردانید.

 

فعال کردن حالت تاریک کروم اندروید

برای فعال کردن حالت تاریک کروم اندروید لازم است که ابتدا بروز رسانی را برای کروم انجام دهید. شیوه های مستقیم و غیر مستقیم برای بروز رسانی وجود دارد که در زیر به شما ابتدا یاد می دهم چطور این اپ را با گوشی تان بروز رسانی کنید

 

شیوه بروز رسانی گوگل کروم اندروید

برای بروز رسانی گوگل کروم اندروید یک روش مستقیم وجود دارد و آن هم رفتن به بخش تنظیمات گوشی هوشمند است. به بخش ستینگ بروید.

در قسمت تنظیمات مسیر Applications -> Application manager را دنبال کنید.

در این قسمت که مدیریت اپ ها است، Chrome را می بینید. روی آن ضربه بزنید.

در این قسمت می توانید ورژن گوگل کروم خود را مشاهده کنید که به طور نا محسوس در زیر آن نوشته شده است.

فعال کردن حالت تاریک کروم اندروید

اگر آن چه از ورژن مشاهده می کنید ورژن ۷۴ به بالا نیست، لازم است که به گوگل پلی مراجعه کنید و روی دکمه بروز رسانی کلیک کنید تا عملیات به درستی انجام شود. برای این مورد، در گوگل پلی روی آیکون همبرگر ( چند خط موازی )، کلیک کنید و My apps & games را انتخاب کنید و بعد به تب بروزرسانی بروید.

 

برای فعال کردن حالت تاریک در گوگل کروم اندروید، بعد از این که آن را بروز رسانی کردید وارد کروم شوید، و به مسیر chrome://flags بروید. این آدرس را در آدرس بار بنویسید و بعد اینتر را بزنید تا وارد فلگ های کروم شوید.

همانطور که می دانید در این صفحه یک قسمت جستجو قرار دارد. در این قسمت عبارت chrome UI dark mode را بنویسید و بعد که جستجو انجام شد آن را بار نگ زرد به صورت هایلایت شده مشاهده می کنید.

فعال کردن حالت تاریک کروم اندروید

وقتی که این فلگ را مشاهده می کنید در زیر آن دکمه آبی رنگی واقع شده که اگر روی آن لمس کنید، سه گزینه ( در عکس بالا سمت راست ) نمایش داده می شود. باید این آپشن را enable کنید.

تا به اینجا هنوز همه چیز تمام نشده. برای این که حالت تاریک کروم اندروید را فعال کنید حالا باز باید این مرورگر را باز کنید و از آیکون سه نقطه در سمت راست و بالا، Settings را انتخاب کنید. دقت کنید که این بار لازم نیست چیزی بنویسید.

اگر برای اولین بار است که این کار را می کنید Dark Mode را می بینید و باید تاگل مقابل آن را بزنید. اگر این آیکون را نمی بینید، باید از این قسمت خارج شوید و انقدر کروم را باز و بسته کنید و به بخش تنظیمات بیایید تا بتوانید آن را مشاهده کنید. گاهی با ریستارت کردن گوشی هم می توانید شانس خود را امتحان کنید.

معمولا اگر ۴ بار این کار را انجام دهید Dark Mode نمایش داده می شود.

فعال کردن حالت تاریک کروم اندروید

البته هر چند که این قابلیت عالی به نظر می رسد بعید نیست که در استفاده های مکرر سرو کله باگ ها پیدا نشوند و کار شما را با اختلال روبرو کنند.

به هر حال اگر روزی روزگاری خواستید  حالت تاریک کروم اندروید را غیرفعال کنید می توانید دوباره به بخش فلگ ها بروید و دکمه آبی رنگ را به unable تبدیل کنید و تمام!

پیش از این در مورد فلگ های گوگل کروم و معرفی ۱۲ فلگ معروف و کاربردی آن صحبت کرده بودیم که می توانید آن را از اینجا مطالعه کنید.

منبع 

 

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *