۵ افزونه برای افزایش قابلیت های کار کردن با واتس اپ

۵ افزونه برای افزایش قابلیت های کار کردن با واتس اپ
  • 1398/6/30
  • زهرا معبودی
  • 0

WhatsApp یک برنامه پیام رسانی اجتماعی رایگان است ( البته تا چند سال پیش رایگان نبود و ما ایرانی ها به روش خودمان ممنوعیت ها و محدودیت ها را دور می زدیم ) که متعلق به فیس بوک است و به شما امکان می دهد پیام های متنی ، تصاویر ، نقشه ها ، اسناد ، تماس های صوتی و تصویری و پیام های صوتی ضبط شده ارسال کنید.

در حال حاضر بیش از ۱ میلیارد نفر در سراسر جهان هر روز از آن استفاده می کنند تا در تماس باشند چرا که استفاده از پیام رسان اجتماعی واتس اپ کاملاً رایگان و نامحدود است و بسیار کارآمد نیز هست. از جمله قابلیت های این اپلیکیشن می توان به  امکانات فردی و گروهی ، پیام رسانی متنی گروهی ، رمزگذاری پایا پای (با نسخه های پشتیبانی شده) و سازگاری آن با اکثر تلفن های هوشمند است. البته امکانات آن نظیر تماس صوتی و تصویری نیز اهمیت آن را دو چندان کرده است.

به همان اندازه که به نظر می رسد واتس اپ مفید است و کارایی دارد ، هنوز هم می تواند عملکرد بهتری از آن انتظار داشته باشد. علاوه بر آپدیت هایی که گهگاه روی آن صورت می کنید، برنامه ها و افزونه هایی وجود دارد که می توانید به برنامه واتس اپ خود اضافه کنید و کارهای بیشتری از ارسال پیام های خود انجام دهید.

در این مقاله ۵ تا از بهترین افزونه ها و اپلیکیشن هایی را معرفی می کنیم که شما به کمک آن می توانید قابلیت این نرم افزار را افزایش دهید و از بودن با آن بیشتر لذت ببرید.

 

پاسخگوی خود کار در واتس اپ

AutoResponde در واقع ابزاری است که به کمک آن می توانید یک دستیار مجازی برای خودتان درست کنید. به کمک این اپلیکیشن که به راحتی از طریق گوگل پلی قابل دانلود است، می توانید برای مخاطبین خود، پاسخ هایی آماده کنید تا به تناسب نیازشان به آن ها پاسخ دهید.

وقتی که AutoResponde را دانلود و نصب کردید، باید نسخه بیزینسی واتس اپ داشته باشید. در ادامه می وتوانید پرسش و پاسخ هایی را تنظیم کنید و مخاطب را با آن ها هدایت کنید.

نرم افزار مورد نظر رایگان است و شما می توانید از این فرصت برای بهینه سازی کارها استفاده کنید. برای مثال، وقتی سرتان شلوغ است و وقت ندارید به کاربران جواب دهید، می توانید به راحتی، با تنظیم سوالات و پاسخ ها درست مثل یک ربات همکار، از آن کار بکشید.

پاسخگوی خود کار در واتس اپ

امکانات اپلیکیشن پاسخ خودکار در واتس اپ

اگر می خواهید پاسخ ها را برنامه ریزی کنید ، می توانید از برنامه ریز خودکار استفاده کنید و حتی بر اساس زمانی که می خواهید پیام ارسال شود ، تأخیرها را اضافه کنید.

نکته دیگر این است که، شما می توانید این تنظیمات را برای مخاطبین کنونی، مخاطبین جدید و شماره های ناشناس، و حتی در گروه ها این ترفند ها را بکار ببرید.

اگر از WA Business برای مشاغل کوچک خود استفاده می کنید ، این ربات چت می تواند به عنوان یک همکار شخصی عمل کند.

نکته منفی در رابطه با این اپلیکیشن این است که شما نمی توانید تصاویر ، برچسب ها ، فیلم ها یا سایر پرونده های رسانه ای را با آن ارسال کنید. همچنین با نسخه های WhatsApp Web و نسخه تبلت واتس اپ نیز کار نمی کند. با این حال ، این برنامه هنوز در بتا است و قولهایی درباره ویژگی های جدید در آن به ما داده اند. از جمله بهبود هایی ک هبرای این اپلیکیشن انتظار می کشیم، می توان به فرمت دهی فونت ها و ویجت ها اشاره کرد

اگر متوجه شدید که این افزونه روی اپلیکیشن واتس اپ شما کار نمی کند، همین حالا واتس اپ را آپدیت کنید.

برای دانلود AutoResponde برای واتس اپ از گوگل پلی کلیک کنید

 

تبدیل صدا به تکست و متن در واتس اپ

Transcriber for WhatsApp اپلیکیشنی است که هدف ساخت آن، تبدیل صدا و وویس ها در واتس اپ به متن است. اگر شما با باز کردن وویس ها در موقعیت های مختلف مشکل دارید این برنامه به شما کمک می کند بدون محدودیت وویس ها را باز کنید و آن ها را به تکست تبدیل کنید و نسبت به پیام ها ریکشن مناسب داشته باشید.

تبدیل صدا به تکست و متن در واتس اپ

روش استفاده از Transcriber برای واتس اپ

برای استفاده از مبدل وویس به متن در واتس اپ، کافی است این اپلیکیشن را از پایین همین بخش از مقاله، دانلود و نصب کنید. بعد از نصب به سراغ وویس مورد نظر بروید و روی آن ضربه بزنید و آیکون اشتراک گذاری را انتخاب کنید و بعد روی Transcriber  کلیک کنید.

به محض این که این کار را انجام دادید، می توانید محتوای مورد نظر را ببینید ( در همان صفحه )

 

زبان های قابل پشتیبانی در این افزونه واتس اپ

البته باید کمی بتوانید، ترجمه های صوتی به متنی را خودتان، تنظیم و نگارش کنید چرا که به درستی شاید ترجمه ها صورت نگیرد. در عین حال با این که در حال حاضر فقط زبان های انگلیسی و ایتالیایی را پشتیبانی می کند، احتمال می رود به زودی، زبان های قابل پشتیبانی از این برنامه افزایش یابند.

شما می توانید زبان مورد نظر را انتخاب کنید و بعد تبدیل وویس به تکست را مشاهده کنید.

این آپشن برای افراد ناشنوا یک گزینه عالی به شمار می آید.

برای دانلود این نرم افزار کلیک کنید

 

خواندن پیام ها بدون دو تیک آبی برای مخاطب در واتس اپ وب

اگر از WhatsApp Web استفاده می کنید، این افزونه گوگل کروم به شما کمک می کند تا بتوانید چت هایتان را تحت کنترل خود داشته باشید.

خواندن پیام ها بدون دو تیک آبی برای مخاطب در واتس اپ وب

بعد از این که این افزونه را نصب کردید روی نوار ابزار آیکون WAToolkit  را مشاهده خواهید کرد. این افزونه به شما کمک می کند که بتوانید به سادگی، پیام های خوانده شده از پیام های خوانده نشده را از هم جدا شده ببینید.

این ویژگی کمک می کند که شما پیام های کاربران را بدون این که برای آن ها دو تیک آبی Seen نمایش داده شود بخوانید. علاوه بر این با کمک این افزونه می توانید اتصال های وب را با کمک رنگ نارنجی مطلع شوید.

برای دانلود این افزونه کلیک کنید

 

یک ویکی پدیای ساده برای واتس اپ

حتما شما هم گاهی در گروه های واتس اپ یا در صحبت کردن با مخاطبین خود به کلمات و عبارت هایی برخورد می کنید که معنی آن ها را نمی دانید. WikiBot برنامه ای است که به عنوان یک ویکی پدیای ساده روی واتس اپ شما عمل می کند. در حقیقت این برنامه کمک می کند که بتوانید، یک دایره المعارف کوچک داشته باشید و به جستجوی معانی و مفهوم عبارت ها بگردید.

یک ویکی پدیای ساده برای واتس اپ 

شیوه استفاده از WikiBot واتس اپ

برای استفاده از WikiBot ، نیازی به نصب هیچ گونه اپلیکیشنی ندارید. کافی است در مخاطبین خود، شماره منتسب به WikiBot  را ذخیره کنید. بعد از این هشداری نمایش داده می شود مبنی بر تایید این که شما عضو این سرویس شده اید، و بعد هم شیوه خروج از سرویس را هم نمایش می دهد.

بعد کلمه و عبارت مورد نظر خود را مثل یک پیام برای این مخاطب ارسال کنید. بعد از این می توانید پاسخ را به درستی دریافت کنید. بدین صورت شما یک مخاطب همیشه آگاه دارید که نیاز شما را به گوگل کردن کاهش می دهد.

برای ورود به سیات WikiBot کلیک کنید

 

این استیکر ساز واتس اپ را تست کنید

اگر می خواهید پیام های خود را شخصی تر کنید و از اموجی ها و استیکرهای عام خودداری کنید، می توانید از پک استیکرساز واتس اپ استفاده کنید.

این اپلیکیشن به شما این اجازه را می دهد که عکس های خود را از گالری به آن فراخوانی کنید و استیکر های مناسب برای واتس اپ بسازید.

 استیکر ساز واتس اپ

برای استفاده کافی است اپلیکیشن را دانلود و نصب کنید و بعد عکس های خود را فراخوانی کرده و استیکر بسازید و به نام خودتان آن ها را ذخیره کنید و به بخش استیکر ها بیفزایید.

برای دانلود استیکرساز کلیک کنید

 

آیا در این رابطه افزونه کاربردی خوبی می شناسید تا ما آن را به همراهان گویا آی تی معرفی کنیم؟ نام افزونه را در بخش نظرات به همراه عملکرد کلی آن بنویسید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *