چطور از گوگل مپ به صورت آفلاین استفاده کنیم

چطور از گوگل مپ به صورت آفلاین استفاده کنیم
  • 1398/7/21
  • زهرا معبودی
  • 2

دلایل زیادی وجود دارد که شما هم اکنون در حال مطالعه این مطلب هستید تا ترفندی پیدا کنید تا در جاده ها بدون نیاز به اینترنت بتوانید نقشه های دقیق را پیدا کنید. گاهی در برخی جاده ها دسترسی به نت سریع و دقیق نیست! گاهی هزینه ها برای شما زیاد است و مواردی از این قبیل.

به هر حال این که گوگل قابلیت استفاده آفلاین از مپ را فراهم کرده برای ما بسیار ارزشمند است. در ادامه این مقاله به شما می گوییم که چطور از قابلیت گوگل مپ آفلاین استفاده کنید. اگر شما از جمله کاربران اندرویدی گوگل مپ هستید می توانید ترفند های نقشه گوگل برای اندروید را برای استفاده بهتر از این نرم افزار بین المللی یاد بگیرید.

 

مکانی را برای نقشه های آفلاین مشخص کنید

حتی با وجود Wi-Fi رایگان ، توصیه نمی کنیم حجم زیادی از داده های Google Maps را دانلود کنید. بی فایده است مگر اینکه فضای خالی زیادی را در تلفن یا کارت SD خود داشته باشید. تمام آنچه شما نیاز دارید یک نشانه بصری است که در اطراف آن چه که می خواهید تنظیم کنید.

برای این که مرجع خود را مشخص کنید باید یک نشان بصری در آن جا تنظیم کنید تا به راحتی بتوانید آن را بخاطر آورید. می توانید هر جایی را انتخاب کنید.  هتل ، خوابگاه یا رستوران. انتخاب خود را با نشانگر آیکون قرمز تنظیم کنید

مکانی را برای نقشه های آفلاین مشخص کنید

هنگامی که تصویری از منطقه را در ذهن خود نقاشی کردید ، صفحه کناریGoogle Maps را بکشید و روی “Offline maps” کلیک کنید.

نقشه گوگل آفلاین

زمانی که در صفحه offline maps هستید ، می توانید به طور خودکار نقشه را از “home” یا آدرس مشخصی بارگیری کنید. انتخاب دیگر انتخاب “select your own map ” است که ایده بهتری است.

نقشه آفلاین گوگل

دانلود نقشه برای استفاده آفلاین

در مرحله بعد می توانید منطقه اطراف مکان انتخابی خود را مشاهده کنید. برای افزایش ناحیه نقشه فقط باید  انکشت خود را روی صفحه بکشید یا بزرگنمایی کنید. پس از اتمام ، بر روی دکمه “download” کلیک کنید

دانلود نقشه برای استفاده آفلاین 

قبل از این که دانلود را انجام دهید اطلاعاتی تقریبی در مورد فضای مورد نظر، نظیر خیابان ها و جاده ها و مسیر ها به ذهن بسپارید.

هرچه “zoom out” کنید ، اندازه پرونده بزرگتر خواهد بود. همانطور که در صفحه زیر مشاهده می کنید ، حدود ۷۰ مگابایت است. طبق تجربه من ، هر چیزی در اندازه ۱۰ تا ۲۵ مایل (۱۶ تا ۴۰ کیلومتر) عملا فایل بزرگی خواهد بود.

دانلود نقشه برای استفاده آفلاین 

به زودی دانلود در پس زمینه شروع و ادامه خواهد یافت. یکی از ویژگی های برجسته نقشه های آفلاین گوگل این است که می توان آن را از طریق Wi-Fi به روز کرد ، بنابراین اگر تغییراتی در زمان واقعی برای نقشه ها وجود داشته باشد ، آنها را از دست نخواهید داد.

گاهی اوقات شما نشانه ای روی محل مورد نظر خود گذاشته اید و بعد از این که بعد از ۱ هفته دوباره به نت متصل می شوید متوجه می شوید نشانک تغییر کرده یا اطلاعاتی اضافه شده است. این بخاطر این موضوع است که سیستم گوگل، به محض اپدیت نقشه ها آن ها را روی آفلاین اپدیت میکند.

در حالی که پرونده نقشه ها در حال دانلود است ، می توانید تنظیمات ذخیره سازی را در “offline map settings” ویرایش کنید. می توانید داده ها را در کارت SD ذخیره کنید ، اما اگر در دستگاه خود محتویات را ذخیره کنید سریعتر به آن دسترسی پیدا می کنید است.

دانلود نقشه برای استفاده آفلاین 

علاوه بر این موارد می توانید به کمک بخش سه نقطه آپشن از این نرم افزار نقشه ها را به طور دستی هر چند مدت یک بار بروز رسانی کنید.

اگر بخواهید چند نقشه از چند مکان مختلف دانلود کنید و بعد نام آن ها را تغییر دهید می توانید از بخش RENAME استفاده کنید.

دانلود نقشه برای استفاده آفلاین 

وقتی که نقشه را دانلود کردید، یک تاریخ انقضا مشاهده خواهید کرد.

البته اگر شما نقشه ها را با وای فای به مرور اپدیت نکنید این نگرانی طبیعی است. پس سعی کنید هر چند مدت یک بار، نقشه را با وای فای اپدیت کنید و این تاریخ انقضا را مدام به تاخیر بیندازید.

 

روش استفاده از گوگل مپ به صورت آفلاین

بعد از این که نقشه مورد نظر را دانلود کردید، هر وقت که بخواهید می توانید به سادگی، آن را مورد استفاده قرار دهید.

تا زمانی که در شعاع تعریف شده قرار داشته باشید ، ناوبری صحیح دریافت خواهید کرد. تنها تفاوت  در گوگل مچ یک نماد “صاعقه” یا lightning است که نشان دهنده استفاده آفلاین است.

روش استفاده از گوگل مپ به صورت آفلاین
علامت صاعقه آفلاین را در بالا مشاهده می کنید. در حالت آفلاین به طور دقیق گفته می شود که دیتای ترافیکی وجود ندارد

نقشه آفلاین دانلود شده دارای داده های ترافیکی به صورت لایو نیست ، اما راهنمایی مسیر باید به درستی کاملاً کار کند.

 

نقشه گوگل دارای امکانات بی نظیری است که روز به روز بر این امکانات افزوده می شود. از جمله می توانید موفق به ردیابی گوشی از طریق گوگل مپ شوید. حتی کاربران آیفون نیز می توانند از نسخه مینی گوگل مپ در آیفون استفاده کنند.

امکان دیگری که گوگل مپ در اختیار شما قرار می دهد این است که می توانید موفق به پیدا کردن آی پی روی گوگل مپ شوید.

طرفی بسیاری از کاربران از نقشه گوگل توسط دسکتاپ بهره مند می شوند. به همین خاطر است که برخی افزونه های کروم برای گوگل مپ ساخته شده اند تا کارایی آن را افزایش دهند.

در حال حاضر جایگزین های زیادی برای گوگل مپ ارائه شده است که با یک سرچ دستی و ساده می توانید به آن ها دسترسی پیدا کنید اما اگر بتوانید با این نقشه گوگل همراه شوید مطمئن خواهید بود که بروز رسانی های آن هر بار شما را شگفت زده خواهد کرد.

آیا در این باره سوالی دارید؟

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید
تعداد دیدگاه ها : 2 دیدگاه
  1. در متن آمده که می‌توان از طریق گوگل مپ آی پی را پیدا کرد.چگونه این کار انجام می‌شود؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *