۶ مشکل رایج دانلود و نصب مک کاتالینا و روش حل آن ها

۶ مشکل رایج دانلود و نصب مک کاتالینا و روش حل آن ها
  • 1398/11/14
  • زهرا معبودی
  • 0

آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که مک کاتالینا را دانلود کرده اید اما بلد نیستید آن را نصب کنید؟ یا این که بعد از نصب موفق متوجه شده اید که برای شما به خوبی کار نمی کند؟ اخیراً اپل macOS Catalina را به عنوان جایگزینی برای macOS Mojave منتشر کرده است. اما این نسخه جدید و فناورانه گلی به سر خیلی ها نزده است! به نظر می رسد که این روزها اپ با بروز رسانی هایش، دردسر های بیشتری ایجاد می کند.

در ادامه سعی کرده ایم ۶ مورد از مشکلات بارز کاتالینا را کشف کنیم و در صدد حل آن ها باشیم.

 

حل مشکلات مربوط به دانلود مک کاتالینا

اطمینان حاصل کنید که قبل از دانلود کاتالینا، همه چیز را در مورد این نسخه از سیستم عامل می دانید. بعد از این که از نیازمندی ها و شرایط اطلاع کسب کردید به فروشگاه Mac App بروید و ترتیب دانلود کاتالینا را بدهید. شاید در طول دانلود و نصب با مسائلی مواجه شوید که پرتکرار ترین آن ها در این بخش آورده شده است:

 

مشاهده ارور  MacOS Catalina download has failed

MacOS Catalina download has failed به این معنی است که دانلود کاتالینا، با شکست مواجه شده است. این می تواند دو دلیل عمده داشته باشد:

  1. سرعت دانلود و شبکه وای فای شما ضعیف است
  2. مشکلی در سرورهای اپل بوجود آمده است

به تناسب این که مشکل واقعی از کجا است می توانید عملیات بهبود ارتباط و دانلود کاتالینا را اینگونه انجام دهید:

 

مودم وای فای را ریستارت کنید

برای شروع تعمیرات، ابتدا مودم خود را یک بار خاموش کنید و بعد از چند ثانیه آن را روشن کنید. معمولا این کار، موجب می شود که عمل دانلود به سرعت بیشتری صورت گیرد. اگر فکر می کنید ذاتا مودم شما مشکل دارد و از اینترنت با کیفیتی بهره مند نیستید، عملیات دانلود را در یک مرکز پرسرعت انجام دهید.

 

از کابل اترنت برای اتصال استفاده کنید

شبکه وای فای به دلیل تقسیم پهنای باند می تواند منبع محدودی در دسترس شما باشد. بنابراین وقتی که متوجه می شوید که نیاز دارید تا پرونده بزرگی را به قدرت بیشتری دانلود کنید، از کابل اترنت تان برای اتصال و دانلود استفاده کنید.

استفاده از کابل از وقفه جلوگیری می کند و همچنین سرعت دانلود را افزایش می بخشد.

 

حل مشکل The network connection was lost

The network connection was lost نیز خطایی است که در این حالت صادر می شود. یکی از دلایلی که ممکن است این پیام خطا را مشاهده کنید به دلیل خرابی در سرور Apple است.

حل مشکل The network connection was lost

برای بررسی اینکه آیا خطای بارگذاری واقعاً به دلیل خرابی سرور است یا نه، می توانید وضعیت لایو را در وب سایت Apple بررسی کنید. برای این کار اینجا را کلیک کنید. اگر واقعا مشکل از اپل باشد، چاره ای جز صبر کردن ندارید تا این که مشکل برطرف شود.

 

حل مشکل خطای Gateway timed out

در طول دانلود سیستم عامل مک کاتالینا، ممکن است متوجه شوید که چرخه دانلود روی چیزی شبیه به ۵۱۱٫۵MB باقی مانده است.

حل مشکل خطای Gateway timed out

این امر موجب می شود که این معضل با خطایی شبیه به  “bad gateway” یا “gateway timed out”  نمایش داده شود. برای حل این مشکل باید از حالت امن در مک استفاده کنید و مک را ریستارت کنید و عملیات دانلود را مجددا در این حالت امن انجام دهید.

 

مشکلات نصب MacOS Catalina

بعد از این که از سد مرحله سخت دانلود کاتالینا گذشتید، نوبت به نصب آن می رسد معمولا در این مرحله ۳ مشکل روی می دهد. این سه مساله را به صورت زیر بشناسید و آن ها را حل کنید:

 

کاتالینا در سیستم شما قابل تایید نیست

اگر در هنگام نصب، متوجه شدید که با پیام MacOS could not be verified on your computer مواجه شده اید، بدین معنی است که نصاب مورد نظر، فضای کافی برای آپدیت این سیستم عامل روی سیستم شما، نیافته است. این مساله را با روش های زیر رفع کنید.

 

از Disk Utility استفاده کنید

  1. قبل از انجام هر کار دیگری، نصب را ببندید.
  2.  برنامه Disk Utility خود را باز کنید.
  3. پارتیشنی که مورد نیازتان نیست را حذف کنید

 

ریستارت کردن سیستم عامل به تایم پیشین

اگر به طور مرتب از Mac خود نسخه پشتیبان تهیه می کنید، باید قبل از نصب MacOS Catalina، آن را به زمان دیگری بازگردانید. هنگامی که یک به روزرسانی قبلی را بازیابی می کنید، پرونده هایی را که دیگر نیازی به آن ندارید حذف کنید، سپس دوباره سعی کنید MacOS Catalina را نصب کنید.

 

ریستارت کردن سیستم در حالت SAFE MODE

همچنین می توانید Mac خود را در حالت ایمن بوت کنید. انجام این کار باعث می شود تا بتوانید حافظه نهان خود را پاک کنید، برخی از فایل ها را پاک کرده و فضای بیشتری را برای نصب سیستم عامل جدید ایجاد کنید.

 

سیستم عامل مک را تنظیم کنید

بعد از این که نصب به مرحله موفقی برسد، باید پیغام setting up your Mac را مشاهده کنید. بعد از انجام تنظیمات لازم، باید بدون معطلی زیاد بتوانید به این قسمت برسید. اگر احساس می کنید بعد از تنظیمات باز در حلقه ای بی نهایت افتاده اید که به مرحله پایانی نمی رسید یا این که اصلا این پیام را مشاهده نمی کنید، روی دکمه پاور ضربه بزنید تا سیستم را دوباره راه اندازی کنید.

 

مشکلات ورود به سیستم

پس از نصب سیستم عامل جدید ، رایانه شخصی خود را مجدداً راه اندازی کنید. هنگامی که سیستم بوت می شود ، از شما خواسته می شود وارد شوید. اگر متوجه شوید که نمی توانید وارد سیستم شوید یا از سیستم خارج می شوید ، این مراحل را دنبال کنید:

۱٫ مک خود را مجدداً راه اندازی کنید و کلیدهای Command + S را در صفحه کلید خود نگه دارید.

هنگامی که کادر Command Prompt ظاهر می شود ، موارد زیر را تایپ کنید:

/sbin/mount -uw /

بعد اینتر را بزنید و مجددا عبارت زیر را وارد کنید:

rm /var/db/.applesetupdone

حالا دوباره اینتر را بزنید و مجددا، سیستم خود را ریستارت کنید.

در این مرحله الزامی است و از شما خواسته می شود که یک نام کاربری مدیریتی برای خود بسازید.

بدین ترتیب می توانید مشکلات مربوط به کاتالینا را حل کنید. اگر تا به اینجا موفق به حل این مساله نشدید، جای نگرانی نیست چرا که اپل اطمینان بخشیده که با بروز رسانی های متعدد تمام مشکلات را حل خواهد کرد. به هر حال مشکلات از این قبیل برای هر سرویس جدید نرم افزاری وجود دارد و البته قابل توجه و قابل حل است.

اگر در این باره سوال یا راه حلی دارید آن را در بخش نظرات بنویسید.

منبع

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *